Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?
Kan då informera er om att min son ska fortsättningsvis fram till huvudförhandlingen vara boende hos mig och vara hos sin pappa varannan helg. Fortsatt gemensam vårdnad.
Kan då informera er om att min son ska fortsättningsvis fram till huvudförhandlingen vara boende hos mig och vara hos sin pappa varannan helg. Fortsatt gemensam vårdnad.
Utredningen från familjerätten är klar. Och dom rekommenderar mig som fortsatt boendeförälder.
Jag är ju trots allt anknytningspersonen till min son.
Och vad säger du då TS? :) Känns det bekant på nåt sätt allt det här?
Dec 19:36
Vi är rätt mållösa efter beslutet idag. På ett positivt sätt. Pappan har från o med maj 2021 boendet för sonen. Fram tills dess ska umgänget utökas successivt. Gemensam vårdnad består. Men jisses, vilken otrolig lättnad. Dom har nästan helt gått på pappans linje. Ansåg att det var anmärkningsvärt beteende av mamman osv...
Haha jag sitter fortfarande och vänta på att ts ska erkänna sig besegrad :D Jaja, man kan ju drömma. Det är ju ändå snart jul.
Skönt att ni kan fira jul i lugn och ro nu :)
Nej flytta inte. Kommer skriva något som du inte vill läsa.
Men jag har varit ensamstående med mina barn i flera år pga andra föräldern haft ett tungt missbruk. Förälder har ?bara? varit ren i 4 månader. Föräldern har kommit och gått i flera år när denna varit nykter och kunnat träffa barnen.
Jag vill flytta 25 mil, har arbete och inga svårigheter.
Vi var i tingsrätten häromdagen och gissa vad... andra föräldern som fortfarande avtjänar sitt straff efter ett narkotikabrott ( samhällstjänst ) inget arbete eller fast boende, blev boendeförälder om barnen. Hur sjukt är inte det?
Mamman fick inte prövningstillstånd! Nu är det äntligen över. Tack alla fina för er respons! Hoppas tråden även kan få föräldrar som funderat på att flytta utan den andre vårdnadshavarens godkännande att tänka både en och två ggr innan de fullföljer det. I detta fallet har mamman inte ens något umgänge I beslutet, från att ha varit boendeförälder.