Inlägg från: persikofjaril |Visa alla inlägg
  • persikofjaril

Sambon rymde genom fönstret

Alltså, hur stort är fönstret, och hur långt upp på väggen sitter det? Vårat sitter kanske 1,5 meter upp och är inte superstort, så det skulle vara svårt att ta sig ut den vägen. (Dessutom ligger vår lägenhet på andra våningen, vilket försvårar saken ytterligare, men om man bortser från det). Jag skulle kanske lyckas ta mig igenom, och dottern, men inte sambon. Skulle förmodligen vara lättare att bara stanna kvar och städa istället. 

• persikofjaril
    Anonym (Bill) skrev 2020-07-21 01:31:08 följande:

Ja, låter som du behöver hitta ett annat flyktsätt... hmmm. Kanske starta brandlarmet och när ni utrymmer lägenheten och alla springer ut på gården så stannar du inte utan fortsätter springa. I tumultet lär de säkert ikte märka något. Hur bor dina föräldrar? Kan du gömma dig där? Glöm inte att ladda med kex innan för barnens skull. Allt är bättre än att städa om man frågar mig

Hahaha! :D Ja. Brandlarmet låter som ett säkert kort. Tack för det tipset! Min sambo och dotter kommer aldrig märka om jag fortsätter springa iväg och låter dem stå ensamma kvar. Och mina föräldrar skulle säkert gå med på att gömma mig. De älskar mig och vill såklart att jag ska må bra, och eftersom städning får mig att inte må bra kommer de absolut förstå. Nu måste jag gå och köpa kex! :D
Svar på tråden Sambon rymde genom fönstret