Gamla ärvda pengar
Hej.
Vet inte hur jag ska tänka behöver lite hjälp. Det är så att min älskade sambo tog upp ekonomi fråga här hemma.
Varit en del utlägg med bostad och bil. Vi är inte gifta och har 3 underbara barn tillsamans. Varit ihop nu snart 20 år.
Vi har delat licka med räkningar helatiden har gått bra. Sambon har högre lön en vad jag har. Och jag vabbar mer samt lägger ut för barn och mat. Samt jobbar ej 100.
Vi köpte hus pga att jag sålde min lägenhet. Har även ett arv på banken.
Under många år nu har jag försökt att ta upp just hur vi ska göra med vardags ekonomin för jag kan inte personspara eller lägga undan ett månadsparande till varken mig el barn.
Nu nu sissta tiden har jag betalat för all mat samt hans lunchlådor som han nu senaste året börjat ta med sig för att spara lite pengar. Jag går oftast + - 0.
Jag köpper oftas presenter, julklappar till alla vad det nu innebär.
Vist lägger han också pengar men mera engång summor på bil,hus, el någon enstaka present.
Nu kom det upp en diskution om att tyckte att han har lagt ute för mycket bla en resa vi gjorde i vintras och förra året (dock var det en av dom jag betalade ett hotell samt all mat).
Då är frågan om jag ska ge pengar alltså ta ut pengar som kommer skattas och ge helften och fortsätta som förr. Kan ju lägga till att jag har lagt halva bilen men ej reperation eftersom jag ej har körkort. Jag betalar även huslånet helt själv. Vi delade men vet varför inte han slutade betala helften. Slarvigt av mig kanske att påmina. Men vi har oftat tyckt inga problem har dykt upp. Fören nu på sissta tiden.
Vet inte om han har rätt till att jag har mer pengar på banken...men samtidigt så kan jag ju inte spara nått extra nu el har kunnat göra under ett antal år. Så jag är så förrvirad på hur man ska göra. Har min sambo rätt att jag är skyldig massa samt han har mindre pga inget arv. El har sambon fel? Hjälp hatar att bråka om pengar!!!