Såg inget på VUL!!
Säkert någon dag förtidigt ens för det!
Säkert någon dag förtidigt ens för det!
Fick det här nyss. Hormonet verkar ju öka i alla fall. Så varför såg dom inget på VUL igår? :(
För att det var för tidigt.
För står att du är orolig i och med att du har haft ett utomkveds. Har du fått ta hcg blodprov? Det bör du ta med 48 timmar mellanrum för att se hur stegringen går. Sen tycker jag att du bör propsa på att få ett nytt vul när det gått en vecka från det första. Det är ju ganska viktigt med tanke på att ett utomkveds som spricker inte är att leka med. Sköterskan verkade ju inte vara helt pedagogisk. Visste hon inte om din historik? Vad de ser så tidigt på vul, har väldigt mycket med hur bra utrustningen är också. En slemhinna ska man se. Man kan mäta tjocklek på slemhinnan utan att personen ens är gravid så tycker det var märkligt av sköterskan att inte säga något om det.
Men om det har gått en vecka sedan du plussade och det nu visar 3+ så tycker jag ivarjfall att det låter positivt!
Hur har det gått för dig?? Kram
Åh så tråkigt att höra, förstår inte hur man kan bli behandlad så illa och nonchalant. Du får gärna uppdatera här hur det går är också så förvirrad över att man kan få positivt på testet men sedan är det "för tidigt" för att ens se något alls när man borde vara i vecka 4+ ?
Följer och hoppas du får positiva svar! Håller tummarna.
Jag ska själv ta mitt andra blodprov imorgon och hos mig såg dom bara en tjockare slemhinna fast hcg var 1890. Blöder lite med så jag förväntar mig inget för min del men kan inte låta bli hoppas så länge de finns en minimal chans...
Ska göra det på måndag, plussade en vecka efter dig så är så orolig för att jag ska råka ut för samma. Gör tidigt VUL pga tidigare missfall och knas med menscykeln så är oklart i vilken vecka jag är i. I telefonen fick jag mer eller mindre tjata till mig en tid...
Jag borde vara vecka 6+ men osäker pga alla besked. Hcg var 1890 i tisdags och 1810 idag, sjukvården menade att de borde sänkts mer om de var ett missfall så jag fattar fortfarande inte vad som händer?
Åh jag hoppas du får positiva besked och allt går bra! Uppdatera gärna imorgon
Fick göra nytt UL idag. Hcg provet visade på stegring som tur var, men på UL syntes bara hinnsäck och gulesäck, inget embryo. Uppskattades till v.5+5
oron fortsätter, nytt UL om 3 långa veckor!
Förstår att det känns jobbigt men det är säkert bara för tidigt för att se fostret. Ditt hcg har stigit och det är ett bra tecken!
Jag ska på VUL nästa onsdag, då är jag också i v. 5+5. Har också haft ett ma och ett x förra året och vill därför se efter att graviditeten sitter där den ska. Är så spänd och nervös, drömmer mardrömmar nästan varje natt!
Håller tummarna för dig!
Hur går de för dig? Jag förstår hur tufft de är möta sjukvården och hur ensam man känner sig i sina "kamper" mot dom. Vilket är galet att de ens ska kännas och vara så.
Ja jag har inte mycket förtroende alls. Haft för många missfall intensivt och ändå får jag inte utredning efter massa år i kö. Och efter det beskedet händer det här och läkarna är ungefär lika förvirrade som mig...
Mitt hcg ökade från 1810 i torsdags till 1920 idag. Så fast de inte ökar normalt ökar de ändå vilket jag inte förväntat mig. Grav.symptomen ökar med och jag fattar ingenting. Om jag hade äl när jag tror är jag i v 7 nu så nått borde dom kunna se nu... väl?
Men vad sa de att det betyder då...? Hinnsäck är ju goda nyheter men man borde väl se ett foster också, eller är det för tidigt?
Hur menar du med stämmer med de digitala testerna?
När du plussar är du ju oftast i 4+0. Kan diffa någon dag hit och dit.
Men du kanske plussade väldigt kort efter ägglossning?
I det som ses som en vanlig cykel (sedan finns det ju inget vanligt förstår, utan alla är olika) plussar de allra flesta inom 2 veckor efter ägglossning.
Ägglossning är vecka 2+0 om du räknar en graviditetslängd.
Tidigast kan du plussa 7 dagar efter ägglossning, då ägget fäster som tidigast på dag 6. Men detta är ju mycket ovanligt!
7 dagar efter ägglossning är du då i vecka 3+0.
När det har gått 14 dagar efter ägglossning har de allra flesta plussat. Detta är 4+0. För många är detta BIM, men definitivt inte för alla
Många plussar på tidiga test innan, som har högre känslighet. Men som sagt, aldrig tidigare än 3+0
Vet ej om TS hade något plus på annat än digitalt innan detta?
Räknar man så här borde ta vara i ungefär 7+3 om man utgår från att 4 juli är 4+0.
Tycker ändå att ta ska hålla hoppet uppe! Det är väldigt litet embryot nu och svårt att se om man inte gör VUL.
Kan du inte få till ett VUL så att det kan stilla din oro?
Vet själv att sådan där väntan kan vara helt olidlig! Antingen kan man andas ut och glädjas eller så kan man påbörja sin läkeprocess. Hemskt att befinna sig i någon slags limbo.
Ta hand om dig!
Det tycker jag inte du ska göra!
Som sagt, hade du gjort ett VUL kanske något borde ha synts. Men nu gjorde du ju inte det, utan ett vanligt ul som jag förstått är mycket svårare att se.
Nu har det ju gått några dagar så nu borde det synas ett foster på några millimeter.
Kan du inte försöka boka in ett VUL? Så slipper du må så här dåligt.
Förstår hur du känner.
Allt kan fortfarande vara helt i sin ordning!
Hur går det för alla här? <3 Är själv nu i vecka 7+1 enligt mitt VUL och egna uträkningar. Hittills ser allt bra ut men tar fortfarande grav-test ibland för att stilla oron. Mannen säger jag måste sluta men det är lättare sagt än gjort...
Ts! Hur har det gått??? Håller alla tummar och tår för att allt är precis som det ska
Åh... Åh nej... så lessen jag blir för din skull... Jag hoppas av hela mitt hjärta att det tar sig nästa gång