• smulpaj01

Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?

Anonym (TS) skrev 2020-07-12 20:14:59 följande:

Mitt svar på hans yrkande var att det inte är praktiskt möjligt för honom att ha sonen heltid. Han jobbar dygnspass och är dessutom deltidsbrandman..

Men nu påstår han att han bara är vikarie som brandman samt att hans chef på hans andra jobb säger att schemat kan justeras utefter hur han isåfall skulle ha sonen...

Det är jag väldigt orolig över. Att han bara säger så, och sen har min son och fortsätter ha jour som brandman. Vem skulle ta hand om sonen om han får larm då undrar jag..

Förmodligen flickvännen/sambon.

Jag tror till 99,9% att pappan får boendet när du flyttar. Men det är väl okej, du kan ju träffa sonen varannan helg sen?
  • smulpaj01
    Anonym (TS) skrev 2020-07-14 18:29:59 följande:

Förutom hans psykiska ohälsa och att jag varit den stadigvarande föräldern, att han jobbar som han gör.

I inlägg 40# skriver du:

"Han är inte deprimerad längre och har ny sambo o familj.

Men nej han är väl inte direkt olämplig."

I inlägg 91# skriver du att pappans chef kommer att justera hans arbetstider när han får boendet.

Du får nog förbereda dig på att ha varannan helg umgänge med ER son nu.
  • smulpaj01
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-07-14 19:23:18 följande:

TS flyttar denna vecka, om jag förstod henne rätt sedan tidigare. Sedan ska hon skola in pojken på ny fsk där, men jag vet inte när det blir.

TS håller på med flytten NU. Pappan borde hämta hem sonen omgående.
  • smulpaj01
    MRAKas skrev 2020-07-14 20:32:28 följande:

Tyvärr så är rättsväsendet och hela systemet runt detta med föräldrar som inte kan komma överens så otroligt missanpassat att det är löjligt.

Som jag förstått det så finns inget avtal eller dom som i dagsläget reglerar barnets boende, enabart moderns godtyckliga vilja att ibland dela med sig av sitt barn...