Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

Nån mer med MA som inväntar blödning?

Hur har ni förresten gjort med återbesök, har ni gått fast ni fortfarande blött lite? 

Jag gjorde en ny tråd också, men har inte fått något direkt svar på hur andra gjort. I helgen har det gått 2 veckor för mig så jag tänkte åka dit imorgon. Det var läkaren som sa att jag ska komma tillbaka, jag har förstått att inte alla rekommenderas återbesök. 

Det känns bara så småäckligt att komma dit med gammalt brunt blod... det är inte mycket och jag vet att dom ju är vana men ändå. 

• Anonym (ledsen)
    gunbran skrev 2020-08-06 10:23:32 följande:
    Jag var på återbesök efter en vecka. Kändes skönt att få bekräftat att kroppen gjort sitt jobb ordentligt. Jag blödde lite, men gick på toa precis innan och fräschade till mig med våtservetter. Gyn bryr sig INTE om lite blod. Det är deras jobb och undersöka där nere och blod kommer på köpet ibland. Men för sin egen skull, ha med lite intimvåtservetter att torka av med precis innan.
    Tack, skönt att höra! Ja våtservetter är en bra idé, får göra en tillfräschning och byta trosskydd och så när jag kommer fram för det tar nån timme för mig att ta mig dit. Nu ser jag nästan fram emot det, den här gången behöver jag ju inte sitta där med oro och ångest och vänta. 
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Precis) skrev 2020-08-06 18:22:36 följande:

Jag har inye fått något återbesök. 4 veckor imorgon sedan jag började blöda. Tog ett nytt test idag och nu är testet negativt det känns skönt då börjar kroppen återgå till det normala

Vad skönt! Har du slutat blöda också? 

Mitt var väldigt svagt sist jag testade, i förrgår tror jag. Nu får jag bara hoppas det inte syns några rester som kräver behandling imorgon på ultraljudet. 

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Precis) skrev 2020-08-07 00:00:34 följande:
    Det tror jag inte då hade du nog blött ganska mycket än ocj testet säkert varit starkt positivt.

Ja jag blödde bara knappt 2 veckor
    Det var en liten bit kvar, och slemhinnan var fortfarande lite för tjock tyckte hon. Suck. Kan det nånsin ta slut? Iaf så trodde hon kroppen ska fixa det själv så det kommer ut vid nästa mens. Jag ska testa igen efter mensen, eller kontakta dom om mensen inte kommit inom tre veckor. 

Blir helt galen. Ett missfall som tar veckor att bli klart. 
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Precis) skrev 2020-08-08 08:02:59 följande:

Åh vad jobbig fattar kroppen att den ska komma igång igen även fast man har rester kvar?

Jag har inte heller fått någon mens än var 4 veckor sedan mf igår

Tack! Vilket superklagigt inlägg mitt blev, haha. Är bara så frustrerad. Nej jag tror den är klar nu, det är nog att det kommer ut med nästa mens eller så blir det en ny behandling eller skrapning. :/

Åh fy vad jobbigt för dig! Vill man försöka igen direkt efter mensen så är det ju tortyr att vänta.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Också ledsen) skrev 2020-08-11 16:43:08 följande:
    Undrar om det går att bli gravid med rester kvar, och vad det isåfall skulle innebära. I vilket fall kommer du ju vara på g igen om en månad och då kommer det säkert äntligen bli ett litet barn!

Jag ska på återbesök nästa onsdag, och jag kan nästan garantera att jag också har rester kvar, à la Murphys lag.

Hoppas det går att begära att bli skrapad så det tar slut nån gång.

Om det går att räkna blödningens första dag som bim har jag beräknad ägglossning 18:e, nu får jag och räknar dagarna och övervakar otåligt blödningarna.

Jag testade helt negativt idag på graviditetstestet! Så jag tror resterna kommit ut? Jag har bara bruna flytningar kvar men det har kommit lite sega trådiga klumpar några dagar så kanske det var det sista. För inte kan jag få helt blankt test om jag haft rester? 

Idag har jag tydliga äl-känningar också, får se om det stämmer om två veckor. Åh, jag håller tummarna för dig! Murphy's lag är ju alltid närvarande i livet men nä, den här gången får han fan hålla sig undan! 

Återkom gärna hur det gick. Hur är dina blödningar nu? 

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Precis) skrev 2020-08-11 20:41:55 följande:

Fick tillbaka mensen igår, på dagen en mån efter mf. Känner mig så kluven om jag ska våga testa bli gravid igen eller om jag bara ska lägga det på hyllan

Det är ju jättebra! Förstår att det känns jobbigt. Jag hoppas du känner att du vill fortsätta försöka. Men oavsett hur du väljer att göra så är det ju det rätta för dig. Du kanske behöver läka psykiskt ett tag till?
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Också ledsen) skrev 2020-08-12 10:14:17 följande:
    Ja men då borde det ju vara klart! Jag håller alla tummar!!

