Inlägg från: Anonym (Också ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Också ledsen)

Nån mer med MA som inväntar blödning?

Var på vul igår (V8+5) och fick reda på att fostret förmodligen dött V6+1. Nu måste jag vänta nästan 2 veckor för att få komma på återbesök och kolla att den faktiskt är död. Och bara hoppas att själva missfallet startar av sig själv innan. Dricker en massa kaffe nu och hoppas att det ska hjälpa till att få igång utstötningen.

Annars kommer jag få tabletterna några dagar innan min födelsedag, och spendera den med blodbrist och ett dött barn som trillar ned när som helst.

• Anonym (Också ledsen)

Hur har det gått för dig TS?

• Anonym (Också ledsen)

Tack det samma!

Ja jag förstår det, hoppas jag inte behöver vänta lika länge. Känner redan molvärk så jag hoppas det drar igång när som helst.

Hoppas det blir bra för dig med tabletterna, oavsett så kommer det hela få ett stopp med dem.

Kaffe ska ju ge en liten ökad risk för missfall, så varför skulle det inte kunna ge en liten igångspark tänkte jag. Det kan ju knappast skada.

• Anonym (Också ledsen)

Det tänkte jag också testa, en liten joggingtur.

• Anonym (Också ledsen)

Nej bara fortsatt molande och illamående

• Anonym (Också ledsen)

Jag beklagar! Så himla bittert när det händer flera gånger i rad också, vilken mardröm!

Jag har inga gravsymptom kvar men har fortfarande inte börjat blöda. Får mer och mer ont i magen.

• Anonym (Också ledsen)

Imorgon ska jag äntligen få komma tillbaka till gyn för uppföljande ultraljud och få tabletter om hen verkligen är död. Ska bli så himla skönt att få starta om.

• Anonym (Också ledsen)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-08-05 09:25:11 följande:

Åh nej, jag har inte varit inne på ett tag och missade detta! 

Hur gick det och hur mår du? För mig var det en lättnad att äntligen få avsluta, jag hoppas det kommer kännas så för dig också om det nu inte gick bra. Visst har jag varit ledsen men det känns helt överkomligt. 

Jag tog tabletterna på eftermiddagen igår, och kom igång med blödning efter tre timmar. I morse verkar det ha tagit slut, nu blöder jag väldigt lite. Jag är lite orolig att allt inte har kommit ut, så lite blöder jag nu. Det kom några blodiga slembollar men hur vet man ens att det är tillräckligt? Är jag färdig nu var det här verkligen piece of cake.

Jag är också väldigt lättad att det är över och att kunna få starta om. Nu ska jag unna mig lite vin på min födelsedag på lördag.

Hur mår du? Hur har det gått?
  • Anonym (Också ledsen)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-08-08 13:39:58 följande:

Tack! Vilket superklagigt inlägg mitt blev, haha. Är bara så frustrerad. Nej jag tror den är klar nu, det är nog att det kommer ut med nästa mens eller så blir det en ny behandling eller skrapning. :/

Åh fy vad jobbigt för dig! Vill man försöka igen direkt efter mensen så är det ju tortyr att vänta.

Undrar om det går att bli gravid med rester kvar, och vad det isåfall skulle innebära. I vilket fall kommer du ju vara på g igen om en månad och då kommer det säkert äntligen bli ett litet barn!

Jag ska på återbesök nästa onsdag, och jag kan nästan garantera att jag också har rester kvar, à la Murphys lag.

Hoppas det går att begära att bli skrapad så det tar slut nån gång.

Om det går att räkna blödningens första dag som bim har jag beräknad ägglossning 18:e, nu får jag och räknar dagarna och övervakar otåligt blödningarna.
  • Anonym (Också ledsen)
    Anonym (Precis) skrev 2020-08-11 22:36:56 följande:

Ja jag har börjat gå hos en psykolog igår så jag hoppas att det ska kunna hjälpa mig att bearbeta.

Usch så jag kännermed dig! Hoppas du får hjälp hos psykologen att komma över det här. Att bli gravid är ju en av de största händelserna i ens liv, och så går det på det här sättet... jag har uppfattat att det är väldigt vanligt att få som posttraumatiskt stressyndrom efter ett missfall.
    Anonym (ledsen) skrev 2020-08-11 20:56:29 följande:

Jag testade helt negativt idag på graviditetstestet! Så jag tror resterna kommit ut? Jag har bara bruna flytningar kvar men det har kommit lite sega trådiga klumpar några dagar så kanske det var det sista. För inte kan jag få helt blankt test om jag haft rester? 

Idag har jag tydliga äl-känningar också, får se om det stämmer om två veckor. Åh, jag håller tummarna för dig! Murphy's lag är ju alltid närvarande i livet men nä, den här gången får han fan hålla sig undan! 

Återkom gärna hur det gick. Hur är dina blödningar nu? 

