Torvald3 skrev 2020-07-23 09:34:37 följande:
De allra flesta säljer inte droger heller, ändå kan man se det nästan varje dag om man går på vissa torg.
Nej, sexköpslagen ser ut som den gör för att feminister skapade den. Om du vill hjälpa utsatta horor från östeuropa bör du fokusera på människohandeln, inte sexköpen.
Så trött jag blir på alla SD:are som hjärntvättas av
Samtiden och
Fria Tider... t Att påstå att sexköpslagen är sexistisk och att det är feminister som skapat den - det känns som om du har copy/pasteat en artikel i någon av de nättidningarna.
Det är nästan skrattresande att läsa inlägg skrivna av SD-svanzen. de är nästan identiska både i språkbruk och innehåll (och påfallande ofta stavar de fruktansvärt dåligt).
Jag anser att SD:arna som härjar runt på sociala media är sektmedlemmar. De uppfyller nästan alla kriterier.
Torvald3 skrev 2020-07-23 09:47:00 följande:
Sluta göra kvinnor som vill tjäna snabba pengar på sina kroppar till offer. Människohandel är en sak, som utnyttjas till allt från horeri till tiggeri, men själva handlingen i sig, att sälja sex, är kvinnans val. Hon är inget offer.
OK, men då vill du legalisera både köp och försäljning av sex då, om vi bortser från människohandeln?
Jag är övertygad om att de flesta kvinnor inte väljer att låta en främling invadera deras kroppar och utnyttja dem för en struntsumma i ersättning. Och jo; de flesta "hororna" är offer. Många av dem har utsatts för sexuella övergrepp, ofta redan som mycket små, och är trasiga själar.
Jag är kluven i frågan om huruvida man ska kriminalisera säljande av sex. Som flera sagt; många kvinnor är redan utsatta. Får de höga böter skulle de bara tvingas sälja mer sex för att betala dem.
Å ena sidan tycker jag att en kvinna som
vill prostituera sig, som gör det helt frivilligt, ska få göra det. Det är hennes kropp och hon bestämmer vad hon ska använda den till, s.a.s. Å andra sidan har vi alla tjejer och kvinnor som
tvingas att prostituera sig, som
tvingas låta sin kropp invaderas av främmande män, kanske flera gånger per dygn. En legalisering skulle knappast hjälpa dem.