Inlägg från: Anonym (Njae) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Njae)

Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt?

Om det var en överfallsvåldtäkt så skulle jag inte behålla barnet, det skulle bli hemskt att försöka förklara för barnet längre fram vem pappan är och genom vilket sätt barnet blev till. Visst, man kan ju ljuga men sanningen brukar ju komma fram. Sedan skulle jag säkert fundera på vilka gener det här barnet bär på.

Om jag skulle blivit våldtagen av min partner kanske jag skulle känna annorlunda. Där har det kanske funnits kärlek innan och jag hade inte direkt behövt ljuga om vem som är pappan och gå in på hur det hela gått till.

• Anonym (Njae)
    EpicF skrev 2020-07-19 16:51:14 följande:

Hur kan det vara kärlek att bli våldtagen av sin partner/man?

Var lite otydlig kanske, jag menade att det var kärlek innan våldtäkten, alltså att man blev tillsammans och älskade varandra och sedan visade det sig att partnern var ett as som våldtar. Så barnet skulle ha kunnat blivit till i en relation men just i det fallet genom en våldtäkt. Eller nåt sånt... Jag har aldrig blivit våldtagen och har världens bästa man som är far till våra 3 barn. Jag blev bara intresserad av tanken då jag själv aldrig skulle kunna göra abort i en relation men aldrig reflekterat över att bli gravid genom en våldtäkt.
Svar på tråden Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt?