Inlägg från: odlarmamman |Visa alla inlägg
  • odlarmamman

BIM 10/8, låt oss följas åt

Madame98 skrev 2020-08-03 21:08:56 följande:

Förstår att det är jättejobbigt men ge inte upp, förhoppningsvis kommer dagen då du plussar! <3 Såg att du ska testa imorgon igen, hoppas det blir positivt då.

När det gäller din man så förstår jag också att man efter ett tag bara känner för att ge upp. Men man behöver ju inte sluta försöka helt efter det, utan känner ni att ni inte orkar mer mentalt om något år utan plus så försök då att släppa tankarna och ha sex regelbundet. Då slipper du också stressa just nu och tänka "Måste bli gravid nu annars kanske vi inte orka försöka senare".

Jag försöker trösta mig själv när jag känner att jag inte orkar mer (har också haft 2 missfall) att jag är fertil, även om jag inte kommer bli gravid enkelt eller snabbt så kommer jag troligtvis ändå få barn snart. För så är det ju, man ska inte ta det förgivet men sannolikheten är ju stor att det ändå går bra snart.

Det har du rätt i, lätt att hjärnspöken tar över. Man får försöka ha tålamod. Hoppas vi alla snart får våra plus och sen bebisar <3
  • odlarmamman

Min natt blev inte som jag tänkte mig =P

Fick sova själv i en timme sen hade ett av barnen panik och jag fick tassa upp. Sen var han vaken i flera timmar. Jag kissade flera gånger. Min "morgonurin" blev efter 3-3,5 timme utan att kissa vid 03.30.

Finns inget på stickan som går att fånga på bild så det är nog inget. Men jag funderar ändå om det går att ana ett streck eller om jag bara blivit Coco loco av det här. Får vänta och se helt enkelt. Men nu kan jag inte bestämma mig för om jag ska testa imorgon igen eller vänta till på torsdag? Bäst att vänta va kanske?

• odlarmamman
    Trean2021 skrev 2020-08-04 06:33:39 följande:

Mitt test var negativt så det tog sig inte denna månad heller :( bara invänta mensen nu och se om vi ens ska försöka igen, känner mig så uppgiven just nu

Håller tummarna att det bara var för tidigt <3
  • odlarmamman
    Trean2021 skrev 2020-08-04 06:09:09 följande:

Frågan är ju om det är möjligt för dig att vänta tills torsdag, särskilt om du tycker dig ana ett streck! Jag tycker du kan prova igen imorgon om du får en liten längre natt. Eller tror du att du har ro nog i kroppen att vänta till torsdag?

Ja vi får se hur jag gör, kanske det blir imorgon ändå. Men jag kanske kan hålla mig ändå.
  • odlarmamman
    Maramba skrev 2020-08-04 13:10:21 följande:

Tog faktiskt ytterligare ett test en timme senare (men på samma morgonurin) och där tycker jag att det syns ett streck som nästan fastnar på bild också.

Här är det testet. Samma test i solljus samt skugga. Har inte redigerat bilderna. Kan ni se något?

Spännande =) jag tycker att jag anar nåt!
  • odlarmamman

Ser ni nåt? Om jag kunde vänta till torsdag? Nej jag väntade bara till eftermiddagen och höll mig i fyra timmar =P

Svårt att fånga på bild men jag tycker att det är något där. Om mina tester hinner komma idag kommer jag ta ett imorgon. Men jag tänker inte köpa ytterligare ett på apoteket. Ett igår och i ett idag liksom.... Mycket dyrare där än att beställa. Men jag beställde i söndags så borde kunna komma i eftermiddag.
  • odlarmamman
    Trean2021 skrev 2020-08-04 07:41:21 följande:

Skulle slänga testet nu och så då ett streck. Men det är ju en timme sedan jag tog det. Hur tycker ni jag ska förhålla mig? Har bara ett test kvar och det är ett vanligt test.

Håller tummarna att nästa test ger klara besked. Men jag anar absolut nåt där!

Har du möjlighet att köpa ett nytt tidigt test? Annars skulle jag nog vänta några dagar med testet du har kvar =)
  • odlarmamman

Tack för era svar, hoppas verkligen att det är nåt!

Håller tummarna för er andra med =) så spännande dagar nu!

Hoppas på många starka fina tester de kommande dagarna <3

• odlarmamman

Dagens test ser nog ut ungefär som igår. Lite tydligare. Morgonurin men barnen sov så dåligt och vaknar jag på natten så måste jag typ kissa för att kunna somna om. Så blev 4 timmar typ. Dock blev jag lite väl ivrig och tänkte att jag skulle prova ett digitalt =P det första funkade inte. Började inte ens blinka?! Tog då mitt sista. Det visade "inte gravid" men kanske är för tidigt för att det ska ta upp. Hade så gärna velat visa min man idag. Han har en synskada och det behöver synas tydligt för att han ska ha en chans att se. Typ digitalt eller ett riktigt riktigt starkt plus. Men jag hoppas att deg ser starkare ut imorgon på min födelsedag när det är 12 (minst 11) dagar efter äl. Är det dåligt att strecket är så pass svagt nu? Förut har jag aldrig testat förns mensen är sen och då fått väldigt klara och tydliga besked.

