Vilka är trevligast, män eller kvinnor?
Kvinnohatet i samhället gör att de flesta svarar att män är trevligast, kvinnor som män. Folk tänker inte på det men vi lär oss från det vi är små att tycka sämre om kvinnor och allt som anses kvinnligt. Det sprids också myter hela tiden om att kvinnor minsann är värre än män vad det gäller mobbing och skitsnack osv, och dessa myter ifrågasätts inte utan införlivas i vår världsbild. Att verkligheten inte ser ut så ser vi inte, då vi förblindas av det vi tror är sant. Många flickor växer upp och säger att de kommer bäst överens med killar, för det ger status att säga det och tycka det. Det ger status för en flicka att accepteras som lite bättre än de andra flickorna av pojkar.
Sedan att den förkrossande majoriteten av alla våldsbrott (mot både män och kvinnor) samt sexualbrott (mot både män och kvinnor) utförs av män, det minns man inte heller när man funderar över denna fråga som TS ställer. Om man någonsin tillåter sig att reflektera över det.
TS. Svaret är givet. Det kön som utför färst brott i samhället är helt klart trevligast.
Kvinnor ÄR (enligt mig och många andra) värre än män när det kommer till mobbning, skitsnack med mera. Kan man få tycka det, tack? Jag (kvinna) har umgåtts mest med andra kvinnor men även lite med män och jag har upplevt att det är mer problem bland kvinnorna, mer skitsnack och mer mobbning och utfrysning. Många delar min erfarenhet.
Jag skulle vilja veta hur många män det finns som har utsatts av övergrepp med mera av kvinnor, för män anmäler sällan och det tas inte på allvar, så mörkertalet är nog större än vad du tror när det gäller män som har en kvinnlig förövare.
Sedan räknar man väl med själva beteendet, hur en människa är och ska man då ta alla NORMALA män och kvinnor (som inte utför brott) så tycker jag verkligen att män är trevligare än kvinnor, rent generellt.