• schulia1

BIM 10/8, låt oss följas åt

Trean2021 skrev 2020-07-26 18:59:21 följande:

Hej! Hoppar in här med! Jag är 28 år och har två barn, detta är andra försöket för en liten trea. Har dock inte haft möjlighet att köra äl-tester denna månad, har dock haft lite symptom och enligt appar ska jag ha äl mellan 23-26/7. Så vi har myst 22-25/7... Vet dock inte om det kommer räcka, kan ju vara så att äl är senare än tänkt.... Känner redan nu att den långa väntan till att kunna testa har börjat! Förra månaden testade jag 7 dagar efter äl och sedan typ varje dag tills mensen dök upp, orkar inte riktigt med den återkommande besvikelsen denna månad men vet inte om jag kommer kunna hålla mig Haha!

Välkommen in i gemenskapen!! <3 Själv försöker jag (hur jobbigt det än må vara) att vänta ut mensen. Blir bara SÅ besviken annars. Får upp sånt hopp innan jag testat och blir alldeles nedstämd när testet visar blankt :/
  • schulia1
    Maramba skrev 2020-07-26 19:45:11 följande:

Förra månaden såg det ut så här för mig. Det andra testet på cd 15 är det starkaste jag någonsin fått och förväntade mig fullt utslag på cd 16 men som du ser så hade det sjunkit då igen.

Den här månaden kunde jag börja testa först på cd 13 pga bor hos släktingar under semester och bara svaga tester hittills. Det som förbryllar mig lite är att på cd 11 så hade jag väldigt ont på vänster sida i höjd med äggstock i flera timmar. Både fram på magen och bak mot ryggen vilket jag inte känner mig bekant med. Hoppas att det var en ovanligt tidigt ÄL i så fall. Vi hade sex den kvällen så i så fall fick vi till ett försök iaf.

Oj, jag missade detta inlägget. Sorry :p Jag skulle ändå säga att det är positivt på CD 15. Det visar ju på en tydlig stegering och går ner sedan igen.
  • schulia1
    Maramba skrev 2020-07-26 20:22:13 följande:

Klurigt att avgöra. Använder appen Premom? Jag tycker den är jättebra. Då fotar du ÄL-testen så avgör appen styrka på strecken. :)

Åh tack för tipset! Ska ladda ner preMom med detsamma :)
  • schulia1
    rrebeckas skrev 2020-07-26 22:58:45 följande:

Hej,

Jag väntar min mens den 11/8, sp följa gärna åt denna månad!

Så här såg mitt ÄL-test ut idag (nedersta) visst är det poaktivt? Tycker det är så svårt att veta säkert..

Välkommen hit!! :) Jag skulle nog säga att det nedersta är på väg att bli positivt men inte helt ännu. Ta ett test imorgon så hoppas vi på stegring <3
  • schulia1
    Trean2021 skrev 2020-07-26 23:31:50 följande:

Tack så mycket! :)

Ja det är samma här, blev så himla besviken varje gång det blev negativt och sen började jag försöka hitta förklaringar till att det var sent, t.ex att det var för tidigt eller tänk om jag är en låghormonare osv osv, när mensen väl dök upp blev jag bara så himla ledsen, ska försöka vänta tills den 9/8 för då är det 30 dagars cykel och längre än så brukar jag inte ha, får se om planen håller bara ;)

Gud vad jag kände igen mig i prick ALLT du skrev, hehe! Jag håller alla tummarna! <3
  • schulia1
    Eveelina89 skrev 2020-07-26 19:53:32 följande:

24/7- 25/7 -26/7 :/

Är min högsta idag eller var den igår enligt dessa?

Jag skulle absolut säga att det nedersta testet är positivt :)
  • schulia1

Detta är dagens ÄL-test, CD14. I preMom säger det 0.74 (Low). Antar att detta inte är helt positivt än? Eller vad säger ni?
  • schulia1
    odlarmamman skrev 2020-07-27 11:51:36 följande:

Jag hoppar in här jag med om det är ok =)?

ÄL i lördags så bim 7/8 då jag har 13 dagar lutealfas. Glad att jag körde med äl-tester denna månad trots att jag tänkte pausa med det då äl och bim blir två dagar tidigare än jag räknat med. Säkrade upp ordentligt i alla fall =P torsdag, fredag, lördag.

Har en son född 2011 och en född 2014. Jag är snart 29 år och bor i Sörmland =)

Har denna månad booztat så gått det går, extra d-vitamin, maca, rosenrot. Och haft menskoppen i över natten efter mys.. Suck =P jag som tänkt att en eventuell 3a skulle få bli när det blir men längtan tog över...

Välkommen in i gemenskapen :) :) :)

och vilken TUR att du testade med ÄL-stickor. Håller tummarna! Hur länge har ni försökt? :)
  • schulia1
    odlarmamman skrev 2020-07-29 10:09:14 följande:

Hur mår ni? Känner ni er otåliga?

Just nu känner jag mig ganska till freds, lite ivrig men ändå nöjd med att allt liksom fortgår. Idag har jag pluggat det jag behöver plugga för dagen, sprungit en tur och ska snart äta frukost. Sen någorlunda sysselsatt resten av veckan. Kommer vara hyfsat sysselsatt nästa vecka med men jag kan gissa att den stora påfrestningen av väntan blir då. Så blir det kämpigt att stå emot att ta test med. Ska verkligen försöka vänta till minst mkn födelsedag som är 6/8 på äl +12. Men brukar ju vara svårt att vänta när tester ligger hemma =P helst hade jag veta vänta till äl+14 (vilket är bim+1) men tror det kommer bli svårt.

Jusr nu känner jag mig ganska lugn. Känns som att jag fått jobba mentalt med att intala mig själv att det är för lång tid kvar att "räkna ner" så jag gör det bästa av läget. Börjar jobba imorgon dessutom så det känns som att jag kommer ha fullt upp ändå :p
  • schulia1
    Eveelina89 skrev 2020-07-29 14:06:15 följande:

Jag är så himla otålig! Måste ha något att göra om dagarna annars får jag panik hehe. Men försöker hitta på massa saker hela tiden så går det nog, börjar jobba på måndag.

När kan man testa? Är på äl+4 nu, 8-9 dagar kvar till mens : /

Nån som har några symtom? Jag känner mig illamående, har ont i magen och är lite känslig men tycker det är lite väl tidigt för symtom?

Orkar inte med massa hjärnspöken.....

Förstår dig helt! Och dessa hjärnspöken är ju inte nådiga ibland :/ Jag har noll symptom men är på ÄL+2 så förväntar mig knappast några symptom såhär tidigt. Min bröst ömmar men det gör de alltid direkt efter ÄL.

Jag hade tidigast testat på ÄL+10 :)
  • schulia1
    Madame98 skrev 2020-08-08 08:25:05 följande:

Jaa ser två streck direkt. Ta ett digitalt för säkerhetsskull, men vågar mig på ett grattis. <3

Äre sant?! OMG!!

väntar på att apoteket ska öppna nu vid 09.00, haha. Men måste jag vänta tills imorgon? Eller kan jag hålla mig och testa senare idag?
  • schulia1
    Madame98 skrev 2020-08-08 08:41:26 följande:

Du kan hålla dig (så kisset är lite mörkare och inte ljusgult) och testa. <3

Okej, Tack för ditt svar <3
  • schulia1

Har skapat ett konto på IG där jag kommer skriva om min gravidresa :) (bf april-21). Är det någon av er som plussat som vill följas åt? Vore superkul!!

Svar på tråden BIM 10/8, låt oss följas åt