• Msofie

BIM Augusti 2020

Plingiz skrev 2020-08-17 06:13:06 följande:

Hej!

Jag har kort lutealfas på 10 dagar vilket innebär att min mens redan är sen.

Jag är på äl+12.

Vad tror ni om det här testet?

Ser ett streck!
  • Msofie
    Ellen94 skrev 2020-08-17 07:49:17 följande:

De tär väl inget på detta va? Äl +8 bara.

Åhh varför kan man inte låta bli att testa så tidigt för... Haha

Ser dock också en skugga!
  • Msofie
    Ehlda skrev 2020-08-17 09:08:08 följande:

BIM runt 19, äl-utslag 6-7. Testade idag, negativt. För tidigt ändå, jag vet men kunde inte låta bli. Hade ett Early test men tappade hela stickan i urin så inte ens kontrollstrecket kom fram. Haha... Fick ta ett vanligt och negativt. Har så ont i svanken hela tiden men vet inte om det är början på mensvärk eller inte. Så jobbigt att vänta till fredag. Hoppas mest att mensen kommer nu snart när jag testat neg, brukar funka på mig.

Tempat lite och det ser ut såhär. Glömde dock ta igår.. och har läst att temp stiger vid graviditet och håller sig sen så typ.. men jag vet inte..

Min temp innan ÄL ligger mellan 36,2 - 36,4. Efter ÄL gick den upp till 36,7 - 36,8, det är så jag vet när jag hade min ÄL. 7 dagar efter ÄL sjönk den dock en dag till 36,6, hoppas de kan va inplantationsdipp haha. Men det stämmer som du säger. Skulle min temp sjunka 14 dagar efter Äl till 36,4 kommer sannolikt mensen komma.
  • Msofie
    hallonoj skrev 2020-08-17 12:42:16 följande:

Ser ni något? (inte testad med morgonurin)

Positivt, grattis : )
  • Msofie

Sitter med en jäkla stickande dragande känsla i sidan av livmodern, främst den vänstra sidan. Någon som har upplevt eller upplever samma? Är på ÄL + 9.

• Msofie

ÄL + 10 idag. Tänkte inte testa denna månaden förens på BIM. HERREGUD vad tiden går långsamt. Känner ju närmare jag kommer att jag inte har något hopp för att det kommer vara ett plus. Försök nr 5 under sex månaders tid pga lång cykel.

• Msofie
    fruitloop skrev 2020-08-18 08:21:51 följande:

Har hållt mig ifrån familjeliv sen missfall förra månaden. Försök nr 4 nu.

Fick lite hopp nu! ÄL+9. Men kanske bara är spökstreck? Beställde precis hem digitala test. Vågar nog inte tro något förrän jag ser på ett digitalt.

Ser ett litet streck ja : )
  • Msofie
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-08-18 09:52:29 följande:

Måste fråga.. Är på bim - 3 tog ett test i morse som visa negativt.. Nu några timmar senare så har jag haft molande värk i magen, gick på toa och när jag torkar mig så är där en gulaktig flytning med lite rosa strimmor i..kan de va att mensen är på g? Eller vad tror ni?

Precis som ovanstående sa, omöjligt att säga! Hade väntat två dagar, eller till BIM om du kan hålla dig, och tagit nytt : )
  • Msofie
    Soff skrev 2020-08-18 09:10:12 följande:

Jag vet, tiden går så jääääkla långsamt!... Och man vågar ju inte hoppas. Och på något sätt så känns det helt omöjligt att det skulle vara positivt när alla de andra blivit negativa, men så är det ju verkligen inte. Håller tummarna för dig! 

Ja men eller hur! Vad fan, folk här inne blir ju gravida hela tiden känns det som. Så varför skulle det inte kunna hända en själva, även om det känns omöjligt. Hur länge har du försökt?
  • Msofie

Grattis till er alla som plussat!

Nu när man är tillbaka till jobb kan man bara läsa familjeliv på kvällen hehe. Är på ÄL + 11, sjukt imponerad av mig själv att jag ej testat än haha.

• Msofie

Tog precis ett ÄL test som i princip gav de ljusaste utslaget jag har sett haha, är på ÄL +11. Då kan man väl i princip anta att man inte är gravid va? Någon som har någon erfarenhet?

• Msofie
    Abrakadbra skrev 2020-08-19 20:13:33 följande:

Det gav ett utslag ändå?:) tror det kan visa på graviditet samt att mens är påväg... ska du ta ett gravtest?

Jaa jag tänkte att jag kommer testa på BIM. Vet inte varför jag får för mig att ta ÄL test, dumt haha, men man blir lite galen i väntan xD
  • Msofie

Ni som har koll på tappen, hur långt innan mens brukar er tapp ändra sig?

• Msofie

Fick mens idag på jobbet, jävligt olägligt. Satt inne på toan och grät i en timme haha. Lycka till för er som är kvar.

• Msofie
    saraama skrev 2020-08-20 18:53:02 följande:

Fall hårt och kom igen starkare <3 Var det dags eller blev den tidig?

Typ en och en halv dag tidig, men hade varje fall lyckats hitta ÄL bättre denna månaden än tidigare månader.
  • Msofie
    Canama skrev 2020-09-01 07:08:04 följande:

Jag säger bara:: RFSU är SKITtest, både ÄL och testa tidigt... Sambon köpte fel, han köpte inte CB early utan ett vanligt. Men de blev tammefan positivt direkt :D :D Längst ner på bilden är ett vanligt RFSU som jag hade hemma.

JJAAAAAAAAAAA!!!!! Jag är gravid!!!!!!

Stort stort grattis!
Svar på tråden BIM Augusti 2020