• Canama

BIM Augusti 2020

Bäbiiiis skrev 2020-08-17 09:16:09 följande:

Själv tog jag ett cb testa tidigt i morse på Bim +1 = äl+12 Och blev såå bbesviken när jag inte kunde se något streck. Men mensen har inte kommit och nu några timmar senare ser jag faktiskt ett svagt streck på testet. Vet att man inte ska läsa av efter 10 min men det gav mig lite nytt hopp i alla fall. Men det är så svagt så jag tror inte jag kan fånga det på bild. Lägger med en ändå :)

Ser tyvärr inget men kan tillägga att när jag plussade på ÄL+11 så var det likadant, kanske man såg liiite liiite innan tiden gått ut men sen såg man det definitivt när tiden hade gått (och jag skulle slänga det, klassiker). Hoppas det bara ännu är för tidigt för dig att testa!

Själv hoppas man på LH stegring idag eller imorgon (CD13 idag) LH stickan toknegativ igår dock. Fast samtidigt brukar jag ha snabb stegring. Tar på eftermiddagen så blir att vänta några timmar än!
  • Canama
    Bäbiiiis skrev 2020-08-18 14:41:29 följande:

Skit! Idag kom mensen 2 dagar sen. Ska verkligen försöka att inte leta symptom och slösa gravtest nästa gång men det blir nog svårt.

Lycka till alla ni som är kvar i tråden!

Rackarns! Tyckte verkligen jag såg ett streck på ditt test :(
  • Canama

CD14 idag och väntade mig LHtopp igår eller idag. Ingenting på gårdagens test och svag stegring (0,34 enl premom) idag vid Kl. 13. Tog ett till 3 timmar senare men då var det svagare igen. Så hoppas på LHtopp imorgon istället då :D Hoppas verkligen inte ÄL tänker få för sig att strula till de bara :(

• Canama

Hjäälp! CD15 idag. Hade väntat LHpeak i förrgår eller igår. Liite stegring igår. Och idag så blir testet felaktigt?! Kan jag lita på detta ändå? Kontrollstrecket är inte jämt och de är en lila linje längst ner. Doppa de två ggr i urinen för de börja inte fylla sig första gången, så de beror väl antagligen på de :(. Dumt nog slängde jag bort urinen innan testet var klart!

Tänkte ta ett nytt men måste hålla mig några timmar först. Tycker ni jag ska tolka testet som positivt/snart positivt?

• Canama
    33villbligravid skrev 2020-08-19 13:36:42 följande:

Jadå! Jag skulle tolka det som positivt/snart positivt!

Tack för svar! Då kör vi på då med andra ord :D

Informerade precis sambon om att de blir ligga idag, imorgon och i övermorgon. Han suckade ironiskt, stackars karlar vad vi utsätter dom för hemskheter ;)

Vi har haft sex CD7, CD9, CD11, CD13. Och planen blir nu då CD15, CD16, CD17 och sist och slutligen CD 19. Gör Sperm meets egg metoden.

Om ÄL beräknas till imorgon så flyttas egentligen min BIM in i september men kör kvar här i tråden iallafall. Då blir 31/8 ÄL+11 så kanske man ser ett plus då :D
  • Canama
    33villbligravid skrev 2020-08-19 14:01:03 följande:

Wow! Jag är lite sugen på att testa - men tror det blir för mycket för oss! Hade nu sex CD 9,10, 12 och 14 och hade aldrig klarat av också 13 15 och 17 vilket det betytt för oss. Men hoppas hoppas metoden funkar! Ska bli spännande att följa med :) 

Nästa cykel tänker jag försöka köra 3 dar i rad då får positivt på ÄL i alla fall!

Fick starkt streck nu 3 h senare också :D tjoho! Fast även de testet hade lila strimmor kvar efter tiden gått ut... Premom tyckte det testet var -High- iallafall (0,81). Blir intressant att se om det sjunkit imorgon!

