Bör horeri vara olagligt?
Eh, varför är den sexistisk mot män? Kvinnor kan väl också köpa sex.
Eh, varför är den sexistisk mot män? Kvinnor kan väl också köpa sex.
Jag kan förstå ditt resonemang. Man kan ju tycka att om det är olagligt att köpa en produkt så bör det logiskt sett också vara olagligt att sälja samma produkt.
När det gäller själva kärnfrågan (alltså huruvida det bör vara olagligt att sälja sex) så är jag kluven. Det finns så mycket att fundera kring när det gäller det.
När det gäller frågan om huruvida lagen gällande sexköp/sexförsäljning är sexistisk så som den ser ut idag, så blir mitt svar NEJ.
Den är inte sexistisk.
Det är olagligt för män att köpa sex, och det är olagligt för kvinnor att köpa sex.
Det är lagligt för män att sälja sex, och det är lagligt för kvinnor att sälja sex.
Lagen är således lika för män som för kvinnor.
Jag kan förstå ditt resonemang. Man kan ju tycka att om det är olagligt att köpa en produkt så bör det logiskt sett också vara olagligt att sälja samma produkt.
När det gäller själva kärnfrågan (alltså huruvida det bör vara olagligt att sälja sex) så är jag kluven. Det finns så mycket att fundera kring när det gäller det.
När det gäller frågan om huruvida lagen gällande sexköp/sexförsäljning är sexistisk så som den ser ut idag, så blir mitt svar NEJ.
Den är inte sexistisk.
Det är olagligt för män att köpa sex, och det är olagligt för kvinnor att köpa sex.
Det är lagligt för män att sälja sex, och det är lagligt för kvinnor att sälja sex.
Lagen är således lika för män som för kvinnor.
Biologiska skäl? Vilket skitsnack. Har kvinnor ett biologiskt behov att sälja sex?
1. Män säljer också sex
2. Kvinnor köper också sex
Det handlar om fattigdom, narkotikaberoende eller självskadebeteende när man säljer sex. Det handlar om att man har pengar och dålig människosyn när man köper sex.
Menade att det är kvinnor som säljer sex främst och det beror på biologiska skillnader mellan könen.
Ex att kvinnor köper inte sex för kvinnor brukar vill ha förhållande plus inte vill ligga med en massa olika partner etc
Kvinnorna väljer mer nogrannt för de kan endast födda ett visst antal barn efter en graviditet medan männen ska sprida sina gener till hur många som helst kvinnor.
Om en man skulle försöka sälja sex till andra kvinnor så skulle det vara extremt få kvinnor som vill köpa sex.
Biologiska skäl? Vilket skitsnack. Har kvinnor ett biologiskt behov att sälja sex?
1. Män säljer också sex
2. Kvinnor köper också sex
Det handlar om fattigdom, narkotikaberoende eller självskadebeteende när man säljer sex. Det handlar om att man har pengar och dålig människosyn när man köper sex.