Lat sambo
Jag och min sambo har inte vart ihop så länge, inte bott så länge ihop heller.
Innan semestern jobbade han mycket med ett krävande utomhus jobb.
Jag upplevde honom som en man som jobbar hårt, ofta och utomhus.
Sens semestern startat har hamn gjort en TOTAL omvändning.
Gör knappt något annat än att ligga på soffan och spela ett mobil spel, trots att han är 47.
Jag har praktik på halvtid, han har semester ett tag till, vi städar men jag verkar städa lite mer än honom.
Jag går även på lite mer promenader än honom. Och börjar motionera/träna lite mer nu/snart. Jag dricker ingen alkohol, använder ingen tobak och tar (självklart) inga droger. Äter och dricker hälsosamt för det mesta, tar hand om mig själv, hemmet, praktiken (om man kan ta hand om det, haha)
och vår relation. Tycker inte han bidrar med tillräckligt till relationen, jag skulle till exempel vilja att han var lite mer aktiv och lite hälsosammare. till exempel promenera lite mer, motionera och träna lite grann åtminstone. Äta och dricka lite nyttigare, sluta snusa och allmänt läsa på om och visa mer intresse för den/sin psykiska och fysiska hälsan.
Har redan (lugnt) pratat med honom om detta, flera gånger. han total ignorerar det, bryr sig inte alls, kommer med bort förklaringar och blir sur. För mig är det här väldigt frustrerande. Känner någon igen sig? Har någon något/några tips/råd på hur jag eventuellt skulle kunna få honom att intressera och engagera sig mer i detta?