• Maek

IVF hösten/vintern 2020

Hej!

Hoppar in i den här tråden ????

Gjorde ett återförande av FET i fredags så är på ruvdag 3 nu. Har ständig vräk i magen(inte bekräftad endo men troligtvis) så har svårt att känna om jag har några symtom. Men dagarna går långsaaaaaaamt ???? har testdag den 21 om man klarar att hålla sig till dess ????????

• Maek

Såg precis att mitt inlägg inte tog symbolerna jag lade till från telefonen, det är massor av frågetecken. Ska vara emojis :)

• Maek
    Ölandstoka skrev 2020-08-10 19:30:34 följande:

Välkommen :) Är det din första ivf? Har ni fler i frysen?

Tack :),

Ja det är första, 15 befruktads men 11 kvar i frysen (17 vid plock)

Fick ju vänta med återförande pga att de var så pass mkt ägg, såg du skulle plocka snart.

Tänk såhär ölandstoka, oavsett är det ju Ett ägg som ska stoppas tillbaka och blir det för många ägg kommer äggstockarna kunna vara svullna vilket i sin tur leder till att ni får frysa pga att din kropp måste återhämta sig :). Tänk positivt <3
  • Maek
    Ölandstoka skrev 2020-08-11 22:07:36 följande:

Du har så rätt, det är dumt och onödigt att måla fan på väggen. Den här situationen är så konstig, generellt är jag otroligt positiv av mig och vänder det mesta till något bra men när det kommer till ivf har jag så svårt att hålla hoppet uppe.

Hur är det annars att ruva? Många håller inte med mig men jag tycker att det är jättemysigt :) Hos verkligen att jag får tillbaka ett embryo på tisdag så att jag också får ruva.

Jag försöker vara positiv men lyckades ju gå emot mina tanke som var att vänta till testdagen.

Testade neg idag ?ruvdag 11?. Vet inte hur jag ska känna i allt detta. :(

Är det kört ??

Har ett fem dagar FET.. :/
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020