• MelinaMa

Såg inget på VUL!!

Hur har det gått för dig?? Kram

• MelinaMa
    Undrandee skrev 2020-07-22 13:07:22 följande:
    Tyvärr har jag inte fått svar på mina hCG-blodprover jag tog förra tisdagen och torsdagen, trots att jag vart lovad att bli uppringd om det på fredagen, så försökte ringa själv till mottagningen i måndags och höra, men fick ingen telefontid förrns nu på torsdag, så jag gav upp. Ska ha första mötet på mödravården på fredag så har dom inte ringt mig innan dess ska jag kolla med min barnmorska då.
    Åh så tråkigt att höra, förstår inte hur man kan bli behandlad så illa och nonchalant. Du får gärna uppdatera här hur det går är också så förvirrad över att man kan få positivt på testet men sedan är det "för tidigt" för att ens se något alls när man borde vara i vecka 4+ ?
  • MelinaMa
    Undrandee skrev 2020-07-22 13:26:15 följande:
    Har du också gjort VUL tidigt? vad sa dom till dig? hur känner du dig?
    Ska göra det på måndag, plussade en vecka efter dig så är så orolig för att jag ska råka ut för samma. Gör tidigt VUL pga tidigare missfall och knas med menscykeln så är oklart i vilken vecka jag är i. I telefonen fick jag mer eller mindre tjata till mig en tid...
  • MelinaMa
    Undrandee skrev 2020-07-23 14:13:51 följande:
    Kag förstår din oro!

Jag vill inte hoppas för mycket på att det ska gå bra den här gången. Är så jäkla förbannad på sjukvården att dom inte informerat mig om provsvaren! Är idag en vecka sedan jag lämnade prover sista gången och vart lovad återkoppling på fredagen. Har ju levt i ovisshet i en hel vecka nu... nä har inte mycket förtroende kvar för sjukvården efter detta, plus det känslokalla bemötandet.
    Ja men precis att fortsätta leva i ovisshet måste vara så jobbigt. Förstår inte hur vården i dessa fall inte har större förståelse för det. Känns som att man lever i en form av limbo utan att få svar på sin oro. 
  • MelinaMa

Hur går det för alla här? <3 Är själv nu i vecka 7+1 enligt mitt VUL och egna uträkningar. Hittills ser allt bra ut men tar fortfarande grav-test ibland för att stilla oron. Mannen säger jag måste sluta men det är lättare sagt än gjort... 

Svar på tråden Såg inget på VUL!!