• odlarmamman
    Eveelina89 skrev 2020-08-05 07:39:59 följande:

Tycker mig se något ja! Men det är himla svårt med bilder : /

Jag tog ett nytt imorse, Bim -3 borde det inte synas mer eller? : ( : (

Har lång cykel, ca 33 dagar, äl +11 är det på bilden

Då är det så väldigt tidigt fortfarande. Som för mig. Jag tror helt klart att ditt test ser starkare ut inom ett par dagar =)
  • odlarmamman
    Trean2021 skrev 2020-08-05 07:26:38 följande:

Jag tog ett till testa tidigt nu på morgonen och det ett väldigt svagt streck inom tidsramen för när testet ska avläsas. Kan ni se något?

Jätte svårt med bilder. Håller tummarna att det blir tydligare inom några dagar <3
  • odlarmamman
    Maramba skrev 2020-08-05 09:08:20 följande:

Igårkväll innan ja gick och lade mig så tog jag två nya test efter att hållit mig i ca fem timmar. Båda fick svaga men synliga streck, så pass att de kom med på bild.

Besvikelsen är total när jag nu på morgonen tagit tre stickor där alla är supersvaga. Det är streck på åtminstone två av dom, men knappt så jag kan avgöra om de verkligen finns där eller om jag inbillar mig. känns som betydligt svagare än igårkväll.

usch vad ledsamt.

Håller tummarna för dig med att strecken sakta men säkert får bli starkare <3
  • odlarmamman
    Maramba skrev 2020-08-05 19:27:19 följande:

Jag gjorde ett nytt test nu ikväll som blev helt blankt. Så jag får försöka smälta att det som fanns inte finns kvar.

Får försöka tänka positivt att jag åtminstone måste haft ägglossning då i alla fall, samt att vi lyckades bli gravida även om det sket sig väldigt tidigt.

Så kämpigt, kram <3
  • odlarmamman

Orkar inte försöka ta en bättre bild så här mitt i natten... Men mitt clearblue blir lite starkare för varje dag. Inatt blev det dock bara 3 timmar mellan sista kiss och "morgonurin" vid kl 2.Nu har jag bara en kvar sen av dom. Vet inte om jag ska vänta ett par dagar för att se att skillnaden blir ännu större.

Det andra är ett test som inte är testa tidigt. Står testa tidigast på dagen för beräknad mens. Men visar ändå en svag men väl synbar linje. Vågar jag prova ett digitalt igen då tro på morgonens urin eller ska jag vänta nån dag till?
  • odlarmamman
    Trean2021 skrev 2020-08-06 06:04:03 följande:

Eftersom det visar positivt på ?vanligt? prov skulle jag nog våga mig på ett digitalt på morgonen! Varför inte ta liten extra chans just när det är din födelsedag också! Stort grattis till dig, hoppas digitala visar så du kan dela den fina nyheten med din man :)

Tack så mycket <3

Jag har sparat urinen och hoppas det ska bli utslag på digitalt med.

Han råkade dock se mina tester igår =P

Jag hade gömt under ett par tights bakom min dator på mitt skrivbord för att inte låta för mycket där vid fyra snåret och lägga undan i nåt skåp eller så. Så fick han för sig att han skulle vika in mina tights i garderoben där vid 7 på morgonen så det skulle se lite finare ut. Så jag fick lov att visa honom ändå. Att jag såg nåt men att jag ville vänta, att det är väldigt tidigt och väldigt svagt men att det förhoppningsvis blir starkare <3

Han kommer absolut ha lättare att ta till sig resultatet om det visar ett "gravid" på ett digitalt test =)

Han känner sig plötsligt lite tudelad. Lite så där "hjälp kommer vi nånsin få egentid tillsammans igen?" men också glad och pirrig. Han hade fått en vision under sin springrunda igår att han springer maraton och jag står där och hejar med tre barn och han vinkar och känner sig stolt och får kraft av familjen. Han har också pratat väldigt mycket om olika barnnamn hela sommaren. Så han är förväntansfull han med men lite "hjälp" tror jag han känner med nu när det börjar bli ett faktum det vi längtat efter <3
  • odlarmamman
    Trean2021 skrev 2020-08-06 08:25:48 följande:

Detta var mitt test imorse, inte ett testa tidigt men jag tycker att det borde visa något vid detta laget om det skulle vara en graviditet. Misstänker mer att det var något fel på clearblue testerna!

Håller tummarna ändå att det bara är för tidigt <3 kanske ägget fäste senare. Jag fick inte heller nåt utslag på vanliga tester igår. Men idag.

Blir det inte nåt för sig denna månad så håller jag tummar och tår för nästa <3
  • odlarmamman

Långt kvar att gå men känns ändå som en fin födelsedagspresent. Nu hoppas jag att det ska gå vägen med <3
  • odlarmamman
    Eveelina89 skrev 2020-08-06 12:11:36 följande:

Jaaa! Grattis!! Vågar inte ta ett digitalt test ???? Skriv i gruppen bf april ???? Så kan vi följas åt

Jag tog ju ett igår med som blev negativt. Men idag när jag tog ett nytt tidigt som blev lite tydligare så tog jag ett vanligt test. När det med gav utslag så ville jag verkligen få svart på vitt med ett digitalt =) så då vågade jag prova.

Ja absolut ska kika in där <3
  • odlarmamman
    Trean2021 skrev 2020-08-07 07:13:37 följande:

Negativt test här med och är helt ärligt helt förstörd. Att först få ett svagt positivt och sen är det bara borta gör att allt känns sjukt hopplöst.

Åh nej =( <3
Svar på tråden BIM 10/8, låt oss följas åt