Dexter dot com skrev 2020-07-26 05:06:07 följande:
Det här bevisar bara att du inte har kunskapen att ha en valp!! En valp ska inte aktiveras, åka båt, springa efter bollar osv...den ska boa in sig och bonda med er och bli trygg i lugn och ro.
Hur skulle ett liv hos er sett ut för hunden?
Ja herregud! En valp ska inte ens promenera mer än några minuter till att börja med
Tänker också på vad som kommer sen.... efter den tuffa valptiden har man nån månad typ lugnt sen kommer tonåren fi faen när lilla gullet förvandlas till ett dövt monster som mer eller mindre säger fuck you till allt du bestämmer inte över mig Hahahaha
En hane brukar man ju säga är så kallat färdig vid 2-2,5 en tik blir i min erfarenhet aldrig riktigt färdig med att ifrågasätta dig (generaliserar grovt jag vet)
Ts snälla ta inte tillbaka hunden! Du är ingen dålig människa eller ond på nåt vis men du är inte redo för hund. När livet med barn osv har lugnat ner sig och känslorna lagt sig kan ni på börja fundera igen
Finns mycket man kan få hjälp med av engagerade hundmänniskor o läs på. Välj ras efter vad ni ska ha hunden till inte hur söt eller cool rasen är. Du har en milsvid skillnad på tex en rottis eller en golden. Även stor skillnad inom raserna är det en exteriör avlad eller Bruksavlad. Jakt labbe eller ?vanlig? labbe