• Maramba

BIM 10/8, låt oss följas åt

Tog faktiskt ytterligare ett test en timme senare (men på samma morgonurin) och där tycker jag att det syns ett streck som nästan fastnar på bild också.

Här är det testet. Samma test i solljus samt skugga. Har inte redigerat bilderna. Kan ni se något?

• Maramba
    odlarmamman skrev 2020-08-04 13:57:06 följande:

Ser ni nåt? Om jag kunde vänta till torsdag? Nej jag väntade bara till eftermiddagen och höll mig i fyra timmar =P

Svårt att fånga på bild men jag tycker att det är något där. Om mina tester hinner komma idag kommer jag ta ett imorgon. Men jag tänker inte köpa ytterligare ett på apoteket. Ett igår och i ett idag liksom.... Mycket dyrare där än att beställa. Men jag beställde i söndags så borde kunna komma i eftermiddag.

Jag ser något! :D
  • Maramba

Igårkväll innan ja gick och lade mig så tog jag två nya test efter att hållit mig i ca fem timmar. Båda fick svaga men synliga streck, så pass att de kom med på bild.

Besvikelsen är total när jag nu på morgonen tagit tre stickor där alla är supersvaga. Det är streck på åtminstone två av dom, men knappt så jag kan avgöra om de verkligen finns där eller om jag inbillar mig. känns som betydligt svagare än igårkväll.

usch vad ledsamt.

• Maramba
    Eveelina89 skrev 2020-08-05 07:39:59 följande:
    Tycker mig se något ja! Men det är himla svårt med bilder : /

Jag tog ett nytt imorse, Bim -3 borde det inte synas mer eller? : ( : (

Har lång cykel, ca 33 dagar, äl +11 är det på bilden
    jag tycker ditt test är ganska starkt för att vara före Bim :)
  • Maramba
    Trean2021 skrev 2020-08-05 07:26:38 följande:

Jag tog ett till testa tidigt nu på morgonen och det ett väldigt svagt streck inom tidsramen för när testet ska avläsas. Kan ni se något?

jag ser något väldigt svagt. Jag tog ett likadant igår som var helblankt trots att jag fick supersvagt positivt på andra test samtidigt. Så att du ens får en tillstymmelse till streck skulle jag tolka som väldigt lovande :):)
  • Maramba
    odlarmamman skrev 2020-08-05 07:01:46 följande:

Dagens test ser nog ut ungefär som igår. Lite tydligare. Morgonurin men barnen sov så dåligt och vaknar jag på natten så måste jag typ kissa för att kunna somna om. Så blev 4 timmar typ. Dock blev jag lite väl ivrig och tänkte att jag skulle prova ett digitalt =P det första funkade inte. Började inte ens blinka?! Tog då mitt sista. Det visade "inte gravid" men kanske är för tidigt för att det ska ta upp. Hade så gärna velat visa min man idag. Han har en synskada och det behöver synas tydligt för att han ska ha en chans att se. Typ digitalt eller ett riktigt riktigt starkt plus. Men jag hoppas att deg ser starkare ut imorgon på min födelsedag när det är 12 (minst 11) dagar efter äl. Är det dåligt att strecket är så pass svagt nu? Förut har jag aldrig testat förns mensen är sen och då fått väldigt klara och tydliga besked.

wow! jag tycker det där är tydligt! själv fick jag helblankt på lika test igår eftermiddag. hoppas du får plus på digitala imorgon. känns lovande. :)
  • Maramba

Jag gjorde ett nytt test nu ikväll som blev helt blankt. Så jag får försöka smälta att det som fanns inte finns kvar.

Får försöka tänka positivt att jag åtminstone måste haft ägglossning då i alla fall, samt att vi lyckades bli gravida även om det sket sig väldigt tidigt.

• Maramba
    odlarmamman skrev 2020-08-06 11:07:01 följande:

Långt kvar att gå men känns ändå som en fin födelsedagspresent. Nu hoppas jag att det ska gå vägen med <3

Åh vad roligt! Stort grattis!!
  • Maramba

Jag borde ju så klart inte tagit nåt mer test efter de negativa igår. Men kunde inte hålla mig. Tycker ni att detta ser helt negativt ut? Det är alltså samma test i olika ljus/vinklar.

• Maramba
    Trean2021 skrev 2020-08-07 07:13:37 följande:

Negativt test här med och är helt ärligt helt förstörd. Att först få ett svagt positivt och sen är det bara borta gör att allt känns sjukt hopplöst.

Ja det är fan ren tortyr att först få svaga positiva som sen blir negativa. Jag är inte heller gravid. Men man får lov att rasa och gråta ut så man kan ladda om igen längre fram.

Nästa månad är det nog vår tur <3

Kör ni någon metod för att öka chanserna? Tar ngt tillskott eller så?
  • Maramba
    Trean2021 skrev 2020-08-07 08:30:25 följande:

Ja är så sjukt jävla ledsen nu, hade planerat hur jag skulle överraska mannen och allt och nu fick jag bara visa upp ett negativt test, vet inte ens om jag orkar försöka en månad till :(

Fan vad tråkigt att du inte heller är gravid! :( hoppas att det blir din tur nästa månad!

Vi provade SMEP metoden denna månad och så försöker jag ha koll på tappen. Gör vi ett till försök ska jag nog köpa hem ältester. Vad kör ni för metoder?

Skulle vilja testa smep metoden men tror inte vi kan få till det så många ggr/ofta just nu. Vi hade sex ovanligt många ggr nu i juli men skulle tro att det beror på semester. Skulle därför vilja köra med ÄL-test så vi kan hitta dom viktiga dagarna och satsa bara på dom istället (haha ?satsa?).

Men jag lyckas aldrig hitta någon ÄL så har oroat mig för att det är knas med det och är därför glad att jag faktiskt graviditetstestade tidigt denna månad. För även om det inte blev något så fick jag fem svaga positiva test vilket måste betyda att jag åtminstone haft ägglossning.

Läste tips i en annan grupp häromdagen att prova ÄL-test av annat märke. Jag har haft testlagrets förr men som sagt aldrig fått fullt utslag på dom. Nu tänkte jag testa babyplans istället. Utöver det har jag börjat med d-vitamin och bidrottninggelé.
  • Maramba
    Trean2021 skrev 2020-08-09 17:41:54 följande:

Är på cykeldag 31 nu.. ingen mens och negativa tester. Har en cykel som är mellan 28-30 dagar, har haft 32 dagar en gång men annars aldrig över 30. Vet inte riktigt vad man ska tro. Fick ett positivt test på onsdagen sedan dess har dem varit negativa även om majoriteten av dem sen visar streck efter avläsningstiden. Om det är ett tidigt missfall bör inte en blödning eller mensen ha börjat vid det här laget?

Hur går det? Kommit ngn blödning än? Själv började jag blöda ca tre dagar tidigt.
Svar på tråden BIM 10/8, låt oss följas åt