• Jenzia

BIM Augusti 2020

Anonym (Kinder) skrev 2020-07-24 22:40:08 följande:

Haha ja det gör ju de. Nä förstår om man försökt längre tid då blir det ju dyrt, man får hålla sig då om det ska vara rimligt i längden. Eftersom det är första månaden för oss så är det fortfarande väldigt spännande och känner att jag vill slösa lite

Så klart! Kör på! Det är ju superspännande när allt är nytt!

Jag har heller inte testat alla cykler sedan vi började försöka. Försökt vänta in BIM, men har väl blivit 3 tester, varav två testa tidigt. Hade hellre lagt dom 160 kronorna på något kul :-P
  • Jenzia
    saraama skrev 2020-07-25 09:13:15 följande:

Tog ältest idag för att NC säger det. Är på CD11 med beräknad ÄL på tisdag. Fick positivt test så jag antar att ägglossning sker senast måndagsmorgon. Mensen var en dag sen i juli. Aldrig haft en cykel på 28 dagar innan. Kan detta vara orsaken till att testet visar positivt redan idag? Att denna cykeln kanske blir mitt vanliga på 26 eller 27 dagar?

Så kan det mycket väl vara Lutealfasen är ju mer konstant än perioden från mens till äl.
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-25 16:52:20 följande:

Nu ni!   Vi har laddat upp med simmare typ 4 dagar i sträck, men då kör vi de sista 2 nu innan stackarn får vila igen. 

Hejja Hejja!!! Ser ut att vara rackans nära peak!

Tråden bara exploderar med aktivitet, så roligt! Vill ju vara med, men har gäster hela helgen. Passar på att läsa alla inlägg när jag är på toa iaf! :-P
  • Jenzia
    Anonym (?) skrev 2020-07-27 08:19:19 följande:

Alltså förlåt men det du gör är ju fullkomligt livsfarligt. Att hålla på och leka med tappen gör dig inget gott över huvudtaget, mer som så att det får kroppen att stöta ut eventuellt foster.

Jag har en fråga till alla er här, så som ni planerar och tvingar er själva och era karlar till att ha sex specifika dagar, gör inte det er bara ont? Stress osv påverkar ju en att bli gravid och den stress ni sätter på er själva och era män gör nog snarare som så att ni inte lyckas bli gravida.

Varför inte slappna av istället ?

Inget som Entusiastisk göra är livsfarligt.

Alla får väl göra på sitt vis? Verkar någon stressad? Tycker det flödar av energi och glädje! Aldrig stött på så hör härliga och positiva kvinnor tidigare! Och många har försökt blir gravida länge, med allt vad det innebär...
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-27 05:02:03 följande:

Uppdatering: verkligen det absolut fertilaste sekretet idag riktigt toppfertilt.. Blev helt lyrisk, gud vad man kan lära sig grejer.(och gud vad man kan bli besatt, haha!) . Kände jag behövde få skriva av mig så exalterad jag blev.. Tappen jättehög, supermjuk och väldigt öppen, centrerad, lagom molvärk i "tjejmagen" temp på 36.12 idag precis som igår.. Nu väntas bara lhpeaken sen en rejäl dos d vitamin, fisk till middag och härligt mys!

Och lite mer sömn nu :D hehe!

Yey!!!! Vad härligt att höra! Kör på och ha en fantastisk dag!!
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-27 12:11:08 följande:

Jenzia, hur går det för dig? Haft en bra helg? :D

Hej fina du! Det går bra, lite överväldigad av alla nya inlägg i helgen, så jag tror att jag successiv fasar in mig här igen under veckan Hur har du det?

ÄL+7/8 idag! Inga särskilda symptom förutom ömma bröst. Tappen är hög och hård

Tempen gick ned till 36.65 idag, men sov rätt dåligt i natt så kanske beror på det? Låg och svettades, drömde konstiga drömma (bland annat att jag skulle ta tempen men munhålan var så lång/stor att termometern aldrig nuddade någon munvägg!!!). Sen började måsjävlarna gala tidigt, grrrr!!!

