Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?
Gud vad mycket strunt den här tråden är fylld med. Du och pappan är båda fria att flytta var ni vill. Och bör flytta om det innebär att ni blir ekonomiskt självförsörjande. Att ha barn eller inte, man flyttar dit var jobben finns. Barn ger ingen rätt att vara bidragstagare.
MEN ni har gemensam vårdnad. Det innebär att alla boendeförändringar för barnet ska fattas gemensamt av er. Det är ju inte självklart att barnet ska flytta med till din nya ort bara för att du flyttar. Kanske barnet skulle få det bättre av att flytta till pappan istället, eller till ett barnhem. Vad vet jag. Jag har ingen aning om det skulle vara en bättre lösning för barnet men det är någonting du och pappan behöver komma överens om. Vilket ni inte kommer lyckas med vilket vårdnadstvisten är ett bevis för. Men om ni inte lyckas samsas om var barnet ska ta vägen i samband med att barnets nuvarande boende upphör så är ni i mitt tycke inte mogna nog för att ha gemensam vårdnad. Så skulle jag som domare tänka. Men jag är ingen domare och ingen aning om hur en riktig domare resonerar.