Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?
Han har väl inte godkänt flytt på det sättet du har gjort?
Jag undrar (om jag inte missat) hur du fick plats på ny förskola, har pappan skrivit under?
Han har väl inte godkänt flytt på det sättet du har gjort?
Jag undrar (om jag inte missat) hur du fick plats på ny förskola, har pappan skrivit under?
Hej på er. Fortfarande inte hört ett ljud så antar att det inte blir något förrän huvudförhandling i augusti.
Däremot så har pappan sonen nu. Och han har honom till måndag enligt beslut från tingsrätten.
Han har dagumgänge tis och tors, och då har sonen egentligen inskolning, men pappan är bestämd med att ha sonen då så då får vi väl se om han dyker upp i vår nya bostadsort då .
Ni är båda ansvariga för att umgänget ska ske. Om inte pappan kan/vill komma till dig för att hämta barnet lär du vilja åka till honom och lämna barnet.
Där har du fel. För det vill jag inte..
Fortfarande inte hört något från tingsrätt
Jag har sett till så sonen fått umgänge med sin pappa.
Känns som det inte kommer hända något förrän huvudförhandling vilket bara är till fördel för mig
Vad säger och gör pappan?
Vad menar du med att inte se till sonens bästa? Gör han inte det du tycker är bäst, eller har han uttryckligen sagt att han skiter i sonens bästa? Angående skjutsandet är det ju såklart du som får lösa det fastän du jobbar (kanske nån sorts flextid där du åker tillbaka till jobbet efter skjutsen/kommer in i gryningen) eftersom det var du som flyttade. Det är därför man inte ska flytta hursomhelst.
Jaha ts, hur går det? :)
Uppskjuten huvudförhandling och inväntar beslut från tingsrätten om mitt ex ska få interimistiskt boende och vårdnad. Känner mig inte särskilt orolig faktiskt då boendet varit hos mig sen vi gick isär för 2 år sen.
En ny utredning på familjerätten skall också göras. Och blir det som jag tror att min son stannar hos mig tills huvudförhandling så lär ju han anses ha rotat sig i staden vi flyttat till.
Jag har för övrigt skött allt umgänge, med skjuts och sett till att min son kunnat träffa sin pappa.
Kan då informera er om att min son ska fortsättningsvis fram till huvudförhandlingen vara boende hos mig och vara hos sin pappa varannan helg. Fortsatt gemensam vårdnad.
Skulle inte HF vara i slutet av augusti? När kommer det att vara isf?
Utredningen från familjerätten är klar. Och dom rekommenderar mig som fortsatt boendeförälder.
Jag är ju trots allt anknytningspersonen till min son.
Jaja det är inte klart än. Tingsrätten ska väl säga sitt också. När ska ni dit igen?
Vilket väl ändå är ett nederlag för dig då du ju vill ha enskild vårdnad också?
Men låt detta bli ett uppvaknande för alla män som väljer bort att vara föräldralediga i längre sammanhängande perioder, det är såna här beteenden ni bäddar för, att bli utmanövrerad ut barnets liv är inte så långsökt, det räcker med att mamman flyttar och kan visa att hon är primär anknytningsperson så får hon lägga hur långt avstånd som helst mellan er tydligen.
Ska du fortsätta skjutsa barnet till umgänget eller kommer du nu få vatten på din kvarn och försöka low key sabotera umgänget också?