Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Illamående av helvete, vad hjälper?!

Det enda jag fick ner var salta saker. Sött mådde jag ännu värre av så frukt gick ju bort. Saltiner gick det åt i mängder! Borsta tänderna mådde jag också pest av så det gick fort som tusan medans jag hulkade hysteriskt.

• Jag är bara jag
    Anonym (biologen) skrev 2020-07-08 22:17:05 följande:
    Man kan byta till en neutral tandkräm en period.
    Visste jag inte att det fanns.
  • Jag är bara jag
    Undrandee skrev 2020-07-10 12:56:25 följande:
    Tack alla!
    Är det farligt för fostret att man äter dåligt? :/
    är orolig för dens skull.
    Nä, då får man äta väldigt dåligt och/eller väldigt lite. Jag gick inte ens upp i vikt på slutet (bara barnets vikt) men min b.m sa att det var lugnt ändå. Jag mådde illa och var så tjock att jag tappade aptiten. Hon tyckte det var bättre jag åt det jag helt enkelt fick ner än försökte få i mig det som inte gick.
  • Jag är bara jag
    Undrandee skrev 2020-07-10 15:01:30 följande:
    Okej för jag har levt på typ 1 macka, en cheeseburgare och vatten senaste dagarna :( känns alldeles för lite och får typ panik över att få missfall eller så (igen).
    Barnet tar vad det behöver. Jag fick barn v.41 och han vägde drygt 4 kg trots min usla mathållning. Ät det som går ner- lite och ofta istället för att försöka äta en hel måltid.
  • Jag är bara jag
    Undrandee skrev 2020-07-10 15:13:48 följande:
    Okej,tack för ditt lugnande svar.
    Efrer 2 missfall blir man nog lätt nojjig antar jag
    Full förståelse- jag hade 4 innan första barnet. Hoppas du får må bättre snart!
  • Jag är bara jag

Bästa järnpillret är Sideral Forte. Det verkar på ett helt annat sätt än de vanliga så man får inte problem med magen. Svindyra, men bra. De är nog tämligen nya för vid mitt första barn-17 fick jag rådet om de vanliga, men vid mitt andra barn -18 fick jag tips om dom av Mvc.

Svar på tråden Illamående av helvete, vad hjälper?!