Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Om jag inte skriver på vårdnaden

Vi ska skriva faderskap om ett par veckor, dem lägger även då upp så vi kan skriva på om gemensam vårdnad. Vi är inte tillsammans, lite mer än halva graviditeten gått och anledningen varför vi inte är ihop är för han är inte helt snäll, bråkar om allt och väldigt kontrollerande. För att göra en historia kort.

Men hur som helst hur skulle socialen reagera om jag vägrar skriva på? Vad sker då på plats? Vad sker sen? Kan dem ta det som ovilja att jag inte samarbetar? Ska jag tala med socialen före mötet om detta?

• Svar på tråden Om jag inte skriver på vårdnaden
  • Anonym (Mamma)

Tack för era svar.

Jag har talat lite med dem snabbt när jag ringde och kollade när det är dags att skriva faderskap. Och då sa dem att dem alltid erbjuder att skriva på om gemensam vårdnad. Men att man kan vänta med det med.

Så jag tänker faderskap och det räcker.

Men sen är det om han börjar bråka på plats, vilket inte skulle förvåna mig, så försöker jag tänka att han sabbar för sig själv. Men vill inte dem ska tro att jag inte fixar detta med bebis. Detta är inte mitt första barn men med han är det och jag vill inte bli indragen i deras rullar så att säga bara för han intr kan uppföra sig.

• Anonym (Mamma)

Och för att tillägga så har han redan sagt saker som varför ska jag ge dig hälften av dagarna?

Jag tänker intr göra det.. Mm

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Makelöst) skrev 2020-07-27 22:11:16 följande:

Det var det fräckaste, pappan vill vara föräldraledig...

Nej han har inte råd att vara ledig enligt hans ord i något samtal..

Och Nej han ska inte vara något ledig utan han sa han tänker inte ge mig hans dagar..
  • Anonym (Mamma)

Tack för era svar.

Var mest rädd att det drabbar mig sen i en tingsrätt som sagt. Inte äns tänk på det med BVC och förskolan.

Svar på tråden Om jag inte skriver på vårdnaden