Inlägg från: Maria0598 |Visa alla inlägg
  • Maria0598

Bör horeri vara olagligt?

Jag besökte en bordell en gång då jag voluntärjobbade med röda korset, och då fick iaf jag uppfattningen om att kvinnorna INTE var offer. Man märker om de är där av egen fri vilja eller om de är tvingade ekonomiskt. Flera jag pratade med gillade verkligen vad de gjorde.

Jag tycker både köp och sälj ska vara lagligt, det går bara under jord annars.

• Maria0598
    Anonym (K) skrev 2020-07-23 14:01:45 följande:
    Vilket land? Hur var det sociala skyddsnätet?
    Nederländerna. Bra socialt skyddsnät överlag.
  • Maria0598
    Anonym (K) skrev 2020-07-23 15:45:14 följande:
    Vad gör man för typ av volontärjobb där?
    Vår grupp hjälpte missbrukare (knark), men ibland överlappar droger och prostitution varandra, så vi var inne på en bordell i Amsterdam för att vi själva skulle få se hur det var.
  • Maria0598
    hawthorne skrev 2020-07-23 16:22:39 följande:
    Så alla som vittnar om motsatsen, kvinnojourer, poliser, åklagare OCH volontärsarbetare som säger att otroligt många kvinnor blir tvingade till prostitution de bara ljuger menar du?

Du baserar slutsatsen på din upplevelse hur du tolkade det efter att ha pratat med några kvinnor i Nederländerna.
    Det kan inte vara så,m tror du, att du kanske tolkat fel, inte haft tillräcklig kunskap för att kunna tolka rätt?
    "Alla" vittnar inte om motsatsen. Jag säger inte att problemen inte finns, jag säger bara att det finns kvinnor som gör det frivilligt för pengarna. De finns definitivt, och det måste man också prata om när man har en lagstiftning som gör skillnad på köp och sälj.

Men det är ganska uppenbart att du inte vill lyssna på folk som inte håller med dig.
  • Maria0598
    hawthorne skrev 2020-07-23 16:40:17 följande:
    Alla som.
    Du missade ett ord, nästan så man kan tro att du gjorde det med flit för att slippa besvara min frågor.

Kan du göra det nu?
    Lugna dig, alla kommer inte hålla med dig och dela dina åsikter. Jag säger att det finns både och. Det är extremt naivt att tro att det antingen bara är offer för människohandel/dålig ekonomi, eller glada horor som tycker om det de gör. Det finns av varje, och diskussionen måste anpassas efter verkligheten.
Svar på tråden Bör horeri vara olagligt?