• Trean2021

BIM 10/8, låt oss följas åt

Maramba skrev 2020-08-04 13:10:21 följande:

Tog faktiskt ytterligare ett test en timme senare (men på samma morgonurin) och där tycker jag att det syns ett streck som nästan fastnar på bild också.

Här är det testet. Samma test i solljus samt skugga. Har inte redigerat bilderna. Kan ni se något?

Ja jag tycker mig se något litet där! Spännande att se om testet visar mer imorgon!
  • Trean2021
    odlarmamman skrev 2020-08-04 13:57:06 följande:

Ser ni nåt? Om jag kunde vänta till torsdag? Nej jag väntade bara till eftermiddagen och höll mig i fyra timmar =P

Svårt att fånga på bild men jag tycker att det är något där. Om mina tester hinner komma idag kommer jag ta ett imorgon. Men jag tänker inte köpa ytterligare ett på apoteket. Ett igår och i ett idag liksom.... Mycket dyrare där än att beställa. Men jag beställde i söndags så borde kunna komma i eftermiddag.

Jag ser absolut en antydan till streck! Misstänker att det är tydligare IRL :)
  • Trean2021
    odlarmamman skrev 2020-08-04 14:00:21 följande:

Håller tummarna att nästa test ger klara besked. Men jag anar absolut nåt där!

Har du möjlighet att köpa ett nytt tidigt test? Annars skulle jag nog vänta några dagar med testet du har kvar =)

Jag myglade mig iväg till apoteket och köpte ett till testa tidigt och två vanliga så ska testa imorgonbitti igen och se om jag blir något klokare Haha!
  • Trean2021

Jag tog ett till testa tidigt nu på morgonen och det ett väldigt svagt streck inom tidsramen för när testet ska avläsas. Kan ni se något?

• Trean2021
    odlarmamman skrev 2020-08-05 07:01:46 följande:

Dagens test ser nog ut ungefär som igår. Lite tydligare. Morgonurin men barnen sov så dåligt och vaknar jag på natten så måste jag typ kissa för att kunna somna om. Så blev 4 timmar typ. Dock blev jag lite väl ivrig och tänkte att jag skulle prova ett digitalt =P det första funkade inte. Började inte ens blinka?! Tog då mitt sista. Det visade "inte gravid" men kanske är för tidigt för att det ska ta upp. Hade så gärna velat visa min man idag. Han har en synskada och det behöver synas tydligt för att han ska ha en chans att se. Typ digitalt eller ett riktigt riktigt starkt plus. Men jag hoppas att deg ser starkare ut imorgon på min födelsedag när det är 12 (minst 11) dagar efter äl. Är det dåligt att strecket är så pass svagt nu? Förut har jag aldrig testat förns mensen är sen och då fått väldigt klara och tydliga besked.

Jag tycker också det är tydligare idag! Ja om du har använt ett testa tidigt så har den känsligare avläsning så du kanske inte har tillräckligt med hormoner för att det ska synas på det andra testet. Jag tror det kommer bli tydligare och tydligare för varje dag :) håller tummarna för att det ser starkare ut imorgon så din man kan se! Vilken födelsedagspresent för dig <3
  • Trean2021
    odlarmamman skrev 2020-08-05 08:08:26 följande:

Jätte svårt med bilder. Håller tummarna att det blir tydligare inom några dagar <3

Ja det syns inte alls lika bra som det syns i verkligheten! Men jag ser ju något men det är frågan om det ska vara så svagt, är osäker på ägglossning men den bör ha varit mellan den 24-26/7 och då kanske det ska ses mer :( sitter och försöker hålla mig nu för att ta ett till test idag men det testet har inte lika stor känslighet så det kanske blir helt negativt. Herregud vad dåligt tålamod jag har!
  • Trean2021
    Maramba skrev 2020-08-05 09:15:57 följande:

jag ser något väldigt svagt. Jag tog ett likadant igår som var helblankt trots att jag fick supersvagt positivt på andra test samtidigt. Så att du ens får en tillstymmelse till streck skulle jag tolka som väldigt lovande :):)

Tack! Ja jag håller tummarna men fy fan vad svårt det är när man får upp lite hopp och sedan känner sig osäker! Jag hoppas du får starkare och starkare streck!

Gjorde en jämförelse med testerna första testet är mitt från igår och det andra togs imorse.. det första blev ju efter avläsningstid men känns ändå konstigt att det är starkare..

• Trean2021

Tog ett till test nu efter att ha hållt mig i 4 timmar, det mäter 25hcg och det var negativt. De andra jag har testar mätte 10 hcg så jag misstänker att det var falska positiva eller att min äl har skett senare än jag trott

• Trean2021
    odlarmamman skrev 2020-08-06 02:16:38 följande:

Orkar inte försöka ta en bättre bild så här mitt i natten... Men mitt clearblue blir lite starkare för varje dag. Inatt blev det dock bara 3 timmar mellan sista kiss och "morgonurin" vid kl 2.Nu har jag bara en kvar sen av dom. Vet inte om jag ska vänta ett par dagar för att se att skillnaden blir ännu större.

Det andra är ett test som inte är testa tidigt. Står testa tidigast på dagen för beräknad mens. Men visar ändå en svag men väl synbar linje. Vågar jag prova ett digitalt igen då tro på morgonens urin eller ska jag vänta nån dag till?

Eftersom det visar positivt på ?vanligt? prov skulle jag nog våga mig på ett digitalt på morgonen! Varför inte ta liten extra chans just när det är din födelsedag också! Stort grattis till dig, hoppas digitala visar så du kan dela den fina nyheten med din man :)
  • Trean2021
    odlarmamman skrev 2020-08-06 06:45:57 följande:

Tack så mycket <3

Jag har sparat urinen och hoppas det ska bli utslag på digitalt med.

Han råkade dock se mina tester igår =P

Jag hade gömt under ett par tights bakom min dator på mitt skrivbord för att inte låta för mycket där vid fyra snåret och lägga undan i nåt skåp eller så. Så fick han för sig att han skulle vika in mina tights i garderoben där vid 7 på morgonen så det skulle se lite finare ut. Så jag fick lov att visa honom ändå. Att jag såg nåt men att jag ville vänta, att det är väldigt tidigt och väldigt svagt men att det förhoppningsvis blir starkare <3

Han kommer absolut ha lättare att ta till sig resultatet om det visar ett "gravid" på ett digitalt test =)

Han känner sig plötsligt lite tudelad. Lite så där "hjälp kommer vi nånsin få egentid tillsammans igen?" men också glad och pirrig. Han hade fått en vision under sin springrunda igår att han springer maraton och jag står där och hejar med tre barn och han vinkar och känner sig stolt och får kraft av familjen. Han har också pratat väldigt mycket om olika barnnamn hela sommaren. Så han är förväntansfull han med men lite "hjälp" tror jag han känner med nu när det börjar bli ett faktum det vi längtat efter <3

Förstår dock känslan! Hade så med min yngsta, var så taggad och längtansfull när vi försökte blir gravida och sen när jag blev gravid blev det plötsligt så himla verkligt och alla aspekter av att ha en bebis kom liksom på samma gång. Men när det väl lagt sig så var man så himla förväntansfull :)
Svar på tråden BIM 10/8, låt oss följas åt