• Anonym (Du är körd)

Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?

Anonym (TS) skrev 2020-07-14 18:29:59 följande:

Förutom hans psykiska ohälsa och att jag varit den stadigvarande föräldern, att han jobbar som han gör.

De kommer inte bry sig om hans arbetstider. Framförallt då dessa kommer justeras

De kommer inte bry sig om att du haft hand om barnet mer.

De kommer garanterat inte bry sig om den psykiska ohälsa han hade under en kort period.

De kommer enbart titta på att han är kapabel att ta hand om barnet. Det kommer de anse så länge han inte är hårt drogad eller pedofil.

Rädda dig själv och flytta inte. För jag antar att du inte vill riskera att bli av med vårdnaden om ditt barn
  • Anonym (Du är körd)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-07-14 19:23:18 följande:

TS flyttar denna vecka, om jag förstod henne rätt sedan tidigare. Sedan ska hon skola in pojken på ny fsk där, men jag vet inte när det blir.

Jo jag har läst det. Men ts kan fortfarnde flytta hem till en förälder eller liknande istället. Antar att tidigare boende redan är uppsagt.

Tycker dock det är märkligt med förskolan för jag har förstått det som att förskolan inte får ?skriva in? barnet utan bådas underskrift
  • Anonym (Du är körd)
    Anonym (TS) skrev 2020-07-16 14:57:32 följande:

Jag anpassade mig efter honom när han sa 20 mil, jag sökte då endast jobb med 20 mils radie. När jag väl får jobb så säger han att han inte godkänner det. Det är ju knappast att samarbeta.

Du kan inte räkna med att kunna flytta 20 mil. Han kanske tyckte detta var ok förut men inte länge. Rätten kommer absolut inte se detta som att han inte samarbetar. Oavsett om pappan var ok med detta så måste du ju förstå att det inte är det bästa för ditt barn
  • Anonym (Du är körd)
    Anonym (TS) skrev 2020-07-16 14:57:32 följande:

Jag anpassade mig efter honom när han sa 20 mil, jag sökte då endast jobb med 20 mils radie. När jag väl får jobb så säger han att han inte godkänner det. Det är ju knappast att samarbeta.