Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

Nån mer med MA som inväntar blödning?

Anonym (Precis) skrev 2020-07-24 08:25:13 följande:
    För mig kom allt efteråt jag grät någon gång innan men när jag kom hem från sjukhuset och visste att nu var det över så var det som att kliva in i en vägg av sorg. Jag låg på soffan och grät hela dagarna typ. Det gör jag inte nu längre men det behövs inte mycket för att jag ska bli helt förstörd helst tex om jag blir av med mågot som jag egentligen inte vill bli av med. Tex så sålde min man en pall som jag ville ha kvar (finns att köpa nya) när han sa det så grät jag som ett barn. Böev en känsla av att tappa kontrollen och inte få behålla något som jag egentligen ville ha kvar.

Lycka till idag håller tummarna att det går så snabbt och smärtfritt som det bara går för dig <3
    Usch, jag förstår det. Att det kommer efteråt. :( 

Tack! Jag trodde jag skulle få ta cytotec samma dag som den förberedande tabletten, men måste vänta med cytotec tills imorgon... lite jobbigt för jag vill bara komma igång. 
  • Anonym (ledsen)
    gunbran skrev 2020-07-24 11:16:18 följande:

Konstigt att man gör så olika. Jag fick cytotec direkt, ingen förberedande tablett innan.

Tog 4 tabletter vaginalt först och sen 2 till oralt efter 3 timmar. Kanske därför det blev så intensivt för mig? Hoppas det går bra för dig! Kanske kommer det igång lite under dagen av den förberedande tabletten.

Ta hand om dig! Ladda med filmer och något gott att äta. Det är på något sätt skönt när det är över sen!

Ja det kanske berodde på det. Den förberedande ska tydligen göra så hcg sjunker och så livmoderhalsen börjar mjukna och öppna sig.

Tack! Har massa bra grejer att se. Ska bli så otroligt skönt att få ett avslut. :)
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (En till) skrev 2020-07-24 11:52:54 följande:

Jag fick rosa på pappret när jag var på toa i måndags... sen har det ökat för varje dag, både mängden blod och den molnande värken. Är i v 8.

Mina graviditetssymtom försvann i typ lördags också.

Idag skickade jag iväg sambo och sonen på lite aktiviteter för jag tror att det är idag det kommer hända :(

Jag fick ma för 3 månader sedan, då åkte jag till gynakuten för att jag fick blödningar i v 11. Det visade sig ha slutat utvecklas i v 5-6. Eftersom blödningen då var igång så fick jag bara med mig smärtstillande, 3 dagar senare kom allt ut när jag stod i duschen. Smärtorna var precis som sonens förlossning, bara att det gick fortare.

Denna gången har jag inte vart på gyn, försökte ringa men telefonkön va full så jag skrev till dem på 1177 bara och de svara att jag ska ta värktabletter + ringa ett akutnr ifall det är något.

Idag tror jag som sagt att det kommer att komma ut, eller jag hoppas det iaf. Vill bara få det gjort så att det är över :(

Har en kompis på stan by ifall jag behöver hjälp...

Hur mår ni andra?

Åh nej, beklagar. Rynkar på näsan Blir så ledsen att vi är så många som får gå igenom det här. Varför ska graviditet vara så komplicerat... 

Jag trodde jag skulle ta alla tabletter idag, men det var bara den förberedande och dom andra ska jag ta imorgon. Jag känner mig ändå lättad att det äntligen tar slut. Det har varit många veckor av oro när jag kände att nåt var fel, och sen ännu fler veckor av bara väntan efter jag fick det bekräftat. 

Hur känns det nu för dig? 

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Också ledsen) skrev 2020-07-24 14:52:31 följande:

Jag beklagar! Så himla bittert när det händer flera gånger i rad också, vilken mardröm!

Jag har inga gravsymptom kvar men har fortfarande inte börjat blöda. Får mer och mer ont i magen.

Jag är glad att vi har varandra i den här tråden! Det hjälper så otroligt mkt att ha folk att prata med. Mina närmaste vänner har genomgått aborter och har berättat hur det går till och är bra stöd, men det är skönt att ha folk att prata med som går igenom det precis samtidigt. 
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Också MA) skrev 2020-07-24 16:52:59 följande:

Hej, jag är i så lik situation man kan tänka sig tror jag. Jag känner för dig och hoppas du mår så bra som du kan, omständigheterna till trots. ??

