• elmadumle

Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?

Först vore det intressant att veta varför du begärt ensam vårdnad? och självklart, om du flyttar så långt bort så är chansen stor att pappan får boendet. Varför skulle du ha rätten att bara ta ert gemensamma barn och flytta, och dessutom mitt i en vårdnadstvist. Jag skulle inte ens fundera på en flytt nu om jag vore du.

• elmadumle

Först vore det intressant att veta varför du begärt ensam vårdnad? och självklart, om du flyttar så långt bort så är chansen stor att pappan får boendet. Varför skulle du ha rätten att bara ta ert gemensamma barn och flytta, och dessutom mitt i en vårdnadstvist. Jag skulle inte ens fundera på en flytt nu om jag vore du.

• elmadumle
    Anonym (TS) skrev 2020-07-12 17:39:33 följande:
    I ärlighetens namn så vill jag inte bo kvar i vår stad.

Jag vill flytta och jag vill ha med mig min son.

Att kunna utvecklas i mitt yrke har jag inte direkt någon möjlighet till här då det är en liten stad.

Det var en anledning till att jag ville ha ensam vårdnad.

Pappan hade en depression efter cancer när sonen föddes och därför fick jag ta det mesta. Han fick även en förlossningsdepression, och har haft sonen dagtid mestadels sen vi gick isär.

Han har varit dålig på att skriva på flyttanmälan när jag och sonen flyttat inom kommunen och även när jag bytt förskola på sonen. Han har dessutom varit dålig på att informera mig om dagarna min son varit hos honom. Så som om han ätit och sovit osv.
    Hur många gånger har du flyttat och bytt förskola åt sonen? Han är tre år. Pappan vill säkert att sonen stannar kvar där han har sin förskola och vänner där, släktingar osv. 
  • elmadumle

Eftersom du har flyttat mot pappans vilja så får du se till att han kan umgås med erat barn som tidigare, du får köra barnet dit. Dessutom, ni har gemensam vårdnad nu? då kan ju pappan behålla erat barn eftersom det är där han är skriven. Jag hoppas även att pappan ringer till den nya förskolan och berättar att du flyttat pojken utan att fått ok från pappan.

• elmadumle

Pappan ska ringa nya förskolan och tala om hur det hela har gått till, att han inte tillåter byte av förskola. Samt informera gamla förskolan att han inte tillåter uppsägning av platsen. Undra vad som händer då?

• elmadumle
    Fliselisan skrev 2020-09-11 19:43:33 följande:

TS, det spelar ingen roll vad folk i tråden skriver och tror eller vad du läst i tidigare domar.

Om du har otur förlorar du vårdnaden om du flyttar. Alternativt får fortsätta med gemensam vårdnad men barnet blir skriven hos pappan.

Har du tur så får du ensam vårdnad och allt går som du tänkt.

Tycker inte du ska chansa och flytta redan nu, om pappan till barnen är så hemsk som du skriver vore det fruktansvärt om han fick vårdnaden. Jobb kan du söka sen.

Det är ts som är olämplig här, de flesta av oss hoppas verkligen att pappan får boendet och ts umgänge. 
Svar på tråden Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?