Inlägg från: Anonym (Precis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Precis)

Nån mer med MA som inväntar blödning?

Jag blödde ut mitt ma i fredags. Gjorde vul i v 10+1 där det konstaterade att fostret dog v 8+3. Jag skulle egentligen få skrapas förra onsdagen men blev flyttat till i mån. Tyvärr började jag blöda av mig själv i fredags (v11+3) och jag blöde enormt. Hamnade på lasarettet med 2 påsar blod. Det var min stora skräck att behöva gå igenom något sånt då kah nästan bara hört och läst om komplikatipner därför stod jag på mig om en skrapning så blev sjukt besviken när de ringde och ställde in första tiden.

• Anonym (Precis)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-07-18 08:17:12 följande:

Så ledsen för din skull. Måste varit fruktansvärt. :(

Har du haft missfall förut? Hur mår du nu efteråt? Hur känns det psykiskt? Du behöver inte svara om det känns jobbigt.

Jag är så trött på det här... ens första graviditet ska ju vara ren glädje. Det känns som mina kommande graviditeter kommer bli fläckade av den här upplevelsen. Nästa plus kommer vara skräckinjagande.

Jag har aödrig haft något missfall förut. Eftersom jag tappade så mycket blod så känner jag mig trött och matt annars är jag väl fysiskt okej men psykiskt är jag så ledsen, jag gråter, skäller och sover det är typ.

Blev lite full i skratt när en läkare kläckte ur sig "tur det gick bra iaf" känner bara men är du dum eller höll ju på att förblöda men visst dig ju inte...

Jag vet inte om jag törs utsätta mig för det här fler ggr just nu känns der helt otänkbart pch bara som en ren skräck men bär värsta sorgen lagt sig och minnena blrjat blekna så kanske der känns annorlunda

Förlåt att du får läsa min sjukt negativa historia
  • Anonym (Precis)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-07-18 08:51:16 följande:

Förstår det. Jag ska ju inte starta mitt förrän om en vecka pga jobb (orkar inte börja sjuka mig, är ny och chefen är på semester osv), nu känns det väl okej även om jag är ledsen men oroar mig för hur det kommer bli efteråt.

Usch, det låter ju som nåt nån hade fått höra och skrev om här ?du har ju iaf lätt för att bli gravid?. Vad är det för jävla tröst. Det är ju absolut ingen garanti för att det ska gå snabbt nästa gång.

Åh stackare... jag tror du kommer våga, när du läkt färdigt psykiskt. Det får ta tid. Nejdå, ingen fara!!

Är det du själv som vill göra själva aborten hemma eller är det sjuhuset som sagt att du ska göra så?

Jag blev erbjuden först att få tabletter och då rekommenderade läkaren att jag skulle göra det på sjukhuset. Jag vägrade dock och ville absolut bli skrapad under narkos men eftersom det drog ut på tiden så stötte ju som sagt min kropp ut det själv.
  • Anonym (Precis)

Jag hade inte jätte ont typ som em kraftig mensvärk men det räckte att ta alvedon och ipren. Jag blödde som sagt massor och en vanlig binda hade nog inye stoppat ens tills jag dragit upp trosorna så ett tips är att fråga om du kan få stora bindor/blöjor med dig hem för det finns inye att köpa tydligen. Fick skicka min man ner på vc och tigga till sig några där då inte ens dotterns blöjor stoppade.

Imorgon är det 2 veckor sedan det hände och jag slutade blöda helt utan flytningar o allt måndags så blödde typ 1.5 vecka. Jag tycker även att jag börjar läka psykiskt med även om jag fortfarande är ledsen och minsta motgång kan få mig att bryta ihop så tar jag mig upp ur soffan och allt är inte bara nattsvart längre. Jag har börja vilja hitta på saker igen och träffa vänner så det kånns skönt

• Anonym (Precis)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-07-24 06:29:12 följande:

Tack, så skönt att höra att du inte hade så ont! Och att du börjar må bättre. Jag kommer ta morfinet ändå tror jag. Tycker så synd om mig själv så jag vill unna mig det, haha. :?)

Blev du mer ledsen vid just själva blödningen? Jag har hållit ihop i över en månad nu, även om jag varit ledsen hemma så har det ju inte gått på jobbet. Så jag inbillar mig att jag bearbetat och att det kommer kännas bra att komma vidare men är ändå orolig för hur det ska kännas efteråt. Om det kommer ikapp liksom. :/

För mig kom allt efteråt jag grät någon gång innan men när jag kom hem från sjukhuset och visste att nu var det över så var det som att kliva in i en vägg av sorg. Jag låg på soffan och grät hela dagarna typ. Det gör jag inte nu längre men det behövs inte mycket för att jag ska bli helt förstörd helst tex om jag blir av med mågot som jag egentligen inte vill bli av med. Tex så sålde min man en pall som jag ville ha kvar (finns att köpa nya) när han sa det så grät jag som ett barn. Böev en känsla av att tappa kontrollen och inte få behålla något som jag egentligen ville ha kvar.

