Anonym (??) skrev 2020-07-12 19:19:39 följande:
Det är lite rörigt att hänga med.
Du har yrkat på enskild vårdnad?
Samtidigt skriver du att familjerätten tycker ni kan ha fortsatt gemensam vårdnad medan du har boendet. I den kommentaren du skrivit det får du det att låta som en förmildrande omständighet att de tycker så (= du kan flytta, om jag fattar dig rätt?) Så vilket vill du egentligen - gemensam eller enskild vårdnad?
Du skriver också att din advokat tror att dina chanser till enskild vårdnad är 50/50 (med andra ord inte så stark chans, enligt mitt sätt att se) och du har på ett annat ställe skrivit att pappan inte är direkt olämplig.
Allt det här går inte ihop i min hjärna iaf (har erfarenhet av en vårdnadstvist där ena parten fick enskild vårdnad + boendet - då handlade det om uppenbar olämplighet hos den andra parten och trots detta var det en tuff tvist)
De kan ta muntlig förhandling via onlinesamtal, om de skulle vilja, inte helt ovanligt nu i coronatider.
Om du flyttar medan ni fortfarande har gemensam vårdnad så MÅSTE pappan godkänna barnets flytt också, så enkelt är det. Vet inte vad din advokat sagt till dig men när du ska fylla i flytthandlingar så måste båda skriva under kring barns flytt. Eller tänker du bara flytta ändå, skita i pappersarbetet och hålla tummarna?
Familjerätten ansåg att vi skulle ha fortsatt gemensam vårdnad, nackdel för mig då jag vill ha ensam.
Pappan vill inte skriva på flyttanmälan för sonen, så skatteverket gör en utredning på var sonen har sin dygnsvila som jag förstått det.
Ska kolla upp detta med muntlig förhandling online