Anonym (Svar på tal) skrev 2020-07-12 21:02:02 följande:
Varför skulle han inte få det? Sonen har sin förskola och alla släktingar i nuvarande stad, du försöker rotrycka honom från allt som heter trygghet.Jaha men och? Du tror väl inte att du har nåt att säga till om för det? De bor ihop, så hur hade du tänkt förhindra det? Du förstår väl att det bara är att acceptera läget?
Och varför skulle han inte anmäla dig? Det låter snarare som en förhoppning men du kan inte veta det och jag kan garantera att hans advokat kommer att råda honom till att göra det, eftersom det kommer ge honom en otrolig fördel, och det skänker man inte bara bort hur som helst.Vad säger han själv att han vill ha för umgänge?Jo men din advokat är ju lite pantad... Han har bott hos dig hittills för att han varit för liten för något annat, det ger knappast någon fördel när du begår ett brott för att behålla honom hos dig. Fattar du ens att du bryter mot lagen..?
Jag tror det skulle vara till nackdel för honom nu att anmäla, då han vill få till ett samarbete, och det kan ses som motsatsen om han anmäler.
Han vill ha växelvist boende. Men nu när jag flyttar vill han bli boendeförälder.