Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?
Men din advokat måste ju ha någon åsikt om saken? Vad har hen sagt?
Men din advokat måste ju ha någon åsikt om saken? Vad har hen sagt?
Att inte gå på förhandlingen, påskynda en flytt och strunta i att ditt barn inte kommer kunna bo varannan vecka i framtiden... när Familjerätten dessutom förespråkar gemensam vårdnad och inget annat... Du underlättar Tingsrättens arbete väldigt mycket, låter det som.
Dessutom har jag filmat när sonen ska till pappan och inte vill åka dit... så JAG gick med på att mötas på en mer neutral plats för att sonen skulle vilja åka till sin pappa. Det borde ju kunna användas som bevis? Filmerna?
Jag får erkänna att jag nog trodde att fler skulle skriva mer uppmuntrande saker.. men förstår det som att de flesta anser att jag försöker umgängessabotera. Jag VILL att min son ska ha umgänge med sin pappa. Dock inte i den utsträckning som pappan vill.
Jag tycker att ja, jag har mer rätt som mamma då pappan först när sonen föddes kände att han inte tyckte om sonen. Jag har haft ansvaret för sonen sen vi gick isär... då kan det ändå tyckas att jag bör vara den som också får fortsatt ha bondet.
Måste tingsrätten kalla till muntlig förhandling om en av parterna ber om det? Tänker att det är så nära huvudförhandlingen... men om dom måste kalla till muntlig förhandling så kan det ju fortsätta bli interimistiskt gemensam vårdnad?
Dom hade inte koll på att det skulle vara någon muntlig förhandling eller något interimistiskt beslut.
Nej, såklart inte. Jag tycker att en partner på andra orten gör saken mycket värre, för det visar ju ännu mer hur egoistisk hon är. I så fall är det ju inte bara pga jobbet hon flyttar.
Det spelar ingen roll, hon kan ändå inte flytta utan pappans godkännande.
OT, men MRAKas, du har inte noterat att alla "vänstervridna PK-hjon" i tråden håller med dig om det du skriver?! Vad är det som är "vänstervridet"? Att inte kalla TS fula namn?
Dina argument är ju bra, varför ska du förstöra det genom att dra in nån sorts svepande "samhällskritik" i det hela?
OT, som sagt, men i sakfrågan håller jag alltså med dig. Tycker TS beter sig illa.
Jag har en ontopic-fråga till TS: har du en ny man i staden du flyttar till?
Dom behövde inte bådas underskrift.
Nu är det helg, har pappan umgänge nu TS?
Hur lång tid anses barn behöva innan de betraktas som "rotade" på en plats? Jag förstår att ålder spelar roll, men det bör väl ta mer än några veckor...?