Inlägg från: Anonym (Päronsplitt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Päronsplitt)

Illamående av helvete, vad hjälper?!

Päronsplitt, choklad, surt godis, lite Coca-Cola och satsumas är vad min dotter är tillverkad av. Min son är gjord av choklad, surt godis och lite coca cola... Och filmjölk i stora doser.

Skämt åsido, jag drabbades av hyperemesis med båda barnen och åt precis det jag kunde få i mig just då. Kräktes upp till 15-20 ggr/dag i åtta månader med dottern och lärde mig då att det som funkade bäst för mig var att aldrig tillåta mig att bli det minsta hungrig utan att äta små mängder mat konstant. När jag kände att illamåendet höll på att bli värre såg jag till att snabbt dricka lite mjölk, äta ett digestivekex eller nåt annat som snabbt fick upp blodsockret så att jag fixade att äta nåt mer. Insåg efter ett tag även att choklad hade nästan samma effekt som lergigan comp för mig, förmodligen pga innehållet av både socker och koffein.

Så, känner med dig och hoppas att illamåendet är kortvarigt för din del.

• Anonym (Päronsplitt)

Och just det, det är självklart bra om man lyckas borsta tänderna noggrant när man småäter, men om det är till någon tröst kan jag berätta att det gick uselt med det för min del och förutom en tand som frättes sönder av mitt konstanta kräkande klarade sig alla andra tänder helt ok. Är såklart individuellt, men kan ju vara skönt att veta att det inte behöver vara katastrof om man inte får till tandborstningen.

Svar på tråden Illamående av helvete, vad hjälper?!