Lycka till idag håller tummarna att det går så snabbt och smärtfritt som det bara går för dig <3
  • Anonym (Precis)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-07-25 08:05:24 följande:

Nu har jag tagit cytotec-tabletterna.

Jag var så orolig innan att jag nästan försökte dra ut på det men när jag var på toaletten och det kom blod och magen började kännas av mer än innan (fick en förberedande tablett igår, Mifepristone) så var det ju bara att sätta igång. Jag proppade i mig Alvedon och Ipren enligt ordinationen.

Hoppas det går bra för dog ocj att det värsta är snabbt över <3
  • Anonym (Precis)

Hur har det gått för dig ts?

• Anonym (Precis)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-07-26 10:13:03 följande:

Hej, tack för att du frågar! Jag blir så rörd av att okända människor på nätet kan bry sig så mycket om varandra. 

Jag mår bra, jag har skrivit lite mer om hur det gick i inlägget ovan. Idag är jag trött, lite ledsen (eller mer bara känslosam) men lättad. 

Hur mår du, nu när det gått ytterligare lite tid sedan ditt missfall? Jag hoppas du mår bättre. 

Skönt att det gick bra under omständigheterna. Jag hade mensvärk mer lr mindre hela tiden jag blödde men set gjorde ju ondare de första dagarna.

Jag sörjer det som inte blev men jag börjar ändå må bättre men har nog rätt mycket hormoner i omlopp jag känner mig arg för minsta lilla typ.

Hur känns det för dig?
  • Anonym (Precis)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-07-27 08:12:06 följande:

Tack. Det känns bra. Det var en sån enorm stress som släppte när jag väl började blöda. Jag hann vara ledsen så länge innan och tror jag hann bearbeta ganska mycket. Känner såklart ändå som du säger, en ledsamhet över det lilla som aldrig fick en chans. Konstigt nog kände jag mig helt hormonfri, ända sedan jag misstänker att embryot dog (trots att läkaren sa en senare tid). Det enda tecknet har varit väldigt starka graviditetstest.

Vad skönt att du börjar må bättre. Det måste ha varit en hemsk upplevelse, det är ju hemskt nog situationen i sig liksom. Jag minns inte nu hur lång tid det gått för dig, är det två veckor snart? Hur känner du inför att prova igen när du återhämtat dig?

Att det blev en så traumatisk upplevelse gjorde nog att det hela blev än värre än vad det redan var.

Det har gått just över 2 veckor och jag känner mig väldigt delad i hur jag känner för att försöka igen men jag har valt att inte skydda mig iaf.

Har ni tänkt försöka igen direkt?
  • Anonym (Precis)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-07-30 10:19:47 följande:

Hur mår ni här i tråden?

Jag återhämtar mig sakta men säkert. Ser fram emot när det slutar blöda, och att få ägglossning.

Det går ganska bra. Har fått bruna flytninhar idag. Tro om det är mens på G eller om det är något bakslag efter missfallet? gravtestet var fortfarande svaaaaagt positivt igår
  • Anonym (Precis)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-07-31 22:57:53 följande:

Just det, har ni räknat ert missfall som en mens? Jag tänker i mensappar och så. Skulle vara skönt att ha nåt att utgå från, även om ÄL säkert dröjer lite mer än vanligt. 

Nä jag har inte gjort det tänker att jag börjar med det igen efter första mensen. Pratade med en bm på min doktor som sa att det kunde ta allt från ett par veckor till flera mån att få tillbaka mensen :-/
  • Anonym (Precis)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-08-01 08:34:22 följande:

Skulle ju bara fattas att det tar månader... Fyfan alltså. Jag hade hoppats på att hinna bli gravid innan 35 men det är inte många månader kvar dit. Sån stress hela tiden. Men jag hoppas vi alla får tillbaka den så fort som möjligt! :)

Hoppas du får igen den snabbt
  • Anonym (Precis)

Jag har inye fått något återbesök. 4 veckor imorgon sedan jag började blöda. Tog ett nytt test idag och nu är testet negativt det känns skönt då börjar kroppen återgå till det normala

• Anonym (Precis)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-08-06 20:28:48 följande:

Vad skönt! Har du slutat blöda också? 

Mitt var väldigt svagt sist jag testade, i förrgår tror jag. Nu får jag bara hoppas det inte syns några rester som kräver behandling imorgon på ultraljudet. 

Det tror jag inte då hade du nog blött ganska mycket än ocj testet säkert varit starkt positivt.