Ja men då borde det ju vara klart! Jag håller alla tummar!!

Tänk om du skulle bli gravid direkt! Om jag inte blir det tror jag att jag får ett sammanbrott.

Det har gått en vecka sedan det började för mig idag, och jag har fortfarande små blödningar. Tog ett gravtest idag som visade båda strecken lika starkt. Så jag ställer in mig på en skrapning. Min kropp ville VERKLIGEN behålla den här graviditeten...

Jag har knappt känt mig ledsen alls, bara manisk i att skiten ska ut, och jag ska bli gravid igen på första ägglossningen.
  • Anonym (Också ledsen)

Nu jävlar har här hänt grejer.

Igår började det spruta blod på bästa arbetstid.

Jag svimmade på toan, fick åka ambulans och spydde av smärtan i ambulansen. Blev inlagd på akutgyn där de konstaterade att trots 9 timmars kraftig blödning var det fortfarande rester kvar. Fick mer cytotec, ännu mer ont och ännu mer morfin. Morgonen efter hade jag FORTFARANDE rester kvar och blev skrapad.

Nu är jag hemma igen med vuxenblöja och blodbrist.

Men äntligen är den ute!

• Anonym (Också ledsen)

Ja det känns lite för sjukt för att vara sant att det skulle hända. Och rätt bittert att så många kollegor oundvikligen fick reda på att här pågår ett missfall när jag hade blodat ner hela korridoren.

Men då fick jag också se hur okunnig även vårdpersonal är om kvinnokroppen.

Om jag blöder så det strilar när jag sitter på toan och jag tillslut svimmar och har så ont att jag spyr förstår ju ni hur fruktansvärt det är. Ändå står två ambulansgubbar och tittar ner på mig och säger att sånt här får man förvänta sig när man har tagit cytotec, och att jag inte får åka till akutgyn om jag inte blöder mer än en mens. Tillslut körde de mig till vårdis för jag ville inte åka hem. Där fattade de rätt omgående att det här inte var bra och skickade mig vidare.

Men att jag i det tillståndet ska behöva tjafsa om jag ska få vård eller inte och hur sjuk jag egentligen är känns ju inte riktigt ok.

• Anonym (Också ledsen)
    Anonym (Precis) skrev 2020-08-15 15:56:19 följande:

Fy känner med dig! Jag blödde så sjukt mycket under missfallet. Blödde igenom största blöjan (sån man får på förlossningen när vattnet gått tex) pratade med gyn som sa att blöder jag mer än en binda i timmen så var det inye normalt. När jag då sa att en vanlig binda inte ens var att tänka på så ändra de sig och svara att det var helt normalt ändå.

På kvällen ringde jag 1177 som blev helt förskräckt och beordrade mig direkt att pka in och vid minsta försämring ringa 112. Då var jag så yr och matt att jag knappt kunde sitta upp. Väl inne på sjukhuset blev jag inlagd med 2 påsar blod, 80 i hb och 110 i vilopuls. Det hade förmodligen kunna förhindrats om de tog mig på allvar direkt

Fyyyyyyyyy!!!! Man tror ju inte att det är sant!? Alla vet väl ändå om att man kan förblöda av komplikationer i samband med graviditet, ändå avfärdas det så himla lätt!

?Hej! Jag blöder så jag är alldeles matt och yr!?

?Vart blöder du ifrån??

?Underlivet.?

?Då är det bara du som är svag. Hade det vart en annan kroppsdel hade vi tagit dig på allvar. Hejdå.?

#bitter

Nu ska jag gå och äta en pepparkaka så jag blir snäll igen.
  • Anonym (Också ledsen)
    Fundileraren skrev 2020-08-18 20:52:50 följande:

Hej allihopa!

Idag var jag på tidigt ultraljud, är i v 12+4 men de hittade något som liknande något litet i v6 som antagligen avstannat.

Min story:

Jag plussade första gången 7juli 2-3veckor

Blödde lite 17-18/7 på 2 bindor

Plussade fortfarande 21/7 Med ökning 3+

Skrev in mig hos bm 21juli (berättade att jag blödde på helgen o frågade om man kunde få nån sorts undersökning att allt såg bra ut) nä man får tidigt ultraljud bara.

9/8 börja blöda rosa, flera dagar sedan brunt rött svart och i söndags stannade det för att fortsätta igen med rött idag- imorse. Ringde gyn o bad om en kontroll 10/8 men de sa att jag skulle ta Alvedon o återkomma om jag fick ont o blödde igenom bindor (har bara blödning vid torka efter toa besök inget alls i bindor)

Plussade fortfarande 3+

18/8 tidigt ultraljud de hittar något som de tror avstannat i v6 men de vill ha en läkare på gyn ska titta närmare på det o hjälpa mig få ut det isåfall

Jag ska in nu på torsdag till Gyn på vaginal undersökning och antagligen få hjälp att få ut...

