Amidina skrev 2020-07-26 11:32:34 följande:
Hihi, det kan behövas både lite farthöjare och -sänkare ibland. ;) Hur länge har ni varit ihop? Vi har lite av en virvelvind till historia, haha! Vi träffades för 3,5år sen, flyttade ihop efter 3 veckor (jag flyttade 30mil upp till honom) och gifte oss efter 6 månader. Flyttade ner till Skåne igen i början av 2018, och till vår lilla stuga i april samma år. :) Vi var iofs 31 och 35 när vi träffades, och klickade direkt och kände att vi hade samma livsmål och syn på det viktigaste så varför vänta. :P
Ja, det har väl egentligen alltid varit planen att ha mina föräldrar hos mig när de blev äldre. Pappa dog förra sommaren, så han hann aldrig få flytta hit upp, men mamma bor här som sagt nu och jag är så glad och tacksam för det, och för att min man trivs med henne också. Jag är ensambarn, och har alltid haft en väldigt fin relation till mina föräldrar. :)
Det är verkligen en konst för många det där med att leva i nuet och kunna slappna av. Min mamma var lite likadan förr, svårt att sitta ner och bara vara, men det har gett med sig lite med åldern faktiskt. Får hoppas att det blir likadant för din mamma! Vad synd att din relation med din pappa är besvärlig, men så blir det ju ibland. :( Man kan inte välja sina släktingar, och när det gäller föräldrar är det alltid extra jobbigt och många känslor.
Tycker iaf att det är fint att du kan ge dina barn allt det där, saker finns det tillräckligt av i livet ändå, men kärlek, närhet och fina relationer är dyrbara!
Haha, kunde nästan ana det. ;) Har följt henne sen jag var tonåring, helt sjukt egentligen..
Haha attans, jag blev helt exalterad där en stund! ;P Jag har bott.. nu måste jag kolla upp vad områdena heter.. på Adolfsberg och Rosengården (och är uppvuxen på Rosengård i Malmö, haha!). Världen är så himla liten faktiskt! Jobbade på Irland ett tag i min ungdom, och träffade såklart folk som kände vänner till mig hemma i Sverige där!
Vi har varit tillsammans i 5 år. Var 26 och 29år då. Det bara sa klick, trots att han inte alls är i närheten vad för killar jag dragits till innan(och tur är väl det för ingen av de andra har varit riktigt vettiga, har bara haft sånna bad boys och inga stadiga relationer).
När man ha samma värderingar, vet vad man vill ha utav livet så finns det ju ingen tid att förlora! Härligt när man bara vet! Man blir ju klokare med åren också ju!! Mysigt!
Beklagar din pappa:( gick det snabbt eller var han sjuk om jag får fråga<3 vad skönt att du varit nära dina föräldrar och är så nära din mamma.. Ja, det är lite jobbigt när man inte får ha den relationen men önskar till sina föräldrar. Men får se till att göra det bättre för min dotter och blivande barn och barnbarn.. <3 härligt att hon lugnat ner sig ;) får hoppas min mamma också gör.. Hehe..
Oj vad länge du följt henne!? Hon skriver så intressant man blir helt hooked!!
Okej! Men det vet jag vad det är! Hur kommer det sig att du flyttat runt liksom? Bor din mamma kvar på rosengård nu mellan varven eller? Hur var det att växa upp där?
Sånt är så sjukt roligt ju! Åh Irland hade varit häftigt att åka till, vad jobbade du då med?
Jag har också varit med om en såndär "oj världen är såå liten"
Träffade en kille i Sverige från Australien.. Åkte till Australien några år senare, han bjöd in mig och ngr vänner att bo hos han och hans föräldrar där.. Sen hördes vi inte så mycket mer.. Några år senare åkte jag till USA och sprang på honom på ett hostel bara sådär..
Har du alltid regelbundna cykler och ägglossning liksom? Kollade det om sekretet, såg att du skrev det om krämiga och kollat lite om det men det är ju förbaskat svårt.. Men som sagt någongång lär jag väl äl och glad iaf att jag tempar så jag sen kan få det bekräftat så får vi köra på sålänge det krävs helt enkelt.. Skönt ni säkrat upp inför din äl!
Ha en fin dag du med <3