Första graviditeten, bad om ett ultraljud när jag skulle varit i v. 10+1 (för att jag behövde bevis att jag var gravid) men bm såg ingen hjärtaktivitet. Jag fick en tid hos gynekolog en vecka senare som jag var på igår, där fick jag reda på att fostret hade slutat utvecklas i v 7. Jag trodde att jag skulle få någon behandling för att bli av med fostret och hinnsäcken osv. men istället fick jag en ny tid en vecka (?!) senare för att dubbelkolla så att jag fått rätt diagnos. Nu hade jag varit i vecka v.11+2 och har alltså burit på ett dött foster i 4 veckor, det är helt knäckande.

Jag känner verkligen igen mig i dina känslor om att ha en kropp som inte kan vara gravid och sen inte ens sätta igång ett mf. Jag kände (känner) mig så jäkla grundlurad av min kropp.

Nu är jag rädd att mf ska sätta igång när som helst eftersom det tar så lång tid mellan mina vårdtillfällen. Men jag är också rädd för cytotec, precis som du beskriver. Är rädd för att det ska göra ont och att jag ska se något som jag inte vill se. I väntan på nästa gynekologitid försöker jag läsa vetenskapliga artiklar om hur effektivt cytotec är, men dessvärre talar inte de artiklar jag läst än så länge så mycket om en psykiska påfrestningen i att se innehållet i sin livmoder hemma på toaletten, eller ens hur ont det kan göra.

Hur har det gått för dig? Du måste ha gått igenom din behandling nu? Och var bor du? (Tänker med tanke på vilken vård du fått, det kan ju skilja sig mellan olika regioner) Jag bor i Göteborg och tycker vården har varit minst sagt bristfällig, både vad gäller information och hur lång tid det varit mellan mina besök.

Kram??

Hej! Beklagar så jättemycket. :( Men är glad att du hittade till den här tråden! 

Vet hur jobbigt det är att allt tar sån tid. Samtidigt är det så klart bra att sjukvården vill vara 100% säkra innan man får medicin, men den där väntan alltså... att försöka bete sig som vanligt bland folk som inte vet, och på jobbet. Det är tärande. Och även tanken att om det inte upptäckts, hur länge hade jag gått då innan det startat av sig själv?? Känslan att kroppen är helt ovetande. 

Jag försöker dock att inte klandra mig själv. Min kropp gör så gott den kan. Jag är också tacksam för att den faktiskt kände att det var något fel på embryot! 

Jag är också rädd för att se vad som kommer ut. Jag har läst att många bara väntar ut det värsta på toaletten, och då är det ju lätt att spola utan att titta. Men om man blöder bara så pass att man klarar sig med bindor? Jag har också läst väldigt mkt om hela grejen, men känner nu att jag inte orkar det mer. Det får bli som det blir. Hade du några känningar innan, eftersom du ville ha ett ul? 

Jag trodde jag skulle starta behandlingen idag, men jag var på sjukhuset och fick bara en förberedande tablett, för att livmoderhalsen ska börja mjukna och öppna sig. Så imorgon på morgonen ska jag ta resten av tabletterna, som startar det hela. Är väldigt nervös och har svårt för att äta. Jag bor i Skåne, mitt emellan Ystad och Malmö. Jag vände mig till Ystad först men dom kunde inte ta emot mig, i Malmö var jag iaf välkommen in till gynakuten. Väl där har jag blivit väldigt bra bemött, så det är jag glad över. 

Stor kram till dig! Hjärta

• Anonym (ledsen)

Nu har jag tagit cytotec-tabletterna.

Jag var så orolig innan att jag nästan försökte dra ut på det men när jag var på toaletten och det kom blod och magen började kännas av mer än innan (fick en förberedande tablett igår, Mifepristone) så var det ju bara att sätta igång. Jag proppade i mig Alvedon och Ipren enligt ordinationen.

• Anonym (ledsen)

Tack Precis!

Jag fortsätter uppdatera om nån utifrån kommer hit från Google eller så.

Blöder nu en del och stannar inne på toan ett tag. Det har kommit flera klumpar. Känner mig lite krasslig med frossa, tidigare hade jag som mensvärk och nu känns det knappt nåt alls. Hoppas det håller i sig! Klumparna är ju det man vill uppnå så jag tycker det vore konstigt om det skulle börja göra mer ont än nu. Men är ändå beredd på att ta morfintabletterna så kan det ju bara gå bättre än så liksom.

