Inlägg från: Anonym (Mon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mon)

Hur länge har ni ammat?

Så spännande att höra hur alla andra har det. Min dotter är 2år och 2 månader och har precis slutat helt självmant. Jag tänkte från början att jag gärna ville amma i två år och är nöjd med att ha fått den fina stunden så länge. Sista tiden har hon bara ammat en liten stund på morgonen och någon gång ibland på kvällen.

• Anonym (Mon)
    Anonym (2,5 år) skrev 2020-07-11 13:25:10 följande:

Sonen blir 2,5 nu i augusti då han börjar förskola. Ammar morgon och kväll och kanske 2 ggr på natten, och ibland på dagen om han är ledsen etc.

Han älskar att amma och ligger gärna och kramar andra bröst med handen. Börjar nu fundera hur ska man kunna sluta? Han skriker så hjärtskärande när han är trött och vill amma, känns som han kommer bli så otroligt ledsen och besviken. Slutar dom självmant såsmåningom?

Min lilla har också älskat att amma.Så jag trodde att det skulle bli tufft att sluta, men nu har hon mer eller mindre slutat helt på eget bevåg.Jag slutade dock att nattamma när hon var runt ett år.
  • Anonym (Mon)
    Tangent skrev 2020-07-12 15:11:03 följande:

Ammade 5,5 år, då slutade han självmant. Helamning ca 5 mån.

Så mysigt! Hur ofta ammade ni på slutet?
  • Anonym (Mon)
    Gbg1 skrev 2020-07-12 20:15:59 följande:

Vad folk gjorde på stenåldern (eller i extemt fattiga länder med svält) är totalt irrelevant år 2020. År 2020 när vi har vanlig mat tillgänglig varje dag ammar man inte en 5,5-åring om man har alla hästar hemma vill säga.

Det är snarare du som behöver utbilda dig om nutid, inte leva kvar i stenåldern.

Jag vet inte om du trollar eller är seriös nu. Du har hur som helst framfört din åsikt nu. Det finns ingen mening med att gå till personangrepp.

Berätta istället för oss om din egen amningsresa.
  • Anonym (Mon)
    Gbg1 skrev 2020-07-12 23:04:40 följande:

Varför skulle jag trolla? Blev du upprörd över att jag finner det onormalt att amma ett barn som nästan är 6 år gammal? Kan lova dig att majoriteten håller med mig.

Om det är någon som trollar så är det snarare den som påstår sig ammat i nästan 6 år. OBS säger inte att personen trollar men om vi nu ska spekulera om att någon gör det så är det ju inte jag iallafall.

Nej, inte alls. Du har absolut rätt till din åsikt. Jag tyckte bara att du var lite väl hård i tonen.
  • Anonym (Mon)
    Anonym (Ella) skrev 2020-07-15 15:12:52 följande:

Jag har ammat konstant i tolv år. Barnen har diat mellan 1,5 år och 3 år. Som mest ammade jag tre samtidigt .

Häftigt! Hur många barn har du och vilken åldersskillnad?
  • Anonym (Mon)
    Anonym (Idiot) skrev 2020-07-15 23:11:41 följande:

Men vad är det för inskränkt nolla som gör tummen ner för ett inlägg som detta?

Antagligen samma person som har gjort tummen ner på alla inlägg av personer som ammat längre än en kvart...
Svar på tråden Hur länge har ni ammat?