Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Han vill men inte jag

Behöll fast jag inte ville och pappan ville. Klarade inte göra abort. Det sabbade vår relation och alla mina livsplaner. Men älskar mitt barn såklart. Därmed inte sagt att det blir så för alla, för vissa blir det säkert bra.

• Anonym (.)
    Anonym (Lycklig) skrev 2020-08-23 19:42:38 följande:

Jag skulle inte levt då... Vilket betyder att någon hade tagit ifrån mig mitt liv och min framtid. Precis som jag har rättigheten att leva nu så hade jag den då, när jag ännu var i min mammas moderliv.

Det är verkligen inte alltid bäst att födas. Jag hade gärna sluppit!
  • Anonym (.)
    Anonym (Lycklig) skrev 2020-08-23 19:51:38 följande:

Jag skulle inte levt då... Vilket betyder att någon hade tagit ifrån mig mitt liv och min framtid. Precis som jag har rättigheten att leva nu så hade jag den då, när jag ännu var i min mammas moderliv. 

Abort är aldrig det bästa för varken kvinnan eller barnet. Jag säger inte att hon befinner sig i en enkel situation, men jag vill påminna om att det finns hjälp och stöd som hon kan få. Det finns exempelvis hjälp i form av ekonomisk hjälp eller socialt stöd, om det är vad just hon behöver. Adoption är även ett alternativ, och man kan få hjälp i adoptionsprocessen.

Det där är inte sant. Det var inte bäst för mig att behålla eftersom jag då inte kunde göra det jag ville i mitt liv. Än idag har jag usel ekonomi och psykiska men av mitt val att behålla. Ändå hade jag inte klarat av att adoptera bort, mycket pga hormoner. Klart kvinnan måste få välja. Ibland är abort bäst, ibland inte.
  • Anonym (.)

Ingen har svarat pga frågeställningen är absurd. Det går inte att jämföra om det är pappan eller mamman som vill ha barnet, eftersom en graviditet sker i kvinnans kropp. Vill ni ha ett samhälle där kvinnor kan tvingas till abort pga pappan inte vill ha det? Det blir i de flesta fall ändå mamman som helt ensam tar hand om barnet i de fallen.

Svar på tråden Han vill men inte jag