Inlägg från: Anonym (Ja, med bevis på:) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja, med bevis på:)

Bör horeri vara olagligt?

Kan man utreda och bevisa att den prostituerade kvinnan gör detta av fri vilja, inte är driven till det pga. nöd/drogbegär, utan för att hon vill lyxkonsumera, slippa ha ett vanligt jobb eller någon dylik bortskämd i-landsorsak så tycker jag att hon gott kan straffas för det.

Det är ju som sagt olagligt att köpa, då borde det vara olagligt att sälja med.

Anonym (...) skrev 2020-07-23 22:20:38 följande:
    De flesta män som säljer, säljer till andra män.
    Där har vi en massiv sexköpsmarknad som ingen riktigt vill undersöka och försöka stoppa. Vare sig från extremvänster hela vägen ända bort till extremhöger och allt däremellan är detta något man inte vill kännas vid. Av olika orsaker vill man inte kännas vid det, men resultatet är samma. Ingen insyn alls och massivt mänskligt lidande. 
    Anonym (Oink) skrev 2020-07-23 22:38:10 följande:
    Vad gör du själv åt problemet? Hur sprider du uppmärksamhet och belyser detta mänskliga lidande?
    Väldigt lite. Jag försökte hjälpa en polare som är gay och se till att han slutade vara så självdestruktiv. Jagade fysiskt bort en obehaglig kund (Han ringde om hjälp) men sedan blev han sur och otacksam när jag fortsatte försöka hjälpa honom genom att dyka upp och spola ner hans knark och jagade bort en annan kund.

Sedan dess ingenting.   
    Anonym (Oink) skrev 2020-07-23 23:07:00 följande:
    Ja det var ju bra gjort. Men då är det lite underligt att du är upprörd över att ?ingen vill kännas vid problemet?. Förväntar du sig att andra ska göra det åt dig?

Grundproblemet kvarstår: män är villiga att köpa sig övergrepp, könet på motparten är i frågan ganska ointressant. Men eftersom fler kvinnor än män är prostituerade så är det kanske inte jättemärkligt att det är de man pratar mest om.

Och så vill vi ju inte hamna i den gamla tradiga visan om att män minsann också har det kämpigt, som män som inte är villiga att själva lyfta ett finger för att få till en förbättring gärna sjunger och förväntar sig att kvinnorna ska ta även den kampen åt dem.
    Jag förväntar mig nog det ja. För jag kan inte lösa det själv.

Fler kvinnor än män är prostituerade. Men det finns ändå en jävla massa prostituerade män. Hur många sådana torskar åker dit? Ingen. Hur ofta patrullerar polisen de områden/ställen där gatuvarianten av detta sker? Aldrig. Isåfall om de är på plats, är de där för annat ärende.

Det är så gott som riskfritt (rättsligt) att köpa sex av män, även som man. De här snubbarna (Ofta ganska unga män) har inga instanser att vända sig till, får ingen hjälp, och det är som en slags laglös anarki där ingen bryr sig om någon ung vilsen HBTQ-person får för sig att börja sälja sex. Det är nästan tvärtom, att man är homofob om man inte stödjer det.

En form av horeri som borde vara illegal är den där när man köpt en massage, i tron om att just det är en massage man köper, och tjejen som masserar visar tuttarna och tar en på ballen och erbjuder happy ending (spelar ingen roll om det ingår, första gången gratis eller om hon vill ha extra). Ännu värre om hon bara börjar ge och säger att den här bjuder jag på (antagligen för att hon antar att man då kommer tillbaks som kund)

Det är ett väldigt utsatt läge, man är nästan naken, hon har rört mycket i en och man kanske inte har fått närhet på länge så fram med tuttar och smeka balle utanpå kalsonger. Det kräver en hel del självdisciplin att säga nej där.

Det är inte sjysst. Sånt skall vara tydligt redan från start om man skall massera någon tycker jag, eftersom man är så utlämnad.

Svar på tråden Bör horeri vara olagligt?