Metoden har fungerat för oss förut så har verkligen stora förhoppningar nu :D. Schema-sex fungerar oförskämt bra för oss. Antagligen skulle de aldrig bli av annars haha!

• Canama
    Mamamamamama skrev 2020-08-20 14:24:43 följande:

Dagens test. Inte morgonurin. Bim-5

Jag ser ett streck! Tycker de blivit mycket tydligare jämfört med gårdagens.
  • Canama

Hade positivt LH test idag också! ÄNNU starkare än igår, starkare än kontrollstrecket. Så ska man anta att ÄL är imorgon då? Eller hur fungerar LH riktigt? Sjunker de direkt när kroppen lyckas med ÄL eller?

Nån kvar här med BIM senare i månaden? Eller har alla stuckit till septembertråden? Om ÄL blir imorgon så är ju egentligen min BIM 4/9...

• Canama
    saraama skrev 2020-08-20 21:25:37 följande:

Du ska utgå från första positiva testet. 24-48 h efter första positiva. LH behöver inte sjunka direkt heller. Det verkar väldigt individuellt (nyligen lärt mig detta, hehe)

Link92 skrev 2020-08-20 21:40:06 följande:

Nej detta är inte sant. Kroppen kan försöka ägglossa och sända ut LH-hormon så att du ser peak på tester men det betyder inte att du faktiskt lossar ett ägg. Du kan bekräfta ägglossning med den temphöjning som sker när ägget släppts. Kommer ingen temphöjning så kommer kroppen skicka signaler för ägglossning med LH-hormon igen och du kan därför se en ny peak :) Går att läsa mer om detta på vulverinekoos Instagram!

Hehe, kan inte påstå att jag blev så mycket klokare ;). Jag vet att LH inte bekräftar ÄL utan att endast temp kan göra det (eller UL då möjligen). Tyvärr är det inte möjligt för mig att tempa pga störd nattsömn.

Jag har ingen ny peak utan det är fortsatt positivt (inte blivit neg emellan). Men egentligen borde ju inte ÄL skett ännu om LH fortfarande är förhöjt? Om de sjunker så fort ÄL skett? Vi ligger på imorn och övermorgon också, sen reser sambon bort. Så vi får hoppas att kroppen lyckats ägglossa..
  • Canama
    33villbligravid skrev 2020-08-21 09:00:43 följande:

Jag hade precis så där denna cykel. Fick positivt test på ons och ännu starkare på to. Jag tror bara vi alla är olika och vissa peakar med högre ÖH än andra och kan därför få positivt redan före peaken. Men jag räknade nu kallt med att ÄL är efter peaken i mitt fall och inte efter första positiva testet. 

Från min förra graviditet minns jag att jag lärde mig att jag tydligen ofta hade sex för tidigt. Dvs de gånger hade sex direkt samma dag som glad gubbe blev det inget, men tog sig då vi hade sex dagen efter glad gubbe. Men kan ju varit slumpen också :) Spermier ska ju kunna leva flera dagar också.

Jag har BIM typ 27-28/8 så hänger kvar i tråden :)  

Just de, de va ju du! Minns att jag läst nyligen om någon annan som först hade positivt och sedan ännu starkare. Men jag läser så många trådar här på FL så helt omöjligt att komma ihåg var det var, hehe.

Kommer ta ett till test i eftermiddag. Jag tolkar det nog som positivt igår och ÄL idag eller övermorgon då. Vi har ju haft sex varannan dag hela cykeln i princip :D. Men nu har vi varje dag för säkerhetsskull. Sambon åker bort på söndag. Så har väl sex varje dag fram tills dess om inget oväntat inträffar!

När tänker du testa? Väntar du till BIM? Jag hade tänkt testa 31/8. Men nu är ju de kanske typ ÄL+10 (eventuellt) och tror det är för tidigt att testa... fick ytterst svagt positivt förra graviditeten på ÄL+11.
Svar på tråden BIM Augusti 2020