Inlägg från: Undrandee |Visa alla inlägg
  • Undrandee

Illamående av helvete, vad hjälper?!

Nyss plussat, har fått världens illamående som gjort mig sängliggande! Fått Lergigan comp utskrivet men jag kan ändå knappt äta.

Vad ska jag göra?? :(

• Svar på tråden Illamående av helvete, vad hjälper?!
  • Undrandee

Tack alla!

Är det farligt för fostret att man äter dåligt? :/

är orolig för dens skull.

• Undrandee
    Jag är bara jag skrev 2020-07-10 14:38:57 följande:

Nä, då får man äta väldigt dåligt och/eller väldigt lite. Jag gick inte ens upp i vikt på slutet (bara barnets vikt) men min b.m sa att det var lugnt ändå. Jag mådde illa och var så tjock att jag tappade aptiten. Hon tyckte det var bättre jag åt det jag helt enkelt fick ner än försökte få i mig det som inte gick.

Okej för jag har levt på typ 1 macka, en cheeseburgare och vatten senaste dagarna :( känns alldeles för lite och får typ panik över att få missfall eller så (igen).
  • Undrandee
    Jag är bara jag skrev 2020-07-10 15:06:11 följande:

Barnet tar vad det behöver. Jag fick barn v.41 och han vägde drygt 4 kg trots min usla mathållning. Ät det som går ner- lite och ofta istället för att försöka äta en hel måltid.

Okej,tack för ditt lugnande svar.

Efrer 2 missfall blir man nog lätt nojjig antar jag
  • Undrandee

Tack för tipset!

När jag väntade min dotter 2014 åt jag Niferex minns jag. Kommer inte ihåg hur jag mådde då, men tror jag inte kände av något av dom.

• Undrandee
    Anonym (Mh) skrev 2020-08-09 14:44:27 följande:

Hur går det med ditt illamående? Vilken vecka är du i? Jag tror jag blir galen av detta illamående livrädd att de ska hålla i sig hela graviditeten.

Det går bra när jag ligger ner, men är jag uppe och går och anstränger kroppen kommer illamåendet. Gick in i v. 8+0 idag.

Är ibland rädd att illamåendet försvunnit när jag inte känt det på ett tag, så jag blir mest lättad när jag känner av det.

Hur långt gången är du nu?
  • Undrandee
    Anonym (Mh) skrev 2020-08-09 16:55:43 följande:

Går in i 7+0 imorrn. Idag har varit den värsta dagen hittills ????

Du har inte Lergigan då? Det fick jag utskrivet och är det bästa enligt mig när jag mår som värst. Förhoppningsvis mår du bättre snart. Illamående är förhoppningsvis ett gott tecken försöker jag att tänka.
Svar på tråden Illamående av helvete, vad hjälper?!