Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt?
Svår fråga. Är så mycket som spelar roll här.
Skulle behålla om:
*Jag var singel
*Om det inte våldtäkten är något som jag mår så dåligt för. En våldtäkt är aldrig okej, men att tjata till sig ett samlag om den ena egentligen inte vill är ju också en slags våldtäkt. Så kan vara våldtäkt även om det inte gör ont.
*Ifall det är en våldtäkt som skadat mig mycket så skulle jag bara behålla om jag är garanterad ensam vårdnad.
*Om den som genomförde våldtäkten är min pojkvän och om det skedde genom att han tjatade till sig sex och jag ställer upp för att jag inte orkar säga nej fler gånger. (Detta beteende är inte alls okej heller)
*Om förövaren bor långt bort
&Om förövaren skulle dö innan barnet föddes.
Skulle göra abort om:
*Jag är i en relation och förövaren inte är min partner
*Om våldtäckten skadat mig psykiskt eller fysiskt och om jag inte är garanterad att få ensam vårdnad
*Om förövaren är en släkting
*Om förövaren sysslar med andra farliga saker eller håller på med gängkriminalitet.
-Jag är rätt så säker på att jag skulle älska ett barn som kom till från en våldtäkt lika mycket som ett annat barn. Tror att jag skulle ha lättare att gå vidare från det som hänt om det kommer en fin gåva (barnet) efteråt. Har vart med om en hel del jobbiga saker och vart utsatt för endel under mitt 30 åriga liv. Hur än jobbiga saker vart så länner jag inget hat mot någon som skadat mig. Utan idag blivkar jag allt frammåt och känner mig starkare än någonsin.
Men en abort är självklar för mig om den skulle skada den lilla familj jag har idag.