• Anonym (ledsen)
    gunbran skrev 2020-07-25 11:58:21 följande:

Hoppas du inte får alltför ont. Snart är det över.

Mitt kom ju igång senare på dagen, så jag sparade morfintabletten till natten, vilket var ett smart drag. Men effekten håller sig länge upplevde jag, så det är bra att ta om det för för ont.

Min upplevelse var att det mesta kom ut varje gång jag gick på toa. Gick en gång i halvtimmen ungefär när det var som intensivast. Hade också frossa och lite sjukkänsla, men kroppen jobbar ju för att få ut missfallet, så jag tänker att det är normalt.

Sköt om dig!

Tack snälla!

Jag mår fortfarande bra, under omständigheterna. Bara vanlig mensvärk, lite feber och frossa. Ja, samma här, har fortfarande bara en liten fläck i bindan efter hela dagen! Skönt, då jag trodde det skulle rinna hela tiden.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (En till) skrev 2020-07-25 12:23:26 följande:

Mitt kom ut igår som jag trodde att det skulle göra, kände igen smärtan när jag vaknade på morgonen så jag skickade ju som sagt iväg sambon och sonen (så glad och tacksam över en sambo som tar ansvar och hittar på roliga saker med ett barn som inte är hans eget ? )

Jag låg mest i soffan med smärtstillande (Alvedon+ipren) och värmekudde sen kände jag hur värken tilltog så jag gick in i duschen för att spola varmt på magen och då kom det ut...

Sitter man på toaletten så tycker jag själv att man känner om det är "det" eller blodklumpar som kommer men i duschen ser man såklart även skillnaden...

Så det ska man vara beredd på ifall man väljer att ställa sig där (väldigt skön lindring dock!)

Kanske låter konstigt men för min del är det "skönt" att se att det kommer ut, blir som en del av bearbetningen... Denna gången såg jag inte själva fostret men gulesäcken + annat.

Förra gången såg jag allt och såg att det var alldeles för litet mot vad det faktiskt skulle vart, kånde att det var lättare då att ta till mig att något blivit fel. Lättare att acceptera liksom...

Sen tillbringades resten av dagen igår med att ligga och gråta i soffan tills sambo och son kom hem på kvällen. Sonen tror att jag har mensvärk...

Idag har jag fortfarande som rejäl mensvärk så använder vetekudde men ska försöka röra lite mer på mig.

Hur går det för dig Ts?

Vad skönt att det är över för dig nu och att det gick bra! 

Jag hade det väldigt lindrigt, det är jag glad för. Det kom igågn snabbt med klumpar, jag satt på toaletten några omgångar när det var som mest men överlag blödde jag inga mängder. Det kom 3 större klumpar, varav den sista tror jag var fostret, och många mindre men ändå tydliga klumpar liksom. Jag tittade lite snabbt för jag ville ändå veta omfattningen just för att ha en känsla för om det var tillräckligt, men spolade sen direkt utan att titta ner, liksom. 

Jag klarade mig också på alvedon och ipren. Jag brukar ha rätt mild mensvärk så det här kändes väl ungefär som dom gånger det är lite mer värk för mig. Helt tolererbart. När det var som "värst" hade jag frossa och lite feber och kände mig dålig. 

Jag har också typ mensvärk idag. Vet du hur länge det kan sitta i? Känner också lite träningsvärk, förståeligt. Känslomässigt idag är jag lättad, lite ledsen men grundkänslan är lättnad. 

Har du nåt jobb du ska till imorgon? 
    Kram på dig och tack för att du berättade om din upplevelse!

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Precis) skrev 2020-07-25 22:47:13 följande:

Hur har det gått för dig ts?

Hej, tack för att du frågar! Jag blir så rörd av att okända människor på nätet kan bry sig så mycket om varandra. Hjärta

Jag mår bra, jag har skrivit lite mer om hur det gick i inlägget ovan. Idag är jag trött, lite ledsen (eller mer bara känslosam) men lättad. 

Hur mår du, nu när det gått ytterligare lite tid sedan ditt missfall? Jag hoppas du mår bättre. 

Svar på tråden Nån mer med MA som inväntar blödning?