Inlägg från: Shishii |Visa alla inlägg
  • Shishii

Missfall eller ej?? Hjälp!

Behöver inte vara missfall...jag hade en del blödningar i början:

Vecka 6 - Började blöda som en vanlig mens, ingen direkt smärta så jag fick inte åka in för kontroll utan de sa bara att jag skulle ta ett nytt test om ett par veckor och återkomma om jag fick jätteont. Vi var övertygade om att det var missfall. Blödningen varade ca 3 dagar sen hade jag röd/bruna flytningar.

Vecka 7 (1v efter blödningen) - VUL visar ett tickande hjärta på foster och en normal graviditet. LYCKA!

Vecka 8 - Störtblödning med klumpar, fick åka in med ambulans pga stor blodförlust. Läkare nr1 ser fostret men hittar inget hjärtslag och tror att fostret inte längre lever. Läkare nr2 hittar hjärtslag och menar att allt ser normalt ut men bedömer det som hotande missfall. Blödningen gick inte att härleda. Jag hade småblödningar i flera veckor efteråt.

Är nu i vecka 36.

Du kan ju testa dig med någon dags mellanrum för att se om sträcken blir starkare eller svagare. Håller tummarna <3

• Shishii
    Liso001 skrev 2020-07-22 17:47:31 följande:

Jag tog ett nytt test idag som visade 3+

Förra veckan innan blödningen visade ett likadant test 2-3 veckor. Det borde vara ett positivt tecken eller?

Jaaaa!! Känns som ett gott tecken <3
Svar på tråden Missfall eller ej?? Hjälp!