Ja jag blödde bara knappt 2 veckor
  • Anonym (Precis)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-08-07 22:02:48 följande:

Det var en liten bit kvar, och slemhinnan var fortfarande lite för tjock tyckte hon. Suck. Kan det nånsin ta slut? Iaf så trodde hon kroppen ska fixa det själv så det kommer ut vid nästa mens. Jag ska testa igen efter mensen, eller kontakta dom om mensen inte kommit inom tre veckor. 

Blir helt galen. Ett missfall som tar veckor att bli klart. 

Åh vad jobbig fattar kroppen att den ska komma igång igen även fast man har rester kvar?

Jag har inte heller fått någon mens än var 4 veckor sedan mf igår
  • Anonym (Precis)

Fick tillbaka mensen igår, på dagen en mån efter mf. Känner mig så kluven om jag ska våga testa bli gravid igen eller om jag bara ska lägga det på hyllan

• Anonym (Precis)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-08-11 22:17:30 följande:

Det är ju jättebra! Förstår att det känns jobbigt. Jag hoppas du känner att du vill fortsätta försöka. Men oavsett hur du väljer att göra så är det ju det rätta för dig. Du kanske behöver läka psykiskt ett tag till?

Ja jag har börjat gå hos en psykolog igår så jag hoppas att det ska kunna hjälpa mig att bearbeta.
  • Anonym (Precis)
    Anonym (Också ledsen) skrev 2020-08-15 07:22:05 följande:

Ja det känns lite för sjukt för att vara sant att det skulle hända. Och rätt bittert att så många kollegor oundvikligen fick reda på att här pågår ett missfall när jag hade blodat ner hela korridoren.

Men då fick jag också se hur okunnig även vårdpersonal är om kvinnokroppen.

Om jag blöder så det strilar när jag sitter på toan och jag tillslut svimmar och har så ont att jag spyr förstår ju ni hur fruktansvärt det är. Ändå står två ambulansgubbar och tittar ner på mig och säger att sånt här får man förvänta sig när man har tagit cytotec, och att jag inte får åka till akutgyn om jag inte blöder mer än en mens. Tillslut körde de mig till vårdis för jag ville inte åka hem. Där fattade de rätt omgående att det här inte var bra och skickade mig vidare.

Men att jag i det tillståndet ska behöva tjafsa om jag ska få vård eller inte och hur sjuk jag egentligen är känns ju inte riktigt ok.

Fy känner med dig! Jag blödde så sjukt mycket under missfallet. Blödde igenom största blöjan (sån man får på förlossningen när vattnet gått tex) pratade med gyn som sa att blöder jag mer än en binda i timmen så var det inye normalt. När jag då sa att en vanlig binda inte ens var att tänka på så ändra de sig och svara att det var helt normalt ändå.

På kvällen ringde jag 1177 som blev helt förskräckt och beordrade mig direkt att pka in och vid minsta försämring ringa 112. Då var jag så yr och matt att jag knappt kunde sitta upp. Väl inne på sjukhuset blev jag inlagd med 2 påsar blod, 80 i hb och 110 i vilopuls. Det hade förmodligen kunna förhindrats om de tog mig på allvar direkt
  • Anonym (Precis)
    Anonym (ledsen) skrev 2020-08-21 23:58:36 följande:

Hjälp, jag tror min mens precis startat! 

Jag var på toaletten och det kom lite färskt blod. Mensvärk startade samtidigt också. Först blev jag orolig och tänkte, nu är nåt fel ändå, sen kom jag på att det kanske är mens. 

Men jag får inte riktigt ihop det. Mellan den 10-12 aug började jag känna av äl-smärta. Jag testar inte äl, så kan bara gå på smärtan. Men ibland har den kommit efter äl också. Men om jag hade äl i dom dagarna så borde mensen inte komma förrän tidigast den 24 aug. 

Om mensen börjar idag den 21, så hade jag äl den 7, och det var samma dag jag var på mitt återbesök och läkaren sa att hon såg några små rester, och jag testade ju fortfarande positivt på grav-test då. Då borde jag väl inte kunna ha äl samtidigt? Fast om jag ska kolla på alla mina pms-besvär som ont i brösten, så stämmer det om jag hade äl runt den 7. 

Eller, så är det bara lite rubbningar på mensen så jag får spottings innan och så kommer den igång på riktigt nästa vecka. 

Fan, så komplicerat! Vad tror ni? 

Jag fick på dagen 1mån efter mitt mf mens jag brukar ha väldigt tydlig äl men jag märkte aldrig av någon äl. Ca 1-1.5 vecka innan mensen kom testade jag fortfarande positivt så vet inte om jag kanske inte hade någon äl då. Men efter förra förlpssningen var cykeln riktigt upp i det blå. Yestade med äl stickor (digitala) ocj fick positivt och 5 dagar senare kom mensen så cykeln kan bli rubbad efter en graviditet
Svar på tråden Nån mer med MA som inväntar blödning?