Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?
Jag sätter pengar på att du förlorar denna tvist med allt som du berättat i den här tråden. Du sabbar grovt för dig själv men framförallt din son. Du handlar totalt egoistiskt och allt som går att utläsa i den här tråden är jag, jag, jag. Det kommer tingsrätten garanterat att se. De kommer inte se med blida ögon på att du påskyndar en flytt och på så sätt försvårar upptrappning av umgänge. Att du filmar ditt barn i en sådan situation kommer rätten troligen se som försök till manipulation och är förmodligen det värsta du kunde ha gjort. Dyker du inte upp till en förhandling du är kallad till så är du mer än lovligt rökt. Vad är det för advokat du har som inte berättar detta för dig! En riktig klåpare verkar det som. Du missar också hela poängen, du har inte rätt till ditt barn, din son är inte din ägodel. Din som har rätt till umgänge med båda sina föräldrar i den utsträckning som bedöms lämpligt för barnet, inte utifrån vad du tycker är bekvämt. Jag satsar på att pappan får intermistiskt boende, kanske även vårdnad för att du inte ska kunna flytta iväg med pojken. Om inte annat kommer rätten förmodligen tilldöma bra mycket mer umgänge än vad du vill ha och förmodligen kommer de döma till fortsatt gemensam vårdnad.