Fler gravida med typ 1 diabetes?
Fick reda på igår att jag är gravid. Blir vårt 3:e barn. Har haft typ 1 sedan 1992.
Fick reda på igår att jag är gravid. Blir vårt 3:e barn. Har haft typ 1 sedan 1992.
Välkommen och grattis! :)
Hur är ditt hba1c? Använder du pump eller pennor?
Mitt hba1c låg också på 85 för ca 4 veckor sedan. Har dock verkligen kämpat på med insulindoser och avläsningar med libren så jag hoppas att mitt sjunkit lite i alla fall. Är så orolig för ev. missfall eller fostermissbildningar pgr det höga hba1c:t :/
Jag kör på pennor, tycker det funkar hyffsat ändå. Har ett barn sedan innan. Tänkte heller aldrig då så mycket på komplikationer som nu :( kanske för jag fick ett utomkvefs och ett fördröjt missfall förra året då mitt hba1c var ännu mera kaos!Har ultraljud på torsdag, orolig att något ska vara fel... :(
Kommer vara i v.8+4 på torsdag. Känner mig dock inte så gravid så hjärnspökena är många! Hade hemskt illamående förra veckan, men betydligt mindre nu.
Konstaterat MA idag på UL.... andra MA:t, tredje missfallet... orkar inte mer
Hur går det för er andra gravida diabetiker här?
Jag var idag på återbesök till min diabetesläkare. Har idag ett hba1c på 75 (tidigare 85) men avråddes att bli gravid igen just nu :(
tufft att behöva vänta