Tänk om du skulle bli gravid direkt! Om jag inte blir det tror jag att jag får ett sammanbrott.

Det har gått en vecka sedan det började för mig idag, och jag har fortfarande små blödningar. Tog ett gravtest idag som visade båda strecken lika starkt. Så jag ställer in mig på en skrapning. Min kropp ville VERKLIGEN behålla den här graviditeten...

Jag har knappt känt mig ledsen alls, bara manisk i att skiten ska ut, och jag ska bli gravid igen på första ägglossningen.

Ja, jag tycker ju det borde vara det? 
    Vi kommer invänta en mens men förhoppningsvis funkar det snabbt efter det! 

Mina visade också superstarkt efter en vecka, det är nog bara för kort tid. :) 
    Men kom ihåg att ta hand om dig. Mitt ledsna kom mest efteråt. Hanterbart, men jag var oförberedd eftersom medan missfallet pågick kände jag mig bara så lättad och glad att det snart var över. Kram!

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Också ledsen) skrev 2020-08-14 19:19:31 följande:

Nu jävlar har här hänt grejer.

Igår började det spruta blod på bästa arbetstid.

Jag svimmade på toan, fick åka ambulans och spydde av smärtan i ambulansen. Blev inlagd på akutgyn där de konstaterade att trots 9 timmars kraftig blödning var det fortfarande rester kvar. Fick mer cytotec, ännu mer ont och ännu mer morfin. Morgonen efter hade jag FORTFARANDE rester kvar och blev skrapad.

Nu är jag hemma igen med vuxenblöja och blodbrist.

Men äntligen är den ute!

Men herregud, vad säger du! Stackare!! Vilken tur det gick bra och att det äntligen är klart. Men det där måste varit väldigt jobbigt. Usch. Kram! Gråter
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Också ledsen) skrev 2020-08-15 07:22:05 följande:

Ja det känns lite för sjukt för att vara sant att det skulle hända. Och rätt bittert att så många kollegor oundvikligen fick reda på att här pågår ett missfall när jag hade blodat ner hela korridoren.

Men då fick jag också se hur okunnig även vårdpersonal är om kvinnokroppen.

Om jag blöder så det strilar när jag sitter på toan och jag tillslut svimmar och har så ont att jag spyr förstår ju ni hur fruktansvärt det är. Ändå står två ambulansgubbar och tittar ner på mig och säger att sånt här får man förvänta sig när man har tagit cytotec, och att jag inte får åka till akutgyn om jag inte blöder mer än en mens. Tillslut körde de mig till vårdis för jag ville inte åka hem. Där fattade de rätt omgående att det här inte var bra och skickade mig vidare.

Men att jag i det tillståndet ska behöva tjafsa om jag ska få vård eller inte och hur sjuk jag egentligen är känns ju inte riktigt ok.

Alltså jag blir så j-a arg. Hur kan man säga så. Gråter Ofta dom sagt så om män fick missfall (kanske drar den jämförelsen lite för ofta men det visar verkligen hur sjukt kvinnor behandlas när man vänder på det). Vilken otrolig "tur" att du fick komma till vårdcentral (rätt till vård kallas det nog). Det här är ju sånt som borde komma ut i media. 

Så ledsen för din skull att du fick gå igenom det där. 

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Också ledsen) skrev 2020-08-16 09:47:04 följande:
    Fyyyyyyyyy!!!! Man tror ju inte att det är sant!? Alla vet väl ändå om att man kan förblöda av komplikationer i samband med graviditet, ändå avfärdas det så himla lätt!

?Hej! Jag blöder så jag är alldeles matt och yr!?

?Vart blöder du ifrån??

?Underlivet.?

?Då är det bara du som är svag. Hade det vart en annan kroppsdel hade vi tagit dig på allvar. Hejdå.?

#bitter

Nu ska jag gå och äta en pepparkaka så jag blir snäll igen.

Huvudet på spiken!! 

(Och nej, ät ingen pepparkaka, det är arga kvinnor som kan få samhället att gå framåt i såna här frågor)

• Anonym (ledsen)
    Fundileraren skrev 2020-08-18 20:52:50 följande:

Hej allihopa!

Idag var jag på tidigt ultraljud, är i v 12+4 men de hittade något som liknande något litet i v6 som antagligen avstannat.

Min story:

Jag plussade första gången 7juli 2-3veckor

Blödde lite 17-18/7 på 2 bindor

Plussade fortfarande 21/7 Med ökning 3+

Skrev in mig hos bm 21juli (berättade att jag blödde på helgen o frågade om man kunde få nån sorts undersökning att allt såg bra ut) nä man får tidigt ultraljud bara.

