Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?
När vårdnadstvisten drog igång, sa han att det är okej om jag flyttar max 20 mil.
Jag antar att han ändrat sig nu då, förmodligen för umgänget har utökats
När vårdnadstvisten drog igång, sa han att det är okej om jag flyttar max 20 mil.
Jag antar att han ändrat sig nu då, förmodligen för umgänget har utökats
Jag tror med tanke på hur få pappor som får ensam vårdnad att jag kommer få det, om det inte blir fortsatt gemensam.
Jag vill inte att folk som inte tycker om mig umgås med min son!
Jag tvivlar starkt på att pappan kommer anmäla...
Men jag kan fortfarande få boendet... det ligger till min fördel enligt advokaten, att sonen bott hos mig
Men på riktigt nu måste du börja tänka, snälla. Ja du kan få boendet, det betyder FORTFARANDE inte att du kan flytta vart du vill utan pappans tillåtelse. Du ska inte kunna byta förskola heller utan två underskrifter. Snälla människa tänka lite eller så har du faktiskt inte förmågan att ta till dig information. Ja det kan vara till din fördel att sonen bott mest hos dig men du har också radat upp ett antal ganska brutala nackdelar som ganska troligt kan väga tyngre. Du måste ställa in dig på att det kanske inte blir som du tänkt om du inte ska falla hårt.
Lovar att återkomma med hur domen blev
Jobbar du med detta? Eller hur vet du att det kommer vara till hans fördel att anmäla? En polis jag pratade med sa motsatsen..
Fast helt ärligt börjar jag tro att du trollat nu eftersom de allra flesta normalt funtade människor hade kastat in handduken vid det här laget. Förmodligen hade personen i fråga inte ändrat åsikt eftersom hem inte har förmåga till det men hen hade inte orkat fortsätta argumentera i sådan extrem motvind med noll personer på sin sida.
En sak som jag faktiskt tror kommer vara till min nackdel är att sonens pappa bor kvar i huset som vi bodde i tillsammans... jag är också lite orolig över denna muntliga förhandlingen då domaren är känd för att vara rätt tuff
Eller så har jag redan bestämt mig. Ställde en fråga när jag startade tråden, sen är det klart att det är svårt att få med allt när man skriver...
Min advokat besvarade tingsrätten att hon är bortrest. Och att vi ändå inte kommer kunna komma överens så en muntlig förhandling är lönlös.
Verkar änsålänge som det inte blir något förrän huvudförhandling. Har pratat med tingsrätten
Dom hade inte koll på att det skulle vara någon muntlig förhandling eller något interimistiskt beslut.
Änsålänge verkar ju inte tingsrätten bry sig nämnvärt om det trots att motparten skrivit just det i deras yrkande.
Ja jag vet att det är egenmäktighet.
Jag bryr mig däremot inte om det då vad jag förstått är extremt ovanligt att man blir straffad för det
Har du hörtVad tror du socialtjänsten eller a-kassan säger av att man vägrar ta ett jobb bara för att det är 20 mil bort? De kommer svara, varsegod men vi drar in ditt bidrag.
För att vara berättigad till A-kassa och försörjningsstöd behöver man stå till arbetsmarknadens förfogande och vara aktivt arbetssökande.
Socialtjänsten ska stötta hjälpsökande att bli självständiga och självförsörjande.
Har svårt att se att domstolen ser negativt på att tacka ja till ett jobb. Däremot ska ju domstolen ta ställning till var barnet har det bäst. Kan ju lika gärna vara hos pappan.
Undrar var TS tog vägen...?