Jag ser ut att vara jättegravid,magen växer o brösten ömmar,halsbränna o mår lite illa.

Någon som varit med om samma? Jag har haft ett missfall en gång innan men då blödde jag ut allt så det syntes inget på ultraljud på akuten när jag hade störtblödit i en dag...

Tänk om barnmorskan hade gjort vaginalt ultraljud på mig tidigare då hade jag ju fått veta tidigare o sluppit gå ända till v13

Är det värt att prova efter detta? Vi har tre friska barn men vill så gärna ha en till. Sedan har man kanske åldern emot sig också....

Hur går ens det till när man ska få hjälp att få ut detta? Vågar man prova att bli gravida igen eller ska man vänta så det inte blir likadant igen

Beklagar! Mina symptom försvann när fostret dog, men våra dog i samma ålder.

Du kommer i första hand få cytotec, några tabletter som du för in vaginalt. Sedan kommer det dröja ett par timmar innan du får ont och börjar blöda. Det ska komma ut stora klumpar och gör ont. Normalt ska allt vara över innan 6 timmar. Därefter kommer du blöda som mens i nån/några veckor.

Alternativ 2 är att du blir sövd och livmodern sugs tom på alla graviditetsrester. Det undviker de helst att göra, finns pyttesmå risker. Men å andra sidan kommer allt vara över på en gång.
  • Anonym (Också ledsen)
    Anonym (2 MA i rad) skrev 2020-08-19 09:32:39 följande:

Hej, kan svara för hur det varit för mig. Jag har precis genomgått mitt andra MA i rad (har två barn sen innan med komplikationsfria graviditeter), mitt första MA upptäcktes på rul i mars, var i vecka 18+5 men fostret dött sen vecka 16 (hade gjort ul i vecka 13 där allt såg bra ut). Blev inlagd för cytotecbehandling, 2 timmar efter cytotec kom allt ut komplett i sin helhet. Hade inte särskilt ont, räckte med Alvedon. Blödde sparsamt ca 2 veckor och 4 veckor från cytotecbehandling fick jag mens och blev därefter gravid igen. Fick göra två tidiga vul nu andra graviditeten, senaste vecka 11. Fick en liten blödning vecka 16+5, åkte in och fostret dött sen vecka 12, samma behandling med cytotec, gick snabbt och allt kom ut efter 1 timme, knappt ont, nu tre dagar senare sparsamt med blödningar. Ingen smärta. Fysiskt har det gått väldigt smidigt men psykiskt är det oerhört tufft och jobbigt.. stark oro för hur de ska fortsätta, vill så gärna ha vår efterlängtade trea så kommer försöka igen så fort jag haft två menstruationer (rekommendation av läkaren pga så tätt gravid under lång tid) men oron kommer nog finnas till den dag man har sitt älskade barn i famnen. Kan tillägga att mina tidigare barn är 5 och 3 så inte så länge sen allt fungerade utan problem..

Efter att ha läst runt en hel del verkar tyvärr 2 MA inte allt för ovanligt men 3 desto mer ovanligt, så hoppas innerligt att man får tillhöra dom som får bebis tredje gången gillt iallafall....

Det låter som en mardröm. Men himla tur att du har två barn så det inte känns alltför tröstlöst. Ni har förhoppningsvis bara haft en jäkla otur nu.
    Anonym (ledsen) skrev 2020-08-19 09:42:50 följande:

Beklagar. :( Jag tycker absolut ni ska prova igen, men ja, man får ju alltid hålla risken för mf i bakhuvudet eller hur man ska säga, så man vet att man kommer kunna hantera det om det händer. Så tänker jag iaf. 

Mitt ma har precis blivit helt klart, jag testar negativt och blöder inte längre. För mig kom allt det ledsna efteråt, men efter 3 veckor vände det ganska tvärt och allt känns som vanligt nu. 

För min del oroar jag mig också för min ålder, men jag har inga barn sen innan. Jag fyller 35 om några månader. Hade jag vetat att det här skulle hända... och vem vet, jag kanske har oturen att få ett till ma nästa gång också, ja då hade vi ju såklart börjat tidigare. Känns skit, rent ut sagt. 

Det är hemskt att man ska behöva vara så påstridig när man känner att nåt är fel. 

Jag är inte heller purung, 30 år och vårt första barn.

En av mina före detta elever ska ha sitt tredje barn nu samtidigt som vårt skulle ha kommit. Känns ju lagom kul.

Jag var på ul idag, och allt hade kommit ut. Såg på gravtest i morse att hcg har sjunkit ordentligt. Vi fick klartecken att försöka direkt igen, det var väldigt upplyftande och jag börjar känna mig riktigt glad och förväntansfull igen.
Svar på tråden Nån mer med MA som inväntar blödning?