• Trean2021

BIM 10/8, låt oss följas åt

Hej! Hoppar in här med! Jag är 28 år och har två barn, detta är andra försöket för en liten trea. Har dock inte haft möjlighet att köra äl-tester denna månad, har dock haft lite symptom och enligt appar ska jag ha äl mellan 23-26/7. Så vi har myst 22-25/7... Vet dock inte om det kommer räcka, kan ju vara så att äl är senare än tänkt.... Känner redan nu att den långa väntan till att kunna testa har börjat! Förra månaden testade jag 7 dagar efter äl och sedan typ varje dag tills mensen dök upp, orkar inte riktigt med den återkommande besvikelsen denna månad men vet inte om jag kommer kunna hålla mig Haha!

• Trean2021
    Eveelina89 skrev 2020-07-26 19:47:48 följande:

Håller med!! Denna väntan innan att testa är hemskt! Förra månaden gjorde jag av med ganska många test och blev lika ledsen varje gång. Förhoppningsvis ska jag kunna hålla mig lite längre denna gång. Min app visar äl 21-28, har testat positivt på ägglossning två dagar nu, igår och idag men vi har inte myst varje dag, så är Lite rädd att vi missat även denna gång : (

Ja vet inte hur jag ska stå ut tills den 9/8, känns som en evighet!

Ok, men har nu myst någon dag under de positiva ältesterna?
  • Trean2021
    Eveelina89 skrev 2020-07-26 19:47:48 följande:

Håller med!! Denna väntan innan att testa är hemskt! Förra månaden gjorde jag av med ganska många test och blev lika ledsen varje gång. Förhoppningsvis ska jag kunna hålla mig lite längre denna gång. Min app visar äl 21-28, har testat positivt på ägglossning två dagar nu, igår och idag men vi har inte myst varje dag, så är Lite rädd att vi missat även denna gång : (

Ja att jag ska försöka hålla mig tills den 9/8 känns som en evighet just nu!

Han ni mysa under någon av de positiva dagarna?
  • Trean2021
    schulia1 skrev 2020-07-26 19:48:28 följande:

Välkommen in i gemenskapen!! <3 Själv försöker jag (hur jobbigt det än må vara) att vänta ut mensen. Blir bara SÅ besviken annars. Får upp sånt hopp innan jag testat och blir alldeles nedstämd när testet visar blankt :/

Tack så mycket! :)

Ja det är samma här, blev så himla besviken varje gång det blev negativt och sen började jag försöka hitta förklaringar till att det var sent, t.ex att det var för tidigt eller tänk om jag är en låghormonare osv osv, när mensen väl dök upp blev jag bara så himla ledsen, ska försöka vänta tills den 9/8 för då är det 30 dagars cykel och längre än så brukar jag inte ha, får se om planen håller bara ;)
  • Trean2021
    Eveelina89 skrev 2020-07-28 11:08:52 följande:

Nu har jag haft min ägglossning (negativit test dag 3) men nu dag 4 har jag molnande värk i nedre delen av magen. Ägget kan väl inte släppa så sent eller ska jag även mysa idag? Åå så förvirrande..

Jag har samma sak! Hade äl mellan torsdag till lördag och idag har jag sån molvärk i magen men inget talar för att jag ska få äl så sent i cykeln heller! Klart förvirrande! Jag skulle nog mysa för säkerhets skull ;)
  • Trean2021
    odlarmamman skrev 2020-07-29 10:09:14 följande:

Hur mår ni? Känner ni er otåliga?

Just nu känner jag mig ganska till freds, lite ivrig men ändå nöjd med att allt liksom fortgår. Idag har jag pluggat det jag behöver plugga för dagen, sprungit en tur och ska snart äta frukost. Sen någorlunda sysselsatt resten av veckan. Kommer vara hyfsat sysselsatt nästa vecka med men jag kan gissa att den stora påfrestningen av väntan blir då. Så blir det kämpigt att stå emot att ta test med. Ska verkligen försöka vänta till minst mkn födelsedag som är 6/8 på äl +12. Men brukar ju vara svårt att vänta när tester ligger hemma =P helst hade jag veta vänta till äl+14 (vilket är bim+1) men tror det kommer bli svårt.

Jag känner mig så otålig, mest för att jag är osäker på när äl inträffade, kan vara på äl+6 eller äl+4. Ska försöka vänta tills den 6/8 precis som du, och då ta ett testa tidigt test för att ta höjd på eventuell skillnad på äl.. men just nu känns det som en evighet Haha! Sen är det svårt för jag är på sommarstället med familjen och just nu känns det som man går runt med världens hemlighet och ingen fattar varför jag är så disträ.. hoppas att dagarna går lite snabbare.
  • Trean2021
    odlarmamman skrev 2020-07-29 21:29:03 följande:

Vad jobbigt med osäkerhet kring när äl var, men då låter det klokt att vänta med test till 6/8 för att inte bli besviken i onödan =)

Svårt att umgås med andra när man är så upptagen väntan och längtan<3

Ja precis! Sen passar det ganska bra för min man är borta just då och jag vill så gärna överraska honom denna gång, om det nu går vägen :)

Vi får se till att uppdatera varandra här den 6/8!
  • Trean2021

Idag känner jag mig låg och misstänker att det inte tog sig denna månad heller.. har så mycket molvärk i magen, har även PMS som jag brukar ha några dagar innan mens, BIM ska vara 7-8/8. Känns inte som om det är menat att vi ska ha tre barn. Har alltid varit lite osäker då det känns så riskfyllt när man redan har två fantastiska och friska barn, det känns som att detta bara bekräftar att jag inte ska vara så girig. Förlåt för negativt inlägg men idag känns verkligen allt dåligt och lönlöst,

• Trean2021
    odlarmamman skrev 2020-08-01 07:45:04 följande:

Känner med dig <3 i känslan om att "nä då kanske det inte är meningen då" jag har ju redan två fina barn. och även i den där hopplösa känslan som kan komma före bim.

Jag har två barn men varit gravid 4 gånger. Graviditeterna har varit olika i början. Men två av graviditeterna har varit så där att jag haft otroligt jobbig" pms" gråtit, varit irriterad osv på ett jätte kämpigt sätt. Och även känt i magen som att "nu kommer mensen när som helst" tills jag insåg att oj jag har gått flera dagar över tiden och tog test som var positivt.

Tack för svar! Känns skönt att kunna dela med sig lite här.

Det är exakt den känslan jag går med nu att mensen bör komma när som även om det är 6 dagar kvar!

Jag förstår svårigheten med testerna! Hur länge tänker du att du ska försöka hålla dig?
  • Trean2021
    Maramba skrev 2020-08-01 18:52:10 följande:

Jag kunde inte hålla mig från att testa idag. Enligt appen är jag bara på äl+6 men jag misstänker ovanligt tidig äl denna gång och att jag i så fall skulle vara på äl+10 redan. Oavsett så var testet blankt :(

Någon annan som testat?

Vad tråkigt, men det är fortfarande tidigt oavsett! Varför misstänker du tidig äl?

Jag har inte testat än men är otroligt sugen, känns som om jag inte kan tänka på något annat så jag vill bada veta, dock är det fortfarande ganska tidigt då BIM är fredag eller lördag nästa vecka... har ett testa tidigt från clearblue som man kan ta 5 dagar innan mens så kanske att jag testar på tisdag. .
Svar på tråden BIM 10/8, låt oss följas åt