Jenzia skrev 2020-07-24 07:23:25 följande:
Senaste nytt från tappen: högt upp, hård och bakåtvänd är min bästa gissning
Och tempen var åter igen samma som igår, verkar ha lagt sig stadigt på 36.7.
Jag ökade också på med D-vitamin inför ÄL, nyligen fått veta att det var bra. Kanske var Entusiastisk som tipsade om det
Vad tar du mer för tillskott? Min man tycker jag är lite knasig med alla våra tabletter, fått skriva lista på vilka som ska tas på morgonen och vilka som ska tas på kvällen. De ena tabletterna mannen är nyfiken på är Maca, hehe! Som du tipsade om
Superspänd på om det blir stegring för dig idag ju
Antar att du spanar för fullt efter äggvitesekret i dessa dagar! Tänk att så många, inklusive jag själv, inte har någon aning om dessa saker, som är liknade för de flesta kvinnor. Är ändå glad att jag fått lära mig allt detta
Hmm, kvällsvallningarna kommer typ mellan kl 21-22, och avtar sedan. Tror inte de kommer varje kväll heller. Sällan supervarm när jag ska somna, har aldrig svårt för att somna heller, lyckligt lottad på det viset
Hur länge har du tempat? Och vad fick dig att byta metod?
Haha, underbar morgonrapport där du!
Låter som en lovande lutealfas, hoppas på att den blir väääldigt långvarig.
Hehe, de flesta skulle nog himla med ögonen rätt bra om de såg vårt lager med tillskott.. :P Men har baserat det på blodprover vi tagit med lite jämna mellanrum, plus allmänna rekommendationer iaf. Jag tar: B-vitmix, selen, zink, magnesium, omega3+Q10, C-vit, D-vit, järn, jod, och så en som jag inte minns vad den heter som ska vara bra mot endometrios men som luktar FIS. Vidrigt. XD Min man tar en mix som är bra för binjurarna och mot stress, selen, jod och omega3, plus då macan ibland (det är ett enligt mig äckligt pulver som han inte tycker smakar så illa iaf). :P
Vi tar inte tabletter varje dag eftersom det är rätt höga doser, utan det blir snarare varannan med vissa och sporadiskt med andra. :) Brukar dock ta selen nästan varje dag.
Jo, jag är rätt nyfiken själv. :) Har gett upp letandet efter sekret eftersom vi haft mer sex än vanligtvis och då syns det aldrig ändå. Men ska jag ändå upp och kolla tappen sen så vet man ju aldrig vad, kanske hittar äggvita ändå, haha!
Ja, man får vara glad att man fått veta det nån gång innan allt är "över" sas. Min mamma undrar massor nu också, och hade ju gärna velat kunna allt när hon själv fortfarande hade mens liksom.
Jag har nu tempat till och från iiii... kan det vara 3 år kanske? Har haft några pauser ibland där vi inte försökt och jag haft det stressigt, men annars har det varit rätt stabilt med tempandet ändå. Jag var mest nyfiken faktiskt, läste om några tjejer som tempade vaginalt och hade fått slätare kurvor, och mina var förr rätt hackiga. Det blev som natt och dag när jag bytte, svepande och fina istället för hysterisk berg-och dalbana. :P