Bara jag som tycker det är sååå tråkigt att ha semester?
Jag tycker det kan vara långtråkigt med semester. Jag hade gärna jobbat på sommaren och haft semester en annan tid på året. På mitt jobb är sommaren den tiden då man kan jobba ikapp eller förbereda saker inför hösten i lugn och ro eftersom alla samarbetspartners lägger sina verksamheter på sparlåga. Men det är inte okej på vår arbetsplats, "alla" ska ha sommarsemester. Är samma visa varje år, det är en massa stress och saker som ska fixas när alla kommit tillbaka från semestern, anställa ny personal, gå igenom dokument, uppdatera riktlinjer osv.
Sen är jag ingen "sommarperson" som älskar värme och att ligga och trycka på en strand någonstans, blir mest trött och seg och tar mig inte för att göra någonting sommartid. En sak att sitta på ett kontor med välfungerande AC och att sitta hemma med inomhustemperatur på 28-35 grader. Hade gladeligen haft semester i september istället och t.ex. åkt till fjällen när myggen försvunnit. Jag blir också väldigt kreativ på hösten/vintern och har flera kreativa hobbys som jag hade kunnat sysselsätta mig med om det var okej att ta semester senare på året. Hade också kunnat tänka mig att ta tre-fyra veckor ledigt under vårvintern, kring påsk, när man kan vara utomhus utan att frysa ihjäl.
Dom vänner jag umgås med mest åker bort på sommaren, dom åker till släktingar och stugor i andra delat landet (tidigare också utomlands men inte i år pga Corona) så jag brukar bli "ensam" kvar i stan.
Hade lite tidigare semester i år och börjar jobba nästa måndag. Längtar.