9/8 börja blöda rosa, flera dagar sedan brunt rött svart och i söndags stannade det för att fortsätta igen med rött idag- imorse. Ringde gyn o bad om en kontroll 10/8 men de sa att jag skulle ta Alvedon o återkomma om jag fick ont o blödde igenom bindor (har bara blödning vid torka efter toa besök inget alls i bindor)

Plussade fortfarande 3+

18/8 tidigt ultraljud de hittar något som de tror avstannat i v6 men de vill ha en läkare på gyn ska titta närmare på det o hjälpa mig få ut det isåfall

Jag ska in nu på torsdag till Gyn på vaginal undersökning och antagligen få hjälp att få ut...

Jag ser ut att vara jättegravid,magen växer o brösten ömmar,halsbränna o mår lite illa.

Någon som varit med om samma? Jag har haft ett missfall en gång innan men då blödde jag ut allt så det syntes inget på ultraljud på akuten när jag hade störtblödit i en dag...

Tänk om barnmorskan hade gjort vaginalt ultraljud på mig tidigare då hade jag ju fått veta tidigare o sluppit gå ända till v13

Är det värt att prova efter detta? Vi har tre friska barn men vill så gärna ha en till. Sedan har man kanske åldern emot sig också....

Hur går ens det till när man ska få hjälp att få ut detta? Vågar man prova att bli gravida igen eller ska man vänta så det inte blir likadant igen

Beklagar. :( Jag tycker absolut ni ska prova igen, men ja, man får ju alltid hålla risken för mf i bakhuvudet eller hur man ska säga, så man vet att man kommer kunna hantera det om det händer. Så tänker jag iaf. 

Mitt ma har precis blivit helt klart, jag testar negativt och blöder inte längre. För mig kom allt det ledsna efteråt, men efter 3 veckor vände det ganska tvärt och allt känns som vanligt nu. 

För min del oroar jag mig också för min ålder, men jag har inga barn sen innan. Jag fyller 35 om några månader. Hade jag vetat att det här skulle hända... och vem vet, jag kanske har oturen att få ett till ma nästa gång också, ja då hade vi ju såklart börjat tidigare. Känns skit, rent ut sagt. 

Det är hemskt att man ska behöva vara så påstridig när man känner att nåt är fel. 

• Anonym (ledsen)

Jag håller alla tummar för dig, fundileraren! För mig räckte det jättebra med ipren och 2 alvedon kombinerat. Hoppas du slipper mer smärta än så. 

Ja, det hjälper faktiskt lite att tänka så. Stor kram till dig!

• Anonym (ledsen)

Hjälp, jag tror min mens precis startat! 

Jag var på toaletten och det kom lite färskt blod. Mensvärk startade samtidigt också. Först blev jag orolig och tänkte, nu är nåt fel ändå, sen kom jag på att det kanske är mens. 

Men jag får inte riktigt ihop det. Mellan den 10-12 aug började jag känna av äl-smärta. Jag testar inte äl, så kan bara gå på smärtan. Men ibland har den kommit efter äl också. Men om jag hade äl i dom dagarna så borde mensen inte komma förrän tidigast den 24 aug. 

Om mensen börjar idag den 21, så hade jag äl den 7, och det var samma dag jag var på mitt återbesök och läkaren sa att hon såg några små rester, och jag testade ju fortfarande positivt på grav-test då. Då borde jag väl inte kunna ha äl samtidigt? Fast om jag ska kolla på alla mina pms-besvär som ont i brösten, så stämmer det om jag hade äl runt den 7. 

Eller, så är det bara lite rubbningar på mensen så jag får spottings innan och så kommer den igång på riktigt nästa vecka. 

Fan, så komplicerat! Vad tror ni? 

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Precis) skrev 2020-08-22 09:50:41 följande:
    Jag fick på dagen 1mån efter mitt mf mens jag brukar ha väldigt tydlig äl men jag märkte aldrig av någon äl. Ca 1-1.5 vecka innan mensen kom testade jag fortfarande positivt så vet inte om jag kanske inte hade någon äl då. Men efter förra förlpssningen var cykeln riktigt upp i det blå. Yestade med äl stickor (digitala) ocj fick positivt och 5 dagar senare kom mensen så cykeln kan bli rubbad efter en graviditet
    Tack för svar! Det blir en månad för mig den 25:e. Den känns som vanligt, förutom att det typ är lite mer klumpigt och typ kornigt än vanligt. 
  • Anonym (ledsen)
    gunbran skrev 2020-08-22 13:25:18 följande:
    Jag fick min mens i söndags, dag 32 efter missfallet. Om äl inträffade när den skulle så var jag precis i slutet av missfallsblödningen då och jag kände inte av äl alls.

Tror det är vanligt att det blir så direkt efter missfall. Cykeln blir lite ruckad, men borde komma tillbaka till normalt månaderna efter.
    Tack för ditt svar! Vad skönt att den kommit igång hos dig också. Jag får kanske sluta fundera så mycket och bara vara nöjd att den startat. :) 
Svar på tråden Nån mer med MA som inväntar blödning?