Läst att ni fått tillökning! Grattis Hur många kycklingar har ni nu?

Är du på andra sidan nu också, med mig i väntan?
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-27 12:41:02 följande:

Såg du hade haft gäster och så i helgen Jenzia!? Har det gått bra? Ja det har verkligen exploderat här inne.. xD är det vanligt för dig med Ömma bröst så efter äl eller känns det annorlunda?

Haha, ja! Jag har inte allt hunnit med att skriva något, knappt hunnit läsa

Så, tippar du på äl idag eller? Log stort åt ditt inlägg kl 5 imorse! Kanske först när tempen går upp som du får det bekräfta! Hur var tempen imorse?

Mjo, brukar ha stora och ibland ömma bröst efter äl. Sen varierar det om bröstvårtor är ömma eller inte. Denna cykel har har märkt av brösten mer än jag brukar, men kan vara att jag hemskt gärna vill ha NÅGOT symptom Brukar aldrig känna av något, förutom brösten, och sen kommer mensen, så då var det ju rätt att jag inte hade några symptom, för jag var ju inte gravid

Vad får du för symptom efter äl?
  • Jenzia
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-27 14:18:38 följande:

Geaviditetstest som är extra känsligt kom med posten i morse , så jag tog ett sånt och ett vanligt rfsu sticka. Båda negativa. Men är ju på ägglissning+11 bara så det är ju tidigt. Men det känsliga tester borde kanske fångat upp något iaf, men men får avvakta mensen. Vi hade ju sex 2-3 dagar före ägglossning så vi prickade ju inte in max fertiliteten heller :)

Hur är det med dina symptom då? Alla kvar?
  • Jenzia
    Knaslil96 skrev 2020-07-28 10:00:17 följande:

Åh okej, runt vilken tid på eftermiddagen? Det är sånna cb med glad gubbe jag har.

Om det är CB Advanced (som kan hitta upp till 4 fertila dagar per månad) ska de tas på morgonen med dagens första urin, för de mäter också östrogen, som är som högst på morgonen (står det iaf i bruksanvisningen).
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-28 08:15:38 följande:

Mja bara gått upp 0,08 så inget betydligt..

Hade väldigt mycket älsmärta igår på kvällen och rikligt med fertilt sekret hela dagen.. Tappen var hög och riktigt mjuk och öppen. Älsmärtan känns som att något typ trycker typ att blåsorna är så stora på något sätt och när de väl spricker så lättar det lite och ömmar/bränner liksom mer - sjukt svårt att förklara.. Men vet att Amidina mer har ont av att äggblåsan har kläckts och att vätskan gör ont liksom.. Men jag har under runt 5 dagar ondare och ondare typ som att något trycker eller vad man ska säga.. Så min bara egna intuition säger att ägglossningen kanske då skedde igår sent på kvällen men bör väl liksom "leva" ett tag idag.. Och att tempen då bör gå upp imorgon?

Idag känns liksom tappen lite lägre och lite hårdare men fortfarande öppen, inget direkt sekret alls - men svårt att avgöra då vi myste inatt men det verkar mest vara sädesvätska som kommer idag.. Bara lite små öm i magen..

Det är verkligen spännande dethär men så besviken på ältesterna.. För jag känner liksom precis som jag gjorde förra månaden med exakt samma symptom förutom att jag hade bättre fetilt sekret denna månaden men allt inträffar på samma dag i cykeln som förra månaden och förra månaden kom ju mensen så jag bör liksom haft äl(tempade inte då). Men ja.. Blir att mysa till det idag igen för säkerhets skull sen blir det kanske varannan dag tills tempen gått upp och sen äntligen mys för att man bara vill :p

Bifogar min kurva iaf..

Godmorgon Jag tycker din kurva påminner lite om min runt äl! Bifogar en bild! Jag tänker att lyssna på din kropps tydliga signaler, äl var troligast igår och tempen stiger big inom det närmsta dagarna. Välkommen till äl+dagarna!
Svar på tråden BIM Augusti 2020