• Madame98

BIM 10/8, låt oss följas åt

Kul med andra med BIM samtidigt! Jag har också BIM 10/8.

Är 22 år och inne på tredje försöket efter ett tidigare missfall. Har redan en dotter född 2016. Vi bor i Västra Götaland.

Denna cykel har varit katastrof, ingen ägglossning trots positiva ägglossningstest. Trodde denna månad var körd men lyckades ändå få ägglossning (tempar) på CD41. Är på ÄL+4 idag.

• Madame98
    odlarmamman skrev 2020-08-02 19:37:39 följande:

Kämpigt med cykel som krånglar!

Bra att du temöar så du ändå hann se när äl varit fast cykeln blev så pass lång. Brukar du ha långa cykler?

Precis, men skönt ändå att ägglossningen skedde i samma cykel så man slipper invänta mens och ägglossning där varje dag känns som en vecka.

Har inte så regelbunden mens vanligtvis men de senaste har varit ca 34-35 dagar med ÄL runt cd22.
  • Madame98
    odlarmamman skrev 2020-08-02 19:41:09 följande:

Katastrof på mitt tålamod.... Jag tog ett test idag på morgonen. Alldeles för tidigt. Suck. Men nu har jag inga fler tidiga tester kvar. Dock beställde jag det idag. Så tester kommer väl imorgon, på tisdag eller onsdag. Men nu har jag lovat mig själv att inte testa oftare än varannan dag i alla fall när testerna kommit. Vet inte varför det känns lite hopplöst? Gjorde redan innan jag testade. Förra månaden var jag typ säker på att jag var gravid men det var jag ju inte. Nu börjar jag istället bli rädd för att våra tåg redan gått. Tänk om vi inte kan längre?

Ser att du är på ÄL+8, det är ju jättetidigt fortfarande. Finns fortfarande hopp även om jag vet hur hopplöst det känns när man får negativt. Väldigt få som plussar så tidigt.

Jag fick också negativt då med dottern men plussade istället på ÄL+11. Håller tummarna för dig iallafall.
  • Madame98
    odlarmamman skrev 2020-08-02 20:17:25 följande:

Ja det är super tidigt. Hade verkligen önskat att jag kunde hålla mig längre. Har egentligen inte att göra med det negativa testet att det känns hopplöst. Är mer en känsla inom mig på nåt vis. Första barnet tog lite mer än ett år att få till. Sen har det gått lättare. Två missfall men andra barnet tog sig sen på första försöket. Men om det tar ett år eller flera år tror jag inte min man kommer orka försöka så länge. Rent mentalt alltså. Att behöva vänta, längta och kämpa medan vi har två fina barn att ta hand om redan.

Förstår att det är jättejobbigt men ge inte upp, förhoppningsvis kommer dagen då du plussar! <3 Såg att du ska testa imorgon igen, hoppas det blir positivt då.

När det gäller din man så förstår jag också att man efter ett tag bara känner för att ge upp. Men man behöver ju inte sluta försöka helt efter det, utan känner ni att ni inte orkar mer mentalt om något år utan plus så försök då att släppa tankarna och ha sex regelbundet. Då slipper du också stressa just nu och tänka "Måste bli gravid nu annars kanske vi inte orka försöka senare".

Jag försöker trösta mig själv när jag känner att jag inte orkar mer (har också haft 2 missfall) att jag är fertil, även om jag inte kommer bli gravid enkelt eller snabbt så kommer jag troligtvis ändå få barn snart. För så är det ju, man ska inte ta det förgivet men sannolikheten är ju stor att det ändå går bra snart.
  • Madame98
    odlarmamman skrev 2020-08-06 11:07:01 följande:

Långt kvar att gå men känns ändå som en fin födelsedagspresent. Nu hoppas jag att det ska gå vägen med <3

Grattiiis, så himla kul! <3
  • Madame98

ÄL+9 idag och tyckte jag såg en skugga på stickan (aldrig hänt innan) så tog ett digitalt men det var negativt. :((

Dock har tempen inte sjunkit (BIM om 3 dagar) ännu utan snarare ökat lite, senaste cykeln sjönk tempen redan ÄL+8 så finns kanske fortfarande en chans men känns ändå hopplöst.

• Madame98
    schulia1 skrev 2020-08-08 06:34:18 följande:

Är jag helt loco eller finns det två streck??!? BIM-2

Jaa ser två streck direkt. Ta ett digitalt för säkerhetsskull, men vågar mig på ett grattis. <3
  • Madame98
    schulia1 skrev 2020-08-08 08:37:40 följande:

Äre sant?! OMG!!

väntar på att apoteket ska öppna nu vid 09.00, haha. Men måste jag vänta tills imorgon? Eller kan jag hålla mig och testa senare idag?

Du kan hålla dig (så kisset är lite mörkare och inte ljusgult) och testa. <3
Svar på tråden BIM 10/8, låt oss följas åt