Inlägg från: odlarmamman |Visa alla inlägg
  • odlarmamman

BIM 10/8, låt oss följas åt

Jag hoppar in här jag med om det är ok =)?

ÄL i lördags så bim 7/8 då jag har 13 dagar lutealfas. Glad att jag körde med äl-tester denna månad trots att jag tänkte pausa med det då äl och bim blir två dagar tidigare än jag räknat med. Säkrade upp ordentligt i alla fall =P torsdag, fredag, lördag.

Har en son född 2011 och en född 2014. Jag är snart 29 år och bor i Sörmland =)

Har denna månad booztat så gått det går, extra d-vitamin, maca, rosenrot. Och haft menskoppen i över natten efter mys.. Suck =P jag som tänkt att en eventuell 3a skulle få bli när det blir men längtan tog över...

• odlarmamman
    schulia1 skrev 2020-07-27 12:08:58 följande:

Välkommen in i gemenskapen :) :) :)

och vilken TUR att du testade med ÄL-stickor. Håller tummarna! Hur länge har ni försökt? :)

Tack =)

Inte länge alls. Försökt mer aktivt med stickor ett par månader bara. Första tog ett år att få till andra plus två missfall mellan gick på första försöket. Så spännande att se hur det går nu, om det går snabbt eller tar längre tid =)
  • odlarmamman

Hur mår ni? Känner ni er otåliga?

Just nu känner jag mig ganska till freds, lite ivrig men ändå nöjd med att allt liksom fortgår. Idag har jag pluggat det jag behöver plugga för dagen, sprungit en tur och ska snart äta frukost. Sen någorlunda sysselsatt resten av veckan. Kommer vara hyfsat sysselsatt nästa vecka med men jag kan gissa att den stora påfrestningen av väntan blir då. Så blir det kämpigt att stå emot att ta test med. Ska verkligen försöka vänta till minst mkn födelsedag som är 6/8 på äl +12. Men brukar ju vara svårt att vänta när tester ligger hemma =P helst hade jag veta vänta till äl+14 (vilket är bim+1) men tror det kommer bli svårt.

• odlarmamman
    NiMi12 skrev 2020-07-29 10:52:56 följande:

Jag tycker alltid tiden är längst precis efter äl. Sen efter äl +5 brukar tiden ändå ticka på. Är på äl +2 idag så just nu är väntan olidligt lång. Men vi har gjort vad vi kan så precis som du skriver så får man försöka hålla sig sysselsatt fast man tänker på det hela tiden. Jag är föräldraledig just nu så jag har ganska fullt upp när sonen är vaken iaf :)

Ja med en liten hemma så får du lite annat att sysselsätta dig med kan jag tro, det är ju bra <3
  • odlarmamman
    Trean2021 skrev 2020-07-29 12:01:05 följande:

Jag känner mig så otålig, mest för att jag är osäker på när äl inträffade, kan vara på äl+6 eller äl+4. Ska försöka vänta tills den 6/8 precis som du, och då ta ett testa tidigt test för att ta höjd på eventuell skillnad på äl.. men just nu känns det som en evighet Haha! Sen är det svårt för jag är på sommarstället med familjen och just nu känns det som man går runt med världens hemlighet och ingen fattar varför jag är så disträ.. hoppas att dagarna går lite snabbare.

Vad jobbigt med osäkerhet kring när äl var, men då låter det klokt att vänta med test till 6/8 för att inte bli besviken i onödan =)

Svårt att umgås med andra när man är så upptagen väntan och längtan<3
  • odlarmamman
    schulia1 skrev 2020-07-29 13:02:42 följande:

Jusr nu känner jag mig ganska lugn. Känns som att jag fått jobba mentalt med att intala mig själv att det är för lång tid kvar att "räkna ner" så jag gör det bästa av läget. Börjar jobba imorgon dessutom så det känns som att jag kommer ha fullt upp ändå :p

Smart att intala sig det, skulle nog behöva öva på det jag med =)

Jobba låter bra i sammanhanget, lite vardag igen och mer struktur på dagarna så springer dom nog iväg! Även om det är skönt att vara ledig förstås.
  • odlarmamman
    Eveelina89 skrev 2020-07-29 14:06:15 följande:

Jag är så himla otålig! Måste ha något att göra om dagarna annars får jag panik hehe. Men försöker hitta på massa saker hela tiden så går det nog, börjar jobba på måndag.

När kan man testa? Är på äl+4 nu, 8-9 dagar kvar till mens : /

Nån som har några symtom? Jag känner mig illamående, har ont i magen och är lite känslig men tycker det är lite väl tidigt för symtom?

Orkar inte med massa hjärnspöken.....

Vad jobbigt <3 men låter klokt att du försöker hålla dig sysselsatt då. Jag är också på äl+4 kommer nog testa 6/8.men hade helst velat vänta längre. Men kommer nog inte gå.

Tyvärr mår jag illa varje månad från äl till mensen ska starta. Extra jobbigt när man försöker. Man får lätt för sig att det är värre än vanligt och tolkar in som symptom. Men den här månaden ska jag försöka låta bli att över tolka. Men tror när det är så tidigt och ägget nog inte fäst än att det är hormoner från den naturliga cykeln som gör det. Sen närmare bim och efter kan det vara hcg som gör det.
  • odlarmamman
    Trean2021 skrev 2020-07-31 15:19:07 följande:

Idag känner jag mig låg och misstänker att det inte tog sig denna månad heller.. har så mycket molvärk i magen, har även PMS som jag brukar ha några dagar innan mens, BIM ska vara 7-8/8. Känns inte som om det är menat att vi ska ha tre barn. Har alltid varit lite osäker då det känns så riskfyllt när man redan har två fantastiska och friska barn, det känns som att detta bara bekräftar att jag inte ska vara så girig. Förlåt för negativt inlägg men idag känns verkligen allt dåligt och lönlöst,

Känner med dig <3 i känslan om att "nä då kanske det inte är meningen då" jag har ju redan två fina barn. och även i den där hopplösa känslan som kan komma före bim.

Jag har två barn men varit gravid 4 gånger. Graviditeterna har varit olika i början. Men två av graviditeterna har varit så där att jag haft otroligt jobbig" pms" gråtit, varit irriterad osv på ett jätte kämpigt sätt. Och även känt i magen som att "nu kommer mensen när som helst" tills jag insåg att oj jag har gått flera dagar över tiden och tog test som var positivt.
  • odlarmamman

Äl+7 idag. Nu börjar den riktigt ivriga väntan. Och att kämpa emot att börja testa allt för tidigt. Suck. Får inte, får inte testa! Men kommer behöva kämpa emot känner jag. Men nej jag ska inte köpa ännu fler test bara för att bli besviken flera dagar på samma cykel.

• odlarmamman
    Trean2021 skrev 2020-08-01 08:16:32 följande:

Tack för svar! Känns skönt att kunna dela med sig lite här.

Det är exakt den känslan jag går med nu att mensen bör komma när som även om det är 6 dagar kvar!

Jag förstår svårigheten med testerna! Hur länge tänker du att du ska försöka hålla dig?

Tänker att jag verkligen verkligen ska försöka hålla mig till äl + 12 (vilket är bim-1 för mig) den 6/8 när jag fyller år. Men egentligen hade jag inför denna cykel bestämt mig för att vänta till minst bim+1 =P men så kom äl några dagar tidigare än jag väntat mig och min födelsedag nära bim så blev jag sugen på att testa då istället. Och nu känner jag hur den gränsen sakta men säkert kan komma att flyttas.... Men ska försöka hålla mig till dess =)
Svar på tråden BIM 10/8, låt oss följas åt