Anonym (Oink) skrev 2020-07-23 23:07:00 följande:
Ja det var ju bra gjort. Men då är det lite underligt att du är upprörd över att ?ingen vill kännas vid problemet?. Förväntar du sig att andra ska göra det åt dig?
Grundproblemet kvarstår: män är villiga att köpa sig övergrepp, könet på motparten är i frågan ganska ointressant. Men eftersom fler kvinnor än män är prostituerade så är det kanske inte jättemärkligt att det är de man pratar mest om.
Och så vill vi ju inte hamna i den gamla tradiga visan om att män minsann också har det kämpigt, som män som inte är villiga att själva lyfta ett finger för att få till en förbättring gärna sjunger och förväntar sig att kvinnorna ska ta även den kampen åt dem.
Jag förväntar mig nog det ja. För jag kan inte lösa det själv.
Fler kvinnor än män är prostituerade. Men det finns ändå en jävla massa prostituerade män. Hur många sådana torskar åker dit? Ingen. Hur ofta patrullerar polisen de områden/ställen där gatuvarianten av detta sker? Aldrig. Isåfall om de är på plats, är de där för annat ärende.
Det är så gott som riskfritt (rättsligt) att köpa sex av män, även som man. De här snubbarna (Ofta ganska unga män) har inga instanser att vända sig till, får ingen hjälp, och det är som en slags laglös anarki där ingen bryr sig om någon ung vilsen HBTQ-person får för sig att börja sälja sex. Det är nästan tvärtom, att man är homofob om